Gå til innhold

Stasjonær pc 17500kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er fortsatt 200kr over budsjett, så må spare inn der jeg finner at det er muligheter for prisreduksjon uten tap av ytelse.

 

Ville uansett gått for Intel-disken. RAID kan vel bli litt vrient hvis du ikke helt vet hva du gjør. Er dprlig på RAID, men vet ikke om det er ideelt her.

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Jeg tviler ærlig talt på at 3-way CF noen gang blir brukt, spes med tanke på at ytelsesøkningen kun er på 20%.

 

Da kan man kutte ned til 850W PSU og velge et annet HK.

 

Alle X58 kortene er hifh-end kort og gode klokkere. Alle klarer 3.5Ghz med 920.

 

AnandTech var veldig begeistret da de testet MSI X58M (1600kr.) Ellers er også P6T som Wikip. nevner et meget godt valg.

Lenke til kommentar
Samme tilfellet her, kjøpte PC etter sommerjobb da jeg var 13. Klokking var aldri aktuelt, men nå surrer min Q6600 på 3.3Ghz (Med stock kjøler.)

 

Det samme gjelder kabinett, byttet nettopp ut et med fullt av lys og vindu. Til fordel for et stilrent og støysvakt kabinett. (Du gjettet rett, P182 :p )

Ikke helt det samme her, jeg ville også overklokke da jeg var runt 14, men packard-bell pcen fra elkjøp var lite medgjørlig. :hrm:

Lenke til kommentar
Greit nok, men du får i7 til den prisen :)

 

Som sagt; kasse er i aller høyeste grad et spørsmål om smak.

I7 er ikke så mye bedre i allt, i spill er det veldig gjevnt:

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor

 

image032.png

 

image035.png

 

image039.png

 

image037.png

 

18909.png

 

18911.png

 

18912.png

 

gaming-ut3.png

 

gaming-hl2e2.png

 

 

[\spoiler]

 

EDIT: la til fra AnandTech også

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Phenom II kan også klokkes, og er også mye enklere å klokke siden den har åpen multiper.

 

Siden det ble nevt at det ikke skulle klokkes tror jeg at personen som skal ha denne pcen er ny i forhold til klokking, 955 er en perfekt intro til klokking vil jeg si. :)

Lenke til kommentar
Phenom II kan også klokkes, og er også mye enklere å klokke siden den har åpen multiper.

 

Siden det ble nevt at det ikke skulle klokkes tror jeg at personen som skal ha denne pcen er ny i forhold til klokking, 955 er en perfekt intro til klokking vil jeg si. :)

Klokking er veldig lett på i7 også, for å få den til å kjøre på 3.4ghz (som den gjør uten å endre på volt) så endrer man bare BLCK til 170. Er ikke spessielt vanskelig det. =)
Lenke til kommentar
Phenom II kan også klokkes, og er også mye enklere å klokke siden den har åpen multiper.

 

Siden det ble nevt at det ikke skulle klokkes tror jeg at personen som skal ha denne pcen er ny i forhold til klokking, 955 er en perfekt intro til klokking vil jeg si. :)

920 (intel) har vel og åpen multiplier.

Lenke til kommentar
Phenom II kan også klokkes, og er også mye enklere å klokke siden den har åpen multiper.

 

Siden det ble nevt at det ikke skulle klokkes tror jeg at personen som skal ha denne pcen er ny i forhold til klokking, 955 er en perfekt intro til klokking vil jeg si. :)

920 (intel) har vel og åpen multiplier.

Nope, du må opp til ekstreme versonene da.

Lenke til kommentar
Montering for 1366, TRUE

 

Nytt forslag

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=98921

 

Poenget her er jo muligheten for et nytt 4890 i framtiden. Intill videre er 2x4890 noe av det beste man kan få i forhold til pris.

 

Hallo, jeg og min far satte oss ned og så på svarene vi har fått her, tusen takk for det :)

og vi ble enige om å gå for løsningen til wikipedersen, men bruker et Lian Li PC-V1000Z kabinett istede. :)

 

Tusen takk for alle som har vært til hjelp :)

Endret av AcErCoLd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...