Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Lærer liker meg ikke


Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettopp tilbake kunst og handverkoppgaven min med et stort sjokk.. jeg hadde regnet med å få 5-6(beskjeden) men jeg fikk så bra som 4/3. Noe som jeg synes er helt feil..

 

Jeg hadde et fotoprosjekt, bestående av 5 bilder, hvor 2 av de var tatt før prosjektet startet( det var her hun vistnok trakk meg ned mye) Er det riktig å trekke ned så mye for dette? i tilleg til disse bildene hadde jeg lagd et spesielt fotoalbum, med en del avansert bretting.( dette var en stor del av oppgaven min)

 

Det som virkelig beviser at hun driver forskjelsbehandling er at jeg så på en annen venns vurderingsskjemma(sånn at læreren setter ring rundt den måloppnåelsen hun syns passer innenfor de forskjellige områdene av oppgaven. vennen min hadde også fotoprosjekt, og han hadde kanskje jobbet med det i 1 time.. Under punktet skisser fikk han ingen ting, fordi det var fotoprosjekt. På dette punktet ble jeg satt på lav måloppnåele. det er også en rekke andre punkter, jeg mener ble satt feil, men det nytter lilksom ikke krangle siden det er et så abstrakt fag

 

vennen min fikk foresten 5-

 

jeg lurer på hvordan jeg skal gå frem for å klage på dette.. det blir for dumt at K og H karakteren blir den eneste 4 på kortet når jeg har jobbet hardt med denne oppgaven

 

Det som virkelig får meg til å reagere er at læreren skriver i vurderingen: "og disse bildene tok du i vinterferien?" siktende til de bildene jeg sa jeg hadde tatt i vinterferien. grunnen til at hun anklager meg for dette var at bildene ble tat i syden. er det ikke for dumt at en lærer kommer med anklagelser i vurderingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at du er 1993. Ergo, du går i 10ende. Vil da tro at karakterene teller en del mer enn 9ende f.eks!

 

Anbefaler at du snakker med læreren din og eventuelt rektor. Har selv vært borti lignende situasjoner på ungdomsskolen der lærere forskjellsbehandler folk etter trynefaktor. Helt idiotisk :|

 

Snakk med rektor, det bør hjelpe. Hvis ikke sender du brev til Anniken Huitfeldt, helt seriøst.

 

Edit: Ja, at læreren anklager deg for ting i vurderingen er ikke rett.

Endret av stienj
Lenke til kommentar
Det som virkelig får meg til å reagere er at læreren skriver i vurderingen: "og disse bildene tok du i vinterferien?" siktende til de bildene jeg sa jeg hadde tatt i vinterferien. grunnen til at hun anklager meg for dette var at bildene ble tat i syden. er det ikke for dumt at en lærer kommer med anklagelser i vurderingen?

Hvis dere skulle ta bilder i vinterferien så er det jo bare naturlig at du får trekk for at du bruker bilder du ikke har tatt i vinterferien.

Lenke til kommentar
Det som virkelig får meg til å reagere er at læreren skriver i vurderingen: "og disse bildene tok du i vinterferien?" siktende til de bildene jeg sa jeg hadde tatt i vinterferien. grunnen til at hun anklager meg for dette var at bildene ble tat i syden. er det ikke for dumt at en lærer kommer med anklagelser i vurderingen?

Hvis dere skulle ta bilder i vinterferien så er det jo bare naturlig at du får trekk for at du bruker bilder du ikke har tatt i vinterferien.

Eh... bilda var tekne i syden. Dei er framleis bilde frå vinterferien.

Lenke til kommentar
Åja trodde det var de 2 bildene han ble trukket fordi han ikke tok dem i vinterferien.

 

det var en fordypningsoppgave, så vi kunne velge fritt, vi hadde hele halvåret på oppgaven, siden det er så få k og h timer i uka.. på en måte har du rett, fordi jeg tokk 2 av bildene sommeren før prosjektet startet, men som sagt var det en liten prosentandel av oppgaven min...

Lenke til kommentar

2 av 5 bilder er vel 40%, hvis jeg har regnet riktig. Men k&h-lærere i Norge generelt er uutdannede og vet ikke hvordan de skal vurdere oppgaver. Noen gir ikke 6 eller 1 i det hele tatt. Jeg selv har fått noen rare vurderinger og fordi jeg ikke vet hva jeg gjør (pga dårlig undervisning), kan jeg like gjerne få 3- som 5+. Man må bare leve med at man aldri vil få en passende karakter i k&h.

Lenke til kommentar

Hvis 2 av totalt 5 bilder er 'arkivbilder' som ikke er tatt i forbindelse med oppgaveprosessen skjønner jeg godt at det trekkes kraftig. Ren latskap som å flyte på tidligere gode bilder istedet for å ta nye (som jo er poenget med slike oppgaver for å utvikle elvens kreative prosess) bør selvfølgelig ikke belønnes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...