Gå til innhold

Hvor dyrt er det å sende 8kg til Nigeria?


Anbefalte innlegg

Hi Seller

I will like to know if you still have this item for sale,as i am willing to purchase it for my son in Nigeria.Kindly let me know the last selling price including postage cost of this item to Nigeria.

I await to hear back from you.Get back to me via my email : [email protected]

Fikk samme mail selv :p Googlet IP'en hans og den står på en del scamsider

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen tvil om at dette helt klart kan være en klassisk Nigeria Scam, men det har ikke noe å si så lenge trådstarter får pengene inn på konto før han sender gjenstanden nedover. Hvis trådstarter på forhånd får pengene inn på konto vil salget være trygt.

 

Hva hvis pengene som kommer inn på kontoen din kommer fra en nettbank som er brutt inn på?

Det er jo selvfølgelig en Scam, det er vi alle enige om. Pengene er dine, om de da fysisk er på konto. Det er ikke mottaker under transaksjonen som står ansvarlig for tilbakebetaling av summen.

 

Ingen tvil om at dette helt klart kan være en klassisk Nigeria Scam, men det har ikke noe å si så lenge trådstarter får pengene inn på konto før han sender gjenstanden nedover. Hvis trådstarter på forhånd får pengene inn på konto vil salget være trygt.

(...)

Så sender han x antall kroner mer og ber deg om å sende de videre til kontoen hans i et eller annet land. Du gjør dette og er derved blitt medskyldig i underslag og hvitvasking av penger. Det nytter ikke å si at "jeg trodde alt var på stell" når du kommer med en usannsynlig historie om å sende playstationen din til Nigeria.

Du er ikke medskyldig i underslag, heller ikke i hvitvasking av penger. Hvorfor skulle vedkommende være det?

Du nevner en "usannsynlig historie om å sende playstation din til Nigeria", historien står svart på hvitt her. :)

 

Men, jeg skriver dette kun for å argumentere og for å være skikkelig vrang. :)

Lenke til kommentar

Denne er en klassiker. Merkelig at de fortsatt bruker den. Det tyder på at folk fortsatt lar seg lure.

 

Jeg hadde det mye gøy med de folka der tidligere, men det tok såpass mye tid at jeg gikk lei.

 

Enten gir de seg aldri eller så er de teite, for når jeg avtalte å reise ned dit for å fullføre business ble de veldig frustrerte. Jeg krevde nemelig at de skulle reservere rom på et flott hotell for tre personer. Meg og mine to livvakter. Jeg forklarte dem at siden jeg var en holden mann måtte jeg naturligvis ha med livvakter på reiser til land med uroligheter.

Det var ikke måte på hvor mye de sto på for å forsikre meg om at det ikke var nødvendig. De kunne stille opp med livvakter for meg og garantere for min sikkerhet. Sure...

 

Vet om flere som har gjort det samme.

 

Jeg gjorde noen forsøk på å få dem til å bruke penger på meg, men klarte det ikke i særlig stor grad. Eneste jeg fikk til var å få dem til å fakse en masse bilder og papirer. Sikkert ikke gratis å fakse 30-40 ark fra Nigeria men det hadde vært gøy å tømme lommene dems.

Lenke til kommentar
Jeg gjorde noen forsøk på å få dem til å bruke penger på meg, men klarte det ikke i særlig stor grad. Eneste jeg fikk til var å få dem til å fakse en masse bilder og papirer. Sikkert ikke gratis å fakse 30-40 ark fra Nigeria men det hadde vært gøy å tømme lommene dems.

Kult. Kanskje vi skal lage en ny hobby, evt. en samletråd for hvor langt vi kan dra dette. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...