Gå til innhold

Stasjonær pc 17500kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sorry feil link. Redigert nå.

 

30GB er for lite, og disken du linka til var for treg. Jeg satte også opp 30GB først, men Ivar kom med et godt poeng.

 

Satte opp 80GB nå, som bør holde. Jeg ville heller kjørt 2 kort i CF enn 3, da ytelse/pris ikke blir bra nok. Hvis trådstarter finner at han i framtiden må ha mere bang, så kjøper han et nytt 4890 som da har sunket i pris.

 

2x4890 spiser alt av spill til frokost, og holder for de aller, aller fleste.

 

Edit: den nye linken din funker ikke!

JO, det gjør den.

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar
SVD, jeg foreslår at du tar en titt på innlegg #17 hvor jeg forklarer innlegg #14.

 

OCZ Core er crap, OCZ Vertex derimot..

30gb er lite, alt for lite. Ta feks. Empire:Total War, det er nærmere 15 gb.

Ja Empire:Total War er på over 15gb, men jeg tror faktisk du skjønner at 30gb var for os-et!

 

Jeg nevnte faktisk ting om det du skrev i innlegg 17 i den posten jeg qoutet innlegg 14! så jeg ser ikke problemet ditt.

 

Har nå endret handlevognen: http://prisguide.tek.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=98931.

 

Sorry feil link. Redigert nå.
Edit: den nye linken din funker ikke!

JO, det gjør den.

Haha

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Vil bare understøtte skjermkortvalgene som blir foreslått her, at 2stk 4890 parkerer det aller meste på markedet i dag pga enormt gode skaleringsegenskaper. Det er kun på de laveste oppløsningene som 1280 x 1024 & 1680 x 1050 at f.eks GTX285 i sli er merkbart bedre, over de oppløsningene blir det derimot rent bord i favør AMD denne runden.

 

-Øivind-

Lenke til kommentar
Mener fortsatt mitt forslag er bedre, men men..

 

Skal mna ha SSD kan man likegodt peise på, ofr optimal ytelse på alle plan :)

Noe sier meg at du ikke har prøvd å klikke på linken engang :p

Jo det viste ERROR, men funker nå.

 

Du kan ikke se mitt nye forslag enda fordi prisgide ikke vil oppdatere handlekurven :nei:

Lenke til kommentar

Lian Li PC-7FW er et av de designmessig beste Lian-li kabinettene, men det er bare Pixmania som har det. Ikke noe galt i det, jeg har bare meget dårlig erfaring med de.

 

Lian Li PC-V1000Z er et minst like godt valg. Det er 1000kr dyrere, men jeg mener det er vert det.

 

Det har et unikt design som skiller seg ut på LAN, men er fortsatt så "voksent" og stilrent at han kan være fornøyd med det om noen år. Kjølingen er også bedre en PC-7FW. Det har "hot-swap" på HDD, altså at du slipper å begynne å rote med kabler hver gang du tar inn og ut en disk.

 

MIST 1000W er en god strømforsyning, men når du først har et så høyt budsjett er Corsair HX1000 et bedre valg mtp levetid og kvalitet.

 

Asus Rampage II Extreme er overkill om du ikke skal klokke, men regner med Wikip. har tenkt på at du skal ha muligheten til å utnytte 3-way crossfire til det fulle ;) Da er det et godt valg.

Lenke til kommentar
30gb var for os-et!

Min windowsmappe er i dag på 22GB. Har ikke gjort store ting med windows annet enn å følge alle oppdateringer. Det hadde plaget meg mye om jeg skulle fått melding om lite diskplass bare jeg lastet ned en ny sang eller la inn bilder fra digitalkameraet mitt en gang iblandt. 30 GB er alt for lite

Lenke til kommentar
Lian Li PC-7FW er et av de designmessig beste Lian-li kabinettene, men det er bare Pixmania som har det. Ikke noe galt i det, jeg har bare meget dårlig erfaring med de.

 

Lian Li PC-V1000Z er et minst like godt valg. Det er 1000kr dyrere, men jeg mener det er vert det.

 

Det har et unikt design som skiller seg ut på LAN, men er fortsatt så "voksent" og stilrent at han kan være fornøyd med det om noen år. Kjølingen er også bedre en PC-7FW. Det har "hot-swap" på HDD, altså at du slipper å begynne å rote med kabler hver gang du tar inn og ut en disk.

 

MIST 1000W er en god strømforsyning, men når du først har et så høyt budsjett er Corsair HX1000 et bedre valg mtp levetid og kvalitet.

 

Asus Rampage II Extreme er overkill om du ikke skal klokke, men regner med Wikip. har tenkt på at du skal ha muligheten til å utnytte 3-way crossfire til det fulle ;) Da er det et godt valg.

 

Riktig med valg av Rampage ;) For alt dere brødre vet så blir lillebror en psychoklokker :tease:

Tenkte på modulær-kablinga, noe som gjør det mye enklere. Corsair er kvalitet, men også Mist går for å være en bra produsent.

 

1000kroner ekstra i mitt forslag sprenger budsjettet kraftig :p Men kabinett er i aller høyeste grad en smakssak, og burde virderes av de/dem som skal kjøpe maskinen :)

Lenke til kommentar

Hva er det med meg idag? Gjør altfor mange tabber.

Ikke hør på meg lengre, jeg er i dårlig form.

 

 

 

Tuller. Gå for oppsettet mitt :ninja:

 

 

 

2 ting å utsette på det nye oppsettet. OCZ Apex? Ikke br-brenner?

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar
Nytt forslag

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=98921

 

Poenget her er jo muligheten for et nytt 4890 i framtiden. Intill videre er 2x4890 noe av det beste man kan få i forhold til pris.

 

Hvorfor ikke gå for Antec P182/193 som kabinett, så man ikke trenger og bestille fra 4 forskjellige plasser?

 

De 2 viftene du la til regner jeg med skal brukes til prosessorkjøleren, men hvorfor ikke legge til noen vifter med litt futt i f.eks

https://prisguiden.no/product.php?p...0&cat_id=44

Ja den bråker mere, men vil uansett bli overdøvet av jetmotoren fra skjermkortet.

 

Også vil jeg lagt til 4890 Toxic istedenfor for den vanlige pga. lavere temp, mindre støy og fabrikklokket.

 

Ellers er alt :thumbup:

Lenke til kommentar

Takker for sjelden vare (konstruktiv 'kritikk') fra Ovnsbakt. Det er redigert.

 

Ivar. Corsair-PSU'en blir nesten 400 kroner dyrere, da de som selger den billigst ikke har den på lager. Glem p182 :)

 

har foresten droppet en tb-disk til fordel for viftestyring :) Lagring blir billig å oppgradere ved en senere anledning. Også byttet til Noctua-kjøler, for å (prøve å) holde prisen under 17,5k

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...