Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

fortrinn med advokat med i forliksmøte?


Sportygirl

Anbefalte innlegg

Jeg skal i forliksmøte, om noen uker. I den annledning har jeg skaffet advokat.... siden mannen som skal i sak mot meg har advokat. Jeg lurer på om det blir feil å ha advokat for meg? Vet ikke.....

 

Erstatningsbeløpet lyder på 35000 kroner, pluss omkostninger. Mannen bor på andre siden av landet.

 

Holder det med at jeg møter i forliksmøte uten advokat. Men jeg har store problemer å snakke om dette... Og har fått time hos advokaten, men vil jeg klare å bare gå på den timen? Orker nesten ikke å prate om dette........

 

Hva mener dere? Advokat eller ikke? - og det er jo sannsynligheter for at han trekker saken......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I et forliks råd skal man ikke ha brukt for advokat da dette skal kunnes løses mellom 2 parter å forhandler.

35,000 er da ikke alverdens med penger å burde kunnes løses uten hjelp av advokat.

 

Men vis han har advokat har han jo klart en fordel, å begge parter burde møttes på like premiser.

Så det tryggeste for deg er å holde timen din med advokat.

 

Lykke til, dette ordner seg skal du se..

Lenke til kommentar

Om du har tjent under 230000 tusen i 2008 så har du krav på fri rettshjelp og må bare betale egenandel på 850kr.

Det er garantert en mye større fordel å ha med seg advokat, og i og med at han har skaffet seg advokat er det for at han har noen punkter å spille på som han kankje mener setter deg i dårlig lys og er for hans fordel...

Det er jo litt å tenke på, pluss blir dere ikke enige i forliksrådet så er neste skritt rettsak... kommer jo selvfølgelig ann på hvem som pusher på.

Lenke til kommentar

Har ikke du spurt om noe liknende tidligere? Vil bare si jeg synes det er rart om denne mannen kjører saken inn for forliksrådet (hvis det er den veien da og ikke du som er saksøker) når han bor på andre siden av landet. Da må han bekoste reise og muligens opphold for advokaten i tillegg til seg selv samt at advokaten vil nok fakturere for de timene reisen tar også. Regner vi at dette tar en hel dag, kan fort turen til forliksrådet i kommunen der du bor koste saksøker 10-20.000,-

Lenke til kommentar

Sportygirl: Normalt er det ikke nødvendig å ha med seg advokat i forliksrådet. Det høres imidlertid ut som du har problemer med å forholde deg til denne saken, og antagelig ikke vil klare å distansere deg fra den. På den bakgrunn høres det fornuftig ut at du har med deg noen som representerer deg uten å være like følelsesmessig involvert.

 

Bruk en advokat fra den delen av landet møtet skal være - du frakter ikke en advokat over fjellet for å gå i forliksrådet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...