Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

hjelp! trur eg strauk på eksamen!


Anbefalte innlegg

Hei! Norsk hovudmål eksamenen min gjekk ikkje særlig bra! Kunne nokon lest gjennom den og satt ein ca. karakter? E litt redd for at eg kan stryka:S

 

Har ikkje oppgåva her, men den var noko sånn ca.: Skriv ein artikkel/essay om kulturmøte før og no.

Endret av Bjarten90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, var i gang med å skrive et relativt omfattende svar på spørsmålet ditt ettersom at jeg også skrev denne oppgaven, men min nettleser presterte desverre å låse seg før jeg fikk skrevet ferdig. Kan gi en rask oppsummering av hva som var bra, og hva som ikke var fullt så bra.

 

+ Sjangertrekk

 

- Litt for kort

 

- Svarer ikke helt på oppgaven; teksten handler nesten utelukkende om innvandringens påvirkning på det norske samfunn

 

- Et eksempel eller to fra utdraget vi fikk hadde nok vært ønskelig

 

- Upresist språk innimellom:

Eksempel på dette: Sjå for deg to personar som har starta ein konflikt mellom seg på ein bar i byen, den eine ein jøde med kalott og den andre ein muslim med hijab. Så kjem det ein politibetjent med ein hijab på hovudet for å ordne opp i bråket. Dette kjem mest sannsynleg til å skape ein enda større konflikt. For det første vil det bli vanskeleg for politibetjenten å velje side, og for det andre vil kanskje muslimen oppfatte det som provoserande at dei to andre får betre kontakt pga. religionen sin.

 

Grammatikk kan jeg desverre ikke uttale meg om, ettersom at jeg skriver bokmål.

Konklusjon: Du stryker nok ikke, men det var ikke en særlig god besvarelse.

Endret av Xomg
Lenke til kommentar
thank you, ser ut som eg ikkje stryke då:) men e ikkje interessert i pisskarakter heller liksom...mulig å ta opp igjen eksamen?

Sjølvsagt kan du ta eksamen igjen som privatist.

 

Uansett. Eg skjønner ikkje korleis du klarte å få ei oppgåva om kulturmøte før og no til å handla nesten utelukkande om innvandring i Noreg, men javel. Du har nokre feil i rettskrivinga di, men dette er framleis inga strykoppgåva. Det lågaste du kan få er 3, om eg skal gjetta.

Lenke til kommentar

Ja, det er nok lurt å fjerne den. :)

 

Men jeg vet ikke helt om de finner fram til den da den er lagra i et så unyttig format som rich text format. Uansett så bør du fjerne den for å unngå komplikasjoner.

 

Forresten så tviler jeg på at du stryker.

Endret av Crash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...