Gå til innhold

"Utrolig" billig GeForce4 Ti4200-8X 128MB?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dette er på tilbud og er MYE bedrehttp://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&AvdID=1&p=29883&s=ut&CatID=24&GrpID=1

 

Ehh... Ja, vel... :roll:

 

Sitat: http://www.hardware.no/tester/skjermkort/h...pro/index7.html

 

Prismessig ser Radeon 9500 Pro baserte kort ut til å legge seg rundt 2000 kroner, mens kortene basert på Radeon 9700 ikke er mange hundrelappene dyrere. Vi anbefaler at man styrer unna Radeon 9500 (ikke Pro) baserte kort om 3D-ytelsen er viktig, da disse ser ut til å være endel svakere enn GeForce4 Ti4200 baserte kort på 3D-ytelse.

Lenke til kommentar

ville haller spandert et par hundrelapper til å kjøpt 9500pro, ca 1600,- MYYYE bedre, har også 8 pipelines! men ærligtalt...DET korte framfor 9500non-pro????nei ikke f***....har dere ikke lest skjermkort-tester???gå inn på f.eks: tomshardware.com og se

Lenke til kommentar

Det er et helt fint kort du har valgt deg der. Og med tanke på hva du vil bruke det til er det ikke et dårlig valg. jeg kjører forresten Cs med 100fps på et geforce 2Ti, så du trenger ikke kraftige saker, litt avhengig av resten av maskinen din selvfølgelig. Som du ser på tomshardware ligger 9500 128Mb og 4200128Mb-8X "head on". Noen ganer er geforce forran, andre ganger radeon kortet. Untaket er om du bruker FSAA og AA, men da ville du vel ikke valgt deg et kort i den prisklassen annyway. Geforce 4 ti4200 er på mange måter et undervurdert kort nå, da det fortsatt er et veldig bra kort til en god pris.

Som sagt, til cs duger et geforce 3 kort, men det kan være kansje være en fordel å ta det lille ekstra steget.

Lenke til kommentar
Har grei ytelse på MSI Ti4200; 340/640 mHz, men har hørt at 9500Pro skal kunne overklokkes til 9700 ytelse, så jeg burde nok heller kjøpt det

Det er ikke mulig. Grunnen er at 9700pro har 256 bit minnebus Vs 128 på 9500pro. Da måtte alstå 9500pro in klokkefrekvens vært på det dobbelte av 9700pro sonf or å oppnå samme bånbredde. Det er ikke mulig.

Man kan altid finne noe som er bedre. Derfor må man se i forhold til hva det skal brukes til, og Geforce 4200 kjører Cs med god margin. Som sagt, mitt geforce 2 ti kjører det uten problemer.

Lenke til kommentar

Å kjøpe et kort som ikke støtter DX9 er dumt.. tror ikke det tar lange tiden før det dukker opp spill som krever kort som støtter DX9 i hardware.

Tror nok man klarer seg med et GF4 Ti kort frem til sommeren, men etter det så er det ikke verdt rare penga om man skal spille nye spill.

Lenke til kommentar
Å kjøpe et kort som ikke støtter DX9 er dumt..  tror ikke det tar lange tiden før det dukker opp spill som krever kort som støtter DX9 i hardware.

Tror nok man klarer seg med et GF4 Ti kort frem til sommeren, men etter det så er det ikke verdt rare penga om man skal spille nye spill.

 

Med tanke på at DX 8 er bare litt tatt i bruk enda, så tror jeg ikke helt på den spådommen. Jeg leste en plass at UT2003 er 97% DX 7.

Jeg tror vi må vente enda 2 1/2 - 3 år før DX9 er et must.

Lenke til kommentar

Med tanke på at DX 8 er bare litt tatt i bruk enda, så tror jeg ikke helt på den spådommen. Jeg leste en plass at UT2003 er 97% DX 7.

Jeg tror vi må vente enda 2 1/2 - 3 år før DX9 er et must.

 

Nja, forskjellen fra DX8->DX9 er ikke så stor som DX7->DX8. Det er forsatt snakk om programmable shading, bare med DX9 har spill utviklerne mange flere instruksjoner og dermed flere muligheter å leke seg med.

Dessuten har det vært DX9 kort ute i mid-range markedet en stund nå og med GF FX5200 så er det også et DX9 kort i value markedet. Jo raskere overgangen til DX9 kort er jo raksere vil spill utviklerene ta DX9 ibruk.

Lenke til kommentar

Det eneste man trenger DX9 støtte til er 3dmark2003 og DX9 demoene til ATI. :lol:

 

GF4 ti4200 er fortsatt ett bra kort. Bedre enn Radeon9500 og litt svakere enn Radeon9500 pro, men så er det også en del billigere. Dessuten er driver støtten upåklagelig med Geforce kort. :yes:

Lenke til kommentar
Det eneste man trenger DX9 støtte til er 3dmark2003 og DX9 demoene til ATI. :lol:

 

GF4 ti4200 er fortsatt ett bra kort. Bedre enn Radeon9500 og litt svakere enn Radeon9500 pro, men så er det også en del billigere. Dessuten er driver støtten upåklagelig med Geforce kort. :yes:

 

Vel, jeg satt og spilte "Line of Sight - Vietnam" i helgen på LAN, og det krevde DX9 for å starte, så spillene begynner å komme. Ingen grunn til å kjøpe gamle ting når man får nye ting med flere muligheter til samme pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...