Gå til innhold

Dronning Sonja med hijab?


Anbefalte innlegg

Men siden hun er en "kongelig" person, så symboliserer hennes offentlige besøk at hun også støtter det muslimene i islamic kultural center står for.

 

Strengt tatt så betyr det vel ikke mer enn at hun anerkjenner at de personene hun besøker leder en gruppe mennesker. Det at hun velger å vise dem respekt ved å følge deres tradisjoner når hun besøker dem kan vel like gjerne tolkes som et diplomatisk utspill.

 

 

Hvis sonja besøkte b-gjengen, eller noen andre kriminelle gjenger. Tror du ikke at de da ville da at de det som en anerkjennelse og aksept for hva de står for ?

 

Dette kan heller ikke ses på som et diplomatisk utspill. For de hun besøkte bor jo i hennes eget land. Diplomati er noe man evt. driver overfor andre ledere i andre land.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Greit nok at det kan være litt problematikk med burka og denslags, men å hyle seg opp om at Sonja har vært så ærbødig og dekt hodet på en plass som er hellig for muslimene som en høflig gest ser eg ikkje problem med. Rollen til de kongelige er jo tross alt å være Norges "diplomater" utad.

 

Det er ikke snakk om diplomati utad. Dette er i Norge. I hennes eget land.

 

Og hun hadde dekt håret med en hatt også, slik hun har brukt ved alle offisielle besøk hittil. Om hun ikke kunne brukt hatt i moskeen, så burde hun holdt seg unna.

Lenke til kommentar
Hvis sonja besøkte b-gjengen, eller noen andre kriminelle gjenger. Tror du ikke at de da ville da at de det som en anerkjennelse og aksept for hva de står for ?

Hvis du mener den muslimske menigheten er kriminell, foreslår jeg at du politianmelder dem for brudd på relevant lovverk, slik at dette kan etterforskes av Politiet og eventuelt straffes av norsk rettsvesen. Slik jeg forstått det, er det slik det skal gjøres i en moderne rettsstat. Insinuasjoner på et nettforum er bare unyttig støy.

Lenke til kommentar
···

Tradisjonen med skaut blandt kvinner i Norge, var et enkelt tørkle, likt et stort lommetørkle...

···

Sjal har lang tradisjon blandt kvinner av "høyere byrd" i Norge. Det er et plagg som oftest er svøpt over skuldrene, men kan også benyttes for å beskytte håret. Sjal er fortsatt svært vanlig å bære blant finere fruer ved gallamiddager etc. Jeg synes ikke det er underlig at Dronningen brukte et av de sikkert hundrevis av sjalene hun har liggende i klesskapene sine ved denne anledningen.

 

 

Sjal har tradisjoner i Norge ja. Men brukes liggende over skuldrene, og ikke over hode og hår, og aldri inne. Jeg har aldri sett kvinner med sjal over hodet ute heller.

 

Hvorfor er mange så ivrig etter å forsvare islam at de finner opp nye "tradisjoner" i Norge, kun i den hensikt å forsvare islam ?

Lenke til kommentar
Sonja representer alle nordmenn, Kristen, muslim, ateist, jøde, lommelender, you name it. At hun viser respekt for hver enkelt gruppes tradisjoner skulle bare mangle! Og du må slutte med dette "underkaste islam" tullet ditt. Hun har ikke underkastet seg noenting.

 

 

Hun har nå uansett underkastet seg islam. Slik også du gjør, og alle andre som trofast forsvarer islam for enhver pris.

Sonja skal representere alle i Norge, og akkurat derfor skal hun ikke ta hensyn til spesielle regler som forskjellige innvandrergrupper har, men følge generelle Norske regler som gjelder for alle i Norge.

 

Men Sonja representerer ikke meg uansett,.Jeg tar sterkt avstand fra hele det såkalte kongehuset. Håkon har uansett ødelagt alt med sine stadige angrep på dem i det norske folk som prøver å advare mot islam.

Kongehuset skulle være politisk nøytralt, og behandle alle likt. Uansett politisk ståsted og religion, men den tid sluttet med Kong Olav. Den siste skikkelige konge i Norge.

 

Det er ufattelig at det er så mange i Norge som er så fjernstyrt at de ikke forstår hva de selv gjør. Jeg tenkte på dette da Norgespatriotene og Sian hadde en liten demonstrasjon nylig mot islamiseringen av Norge, og hvor mange av disse fjernstyrte etnisk norske faktisk møtte opp og demonstrerte mot norgespatriotene, og dermed for islamisering av Norge !?

 

I sin uvitenhet så bidrar de til islamisering av Norge, slik også lederne for denne skolen gjør

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostland...ingen/1.6625620

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Jeg er i mot islamisering av Norge, og det bidrar jeg til ved å støtte sekulariseringen av Norge - dvs at jeg ønsker religioner og styringen av det offentlige Norge (Storting, lover, budsjetter, politi, forsvar etc) skal være adskilt størrelser. Samtidig vil jeg ikke nekte folk å være religiøse, ei heller å ha egne gudshus med egne regler (dog alt innefor norsk lov).

 

At jeg oppfatter Norgespatriotene som lavpannede hatpropagandister, betyr altså ikke at jeg er for islamisering. Verdensbildet ditt er alt for enkelt skrudd sammen av alt for få elementer når du greier å dra en slik slutning.

 

Neste gang du beskylder noen for å forsvare og underkaste seg Islam, kan det forresten være en tanke å bruke quote-funksjonen, og forklare konkret hva du tolker som underkastelse. For meg ser det ut som stort sett alle dine meningsmotstandere forsvarer Dronningens rett til å bære sine klær, og enkelte forsvarer trosfriheten som sådan. Det er ikke det samme som å forsvare Islam.

 

 

Edit: Leif has left the building

Endret av a_aa
Lenke til kommentar
Jeg er i mot islamisering av Norge, og det bidrar jeg til ved å støtte sekulariseringen av Norge - dvs at jeg ønsker religioner og styringen av det offentlige Norge (Storting, lover, budsjetter, politi, forsvar etc) skal være adskilt størrelser. Samtidig vil jeg ikke nekte folk å være religiøse, ei heller å ha egne gudshus med egne regler (dog alt innefor norsk lov).

 

At jeg oppfatter Norgespatriotene som lavpannede hatpropagandister, betyr altså ikke at jeg er for islamisering. Verdensbildet ditt er alt for enkelt skrudd sammen av alt for få elementer når du greier å dra en slik slutning.

 

Neste gang du beskylder noen for å forsvare og underkaste seg Islam, kan det forresten være en tanke å bruke quote-funksjonen, og forklare konkret hva du tolker som underkastelse. For meg ser det ut som stort sett alle dine meningsmotstandere forsvarer Dronningens rett til å bære sine klær, og enkelte forsvarer trosfriheten som sådan. Det er ikke det samme som å forsvare Islam.

 

 

Edit: Leif has left the building

 

Mulig du er imot islamiseringen av Norge.

Men likevel støter du islamisering av Norge gjennom å ivrig forsvare islam for enhver pris.

Og du støtter islam gjennom å akseptere alle islams spesielle regler på flere områder. Og du støtter islam ikke minst med å vise din forakt og motstand mot dem som er glad i sitt land og demonstrerer mot islamisering av Norge, slik som Norgspatriotene.

 

Mange er som deg, og dette førte til at de møtte opp og demonstrerte for islamisering av Norge. Og da hjelper det jo lite at mange av dem kanskje egentlig er imot islamisering av Norge.

 

For muslimer som ønsker å islamisere Norge, vil legge merke til at mange nordmenn faktisk stemmer for islamisering av Norge ved å demonstrere mot norgespatriotenes demonstrasjon, og vise sin forakt for dem.

 

islam er ikke bare en religion, og dette har ikke bare med religionsfrihet å gjøre.

Om det var slik, og om muslimene kunne stenge seg inne i sine moskeer og tilbe avguden sin, for så å komme ut og oppføre seg som alle andre. Så hadde ikke jeg giddet å drive å advare mot islam. Men slik er det ikke, islam er en ideologi, en hel livsstil. Og som religion er den agressiv, og søker å dominere og legge alt under seg.

 

 

Og muslimene ser alle slike tegn som f.eks Sonja viste som tegn på underkastelse og aksept for islams regler, og mer alvorlig, som oppmuntring til å fortsette å presse på.

 

Da spiller det liten rolle om du og div. andre ser på dette som vanlig norsk høflighet.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Jeg er i mot islamisering av Norge, og det bidrar jeg til ved å støtte sekulariseringen av Norge - dvs at jeg ønsker religioner og styringen av det offentlige Norge (Storting, lover, budsjetter, politi, forsvar etc) skal være adskilt størrelser. Samtidig vil jeg ikke nekte folk å være religiøse, ei heller å ha egne gudshus med egne regler (dog alt innefor norsk lov).

 

At jeg oppfatter Norgespatriotene som lavpannede hatpropagandister, betyr altså ikke at jeg er for islamisering. Verdensbildet ditt er alt for enkelt skrudd sammen av alt for få elementer når du greier å dra en slik slutning.

 

Neste gang du beskylder noen for å forsvare og underkaste seg Islam, kan det forresten være en tanke å bruke quote-funksjonen, og forklare konkret hva du tolker som underkastelse. For meg ser det ut som stort sett alle dine meningsmotstandere forsvarer Dronningens rett til å bære sine klær, og enkelte forsvarer trosfriheten som sådan. Det er ikke det samme som å forsvare Islam.

 

 

Edit: Leif has left the building

 

Mulig du er imot islamiseringen av Norge.

Men likevel støter du islamisering av Norge gjennom å ivrig forsvare islam for enhver pris.

Og du støtter islam gjennom å akseptere alle islams spesielle regler på flere områder. Og du støtter islam ikke minst med å vise din forakt og motstand mot dem som er glad i sitt land og demonstrerer mot islamisering av Norge, slik som Norgspatriotene.

 

Mange er som deg, og dette førte til at de møtte opp og demonstrerte for islamisering av Norge. Og da hjelper det jo lite at mange av dem kanskje egentlig er imot islamisering av Norge.

 

For muslimer som ønsker å islamisere Norge, vil legge merke til at mange nordmenn faktisk stemmer for islamisering av Norge ved å demonstrere mot norgespatriotenes demonstrasjon, og vise sin forakt for dem.

 

islam er ikke bare en religion, og dette har ikke bare med religionsfrihet å gjøre.

Om det var slik, og om muslimene kunne stenge seg inne i sine moskeer og tilbe avguden sin, for så å komme ut og oppføre seg som alle andre. Så hadde ikke jeg giddet å drive å advare mot islam. Men slik er det ikke, islam er en ideologi, en hel livsstil. Og som religion er den agressiv, og søker å dominere og legge alt under seg.

 

 

Og muslimene ser alle slike tegn som f.eks Sonja viste som tegn på underkastelse og aksept for islams regler, og mer alvorlig, som oppmuntring til å fortsette å presse på.

 

Da spiller det liten rolle om du og div. andre ser på dette som vanlig norsk høflighet.

 

Du sier mye Baltazar, men det du sier har ingen rot i virkeligheten og du kan ikke bevise påstandene dine i det hele tatt. Alle argumentene dine bygger på ingenting. Og kan jeg spørre deg et konkret spørsmål: Hvordan vet du hva noen av oss tror på? Kan det ikke være at noen kan være kristne, men fortsatt forsvare Islam? Det virker som om du tar meningene våre, koker den opp, og serverer dem i en smørje, uten å se på hvordan verden faktisk henger sammen. Jeg vil ikke ha noen islamisering av norge, jeg vil ha en sekularisering, men innenfor denne sekulariseringen vil jeg ha et mangfold av religioner. Kristendomm, Islam, og alle andre som har lyst til å bo i dette landet. Hvis dette er så ille som du vil ha det til, kan du jo flytte til USA og møte folk som tenker som deg, altså kristenfundamentalister som ikke går av veien for å kvitte seg med en pakkis eller to.

Lenke til kommentar

Det her høyrest jo nesten ut som fremmedfrykt-taler frå middelalderen om de "hedenske" som ikkje ønsker annet enn å ta over oss og gjøre oss alle til hedninger. Snart spiser vi vel babyer og steiner våre nester. Hellig krig er over oss, Halleluja.

 

Kom igjen, Det her er grunnen til at det er krig i verden. Dette er menneskets svakheit. Dette er verkeleg grunnen til at vi dreper våre nester. Kan du ikkje tenke lenger enn til nesetippen din, eller bibelen din?

 

DEt er ein høffeleg gest i eit religiøst bygg for ein religiøs minoritet i Norge.

 

Eg går ikkje med satanistkors i kirken for å vise trass mot den, selv om eg eigentleg er humanist. Eg brenner ikkje bibler og spytter på kristne fordi eg er ueinig med dei.

 

Du er vel ikkje av typen som hadde hjulpet ein muslim som hadde ligget i en grøft, ikkje noke samaritan der nei. Og du kaller deg kristen, det er ein skam.

Lenke til kommentar
Jeg er i mot islamisering av Norge, og det bidrar jeg til ved å støtte sekulariseringen av Norge - dvs at jeg ønsker religioner og styringen av det offentlige Norge (Storting, lover, budsjetter, politi, forsvar etc) skal være adskilt størrelser. Samtidig vil jeg ikke nekte folk å være religiøse, ei heller å ha egne gudshus med egne regler (dog alt innefor norsk lov).

 

At jeg oppfatter Norgespatriotene som lavpannede hatpropagandister, betyr altså ikke at jeg er for islamisering. Verdensbildet ditt er alt for enkelt skrudd sammen av alt for få elementer når du greier å dra en slik slutning.

 

Neste gang du beskylder noen for å forsvare og underkaste seg Islam, kan det forresten være en tanke å bruke quote-funksjonen, og forklare konkret hva du tolker som underkastelse. For meg ser det ut som stort sett alle dine meningsmotstandere forsvarer Dronningens rett til å bære sine klær, og enkelte forsvarer trosfriheten som sådan. Det er ikke det samme som å forsvare Islam.

 

 

Edit: Leif has left the building

 

Mulig du er imot islamiseringen av Norge.

Men likevel støter du islamisering av Norge gjennom å ivrig forsvare islam for enhver pris.

Og du støtter islam gjennom å akseptere alle islams spesielle regler på flere områder. Og du støtter islam ikke minst med å vise din forakt og motstand mot dem som er glad i sitt land og demonstrerer mot islamisering av Norge, slik som Norgspatriotene.

 

Mange er som deg, og dette førte til at de møtte opp og demonstrerte for islamisering av Norge. Og da hjelper det jo lite at mange av dem kanskje egentlig er imot islamisering av Norge.

 

For muslimer som ønsker å islamisere Norge, vil legge merke til at mange nordmenn faktisk stemmer for islamisering av Norge ved å demonstrere mot norgespatriotenes demonstrasjon, og vise sin forakt for dem.

 

islam er ikke bare en religion, og dette har ikke bare med religionsfrihet å gjøre.

Om det var slik, og om muslimene kunne stenge seg inne i sine moskeer og tilbe avguden sin, for så å komme ut og oppføre seg som alle andre. Så hadde ikke jeg giddet å drive å advare mot islam. Men slik er det ikke, islam er en ideologi, en hel livsstil. Og som religion er den agressiv, og søker å dominere og legge alt under seg.

 

 

Og muslimene ser alle slike tegn som f.eks Sonja viste som tegn på underkastelse og aksept for islams regler, og mer alvorlig, som oppmuntring til å fortsette å presse på.

 

Da spiller det liten rolle om du og div. andre ser på dette som vanlig norsk høflighet.

 

Du sier mye Baltazar, men det du sier har ingen rot i virkeligheten og du kan ikke bevise påstandene dine i det hele tatt. Alle argumentene dine bygger på ingenting. Og kan jeg spørre deg et konkret spørsmål: Hvordan vet du hva noen av oss tror på? Kan det ikke være at noen kan være kristne, men fortsatt forsvare Islam? Det virker som om du tar meningene våre, koker den opp, og serverer dem i en smørje, uten å se på hvordan verden faktisk henger sammen. Jeg vil ikke ha noen islamisering av norge, jeg vil ha en sekularisering, men innenfor denne sekulariseringen vil jeg ha et mangfold av religioner. Kristendomm, Islam, og alle andre som har lyst til å bo i dette landet. Hvis dette er så ille som du vil ha det til, kan du jo flytte til USA og møte folk som tenker som deg, altså kristenfundamentalister som ikke går av veien for å kvitte seg med en pakkis eller to.

 

 

 

Disse påstandene mine som du kaller det, er basert på kunnskap om islam. Og selv om kunnskap om islam ikke er særlig utbredt blandt folk her på forumet. Så virker det for meg ganske uforståelig at folk her ikke kan forstå at det samme som foregår i andre land i regi av islam, også kan komme til å skje her.

Og særlig når det er så mange som forsvarer islam, og rakker ned på sine egne som prøver å advare mot islam. Og til og med Håkon og også regjeringen står frem og hatefullt angriper sine egne som bare prøver å advare mot islam.

 

Det signalet dere gir til muslimene er ganske tydelig og det er"kom inn, bare overta. Vi vil gjerne erstatte kristendommen med islam, og vi ønsker islam velkommen til å overta Norge, sammen skal vi nedkjempe disse plagsomme etnisk norske som er glad i sitt land og som ikke vil underkaste seg islam"

 

Det er bla. dette Håkon har ivret for veldig lenge, og som Sonja nå har akseptert med sin underkastelse for islam.

 

Det er ikke mulig å være kristen og samtidig forsvare islam. Men det er nok mange som tror de er kristne og som forsvarer islam. Statskirken gjør jo det.

Lenke til kommentar

 

Jeg er i mot islamisering av Norge, og det bidrar jeg til ved å støtte sekulariseringen av Norge - dvs at jeg ønsker religioner og styringen av det offentlige Norge (Storting, lover, budsjetter, politi, forsvar etc) skal være adskilt størrelser. Samtidig vil jeg ikke nekte folk å være religiøse, ei heller å ha egne gudshus med egne regler (dog alt innefor norsk lov).

 

At jeg oppfatter Norgespatriotene som lavpannede hatpropagandister, betyr altså ikke at jeg er for islamisering. Verdensbildet ditt er alt for enkelt skrudd sammen av alt for få elementer når du greier å dra en slik slutning.

 

Neste gang du beskylder noen for å forsvare og underkaste seg Islam, kan det forresten være en tanke å bruke quote-funksjonen, og forklare konkret hva du tolker som underkastelse. For meg ser det ut som stort sett alle dine meningsmotstandere forsvarer Dronningens rett til å bære sine klær, og enkelte forsvarer trosfriheten som sådan. Det er ikke det samme som å forsvare Islam.

 

 

Edit: Leif has left the building

 

Mulig du er imot islamiseringen av Norge.

Men likevel støter du islamisering av Norge gjennom å ivrig forsvare islam for enhver pris.

Og du støtter islam gjennom å akseptere alle islams spesielle regler på flere områder. Og du støtter islam ikke minst med å vise din forakt og motstand mot dem som er glad i sitt land og demonstrerer mot islamisering av Norge, slik som Norgspatriotene.

 

Mange er som deg, og dette førte til at de møtte opp og demonstrerte for islamisering av Norge. Og da hjelper det jo lite at mange av dem kanskje egentlig er imot islamisering av Norge.

 

For muslimer som ønsker å islamisere Norge, vil legge merke til at mange nordmenn faktisk stemmer for islamisering av Norge ved å demonstrere mot norgespatriotenes demonstrasjon, og vise sin forakt for dem.

 

islam er ikke bare en religion, og dette har ikke bare med religionsfrihet å gjøre.

Om det var slik, og om muslimene kunne stenge seg inne i sine moskeer og tilbe avguden sin, for så å komme ut og oppføre seg som alle andre. Så hadde ikke jeg giddet å drive å advare mot islam. Men slik er det ikke, islam er en ideologi, en hel livsstil. Og som religion er den agressiv, og søker å dominere og legge alt under seg.

 

 

Og muslimene ser alle slike tegn som f.eks Sonja viste som tegn på underkastelse og aksept for islams regler, og mer alvorlig, som oppmuntring til å fortsette å presse på.

 

Da spiller det liten rolle om du og div. andre ser på dette som vanlig norsk høflighet.

 

Du sier mye Baltazar, men det du sier har ingen rot i virkeligheten og du kan ikke bevise påstandene dine i det hele tatt. Alle argumentene dine bygger på ingenting. Og kan jeg spørre deg et konkret spørsmål: Hvordan vet du hva noen av oss tror på? Kan det ikke være at noen kan være kristne, men fortsatt forsvare Islam? Det virker som om du tar meningene våre, koker den opp, og serverer dem i en smørje, uten å se på hvordan verden faktisk henger sammen. Jeg vil ikke ha noen islamisering av norge, jeg vil ha en sekularisering, men innenfor denne sekulariseringen vil jeg ha et mangfold av religioner. Kristendomm, Islam, og alle andre som har lyst til å bo i dette landet. Hvis dette er så ille som du vil ha det til, kan du jo flytte til USA og møte folk som tenker som deg, altså kristenfundamentalister som ikke går av veien for å kvitte seg med en pakkis eller to.

 

 

 

 

Disse påstandene mine som du kaller det, er basert på kunnskap om islam. Og selv om kunnskap om islam ikke er særlig utbredt blandt folk her på forumet. Så virker det for meg ganske uforståelig at folk her ikke kan forstå at det samme som foregår i andre land i regi av islam, også kan komme til å skje her.

Og særlig når det er så mange som forsvarer islam, og rakker ned på sine egne som prøver å advare mot islam. Og til og med Håkon og også regjeringen står frem og hatefullt angriper sine egne som bare prøver å advare mot islam.

 

Det signalet dere gir til muslimene er ganske tydelig og det er"kom inn, bare overta. Vi vil gjerne erstatte kristendommen med islam, og vi ønsker islam velkommen til å overta Norge, sammen skal vi nedkjempe disse plagsomme etnisk norske som er glad i sitt land og som ikke vil underkaste seg islam"

 

Det er bla. dette Håkon har ivret for veldig lenge, og som Sonja nå har akseptert med sin underkastelse for islam.

 

Det er ikke mulig å være kristen og samtidig forsvare islam. Men det er nok mange som tror de er kristne og som forsvarer islam. Statskirken gjør jo det.

 

Du sier du har kunnskap om Islam. Det virker ikke sånn. Og mener du virkelig at de som forsvarer Islam, er "hatefulle" mot kristne? Den eneste som er hatefull er deg og dine likemenn, og dere er hatefulle mot Islam, en hel religion. Hvordan du klarer å rettferdiggjøre det i ditt eget hode vet jeg ikke. Og forresten så utviser du en total mangel på kunnskap når det gjelder det norske samfunn, bare så det er sagt. Og du hevder at du er kristen? Hvis du er standarden på kristne i Norge, så er det desverre et trist skue. Jeg er glad jeg kjenner noen kristne som hvertfall har hjerne nok til å tenke videre enn hat mot dem som ikke tror på det samme som dem selv.

Lenke til kommentar
Du sier du har kunnskap om Islam. Det virker ikke sånn. Og mener du virkelig at de som forsvarer Islam, er "hatefulle" mot kristne? Den eneste som er hatefull er deg og dine likemenn, og dere er hatefulle mot Islam, en hel religion. Hvordan du klarer å rettferdiggjøre det i ditt eget hode vet jeg ikke. Og forresten så utviser du en total mangel på kunnskap når det gjelder det norske samfunn, bare så det er sagt. Og du hevder at du er kristen? Hvis du er standarden på kristne i Norge, så er det desverre et trist skue. Jeg er glad jeg kjenner noen kristne som hvertfall har hjerne nok til å tenke videre enn hat mot dem som ikke tror på det samme som dem selv.

 

For deg betyr vel det at jeg kritiserer islam også at jeg ikke vet noe om islam. Men jeg kan jo opplyse om at jeg ikke alltid har kritisert islam.

For mange år siden forsvarte jeg faktisk islam. Men da jeg la merke til alle muslimske terrorister, og alle muslimer som demonstrerer med hat i blikket for den minste bagatell, så begynte jeg å studere islam og islams skrifter for å se om det var grunnlag for slik hatefull oppførsel i islam. Og jeg fant ut at det er rikelig grunnlag for det.

 

Hvorfor mener du det er så galt å være mot islam ?

Hvorfor skal vi invitere mer ondskap til Norge,er det ikke nok med den som alt er her ?

Hvorfor mener du det er galt å være mot en ideologi som får sine tilhenere til å behandle dyr slik de behandler grisene i egypt ?

Eller som får folk til å kidnappe andre mennesker, for så å skjære hodet av dem ?

Eller drepe og lemleste andre mennesker på den mest grusomme og smertefulle måte de vet om, og attpåtil nyte det ?

Eller som i den muslimske menigheten som Sonja besøkte. Stille seg bak en fatwa som sier at allah blir glad når muslimene driver med selvmordsbombing, og at alle voksne israelere er legitime mål ?

 

Hvorfor mener du vi skal akseptere slik ondskap ?

 

islam er ganske enkelt utspekulert ondskap satt i system. En ideologi og religion som kan påvirke folk til å utføre slike onde handlinger som muslimer utfører overalt i verden, er rett og slett ondskap, og ondskapen gir man kke etter for og inviterer inn.

Kristne hverken er eller skal være prinsippløse og tannløse og omfavne all verdens ondskap.Hvis kristne aksepterer og omfavner ondskapen hva er de da ?

Det er ikke vår sak å bekjempe ondskapen med vold, men vi skal så visst ikke godta den eller akseptere den på noen måte.

 

Du må ikke se deg blind på at de fleste muslimer i Norge ennå er forholdsvis fredelige, flertallet av muslimer lever utenfor Norge. Men de følger alle islam.

Lenke til kommentar

Det å ignorere noe får det ikke til å forsvinne. Derfor er det hensiktsmessig å gå inn med åpne diplomatiske(3) kanaler.

 

Det å annerkjenne noen som leder av en gruppe er ikke nødvendigvis i nærheten å vise aksept for gruppens mål eller meninger.

 

Det er min oppfatning at den største "faren" ved islam og det islamistene i all hovedsak kjemper mot er undertrykkelse. Hvis vi, som nasjon, forsøker å undertrykke en slik religion så vil det blåse opp i fjeset på oss.

 

Men det er et faktum at veldig mange muslimer driver en praksis som strider med den gjengse rettsoppfatningen her i landet og dette er noe som vi bør forsøke å få en slutt på. Det å forby ting har en lei tendens til å tvinge ting ned under "radaren" og hjelper sjelden de som trengs å hjelpes. Derfor så er det, etter min mening, helt riktig å gå inn med diplomatiske virkemidler i et forsøk på å få slutt på slik praksis.

Lenke til kommentar
Hvorfor mener du vi skal akseptere slik ondskap ?

Kan du være så vennlig og quote noen i denne tråden som har uttrykt at slikt skal aksepteres?

 

Det er ikke nødvendig. For dette er egentlig et spørsmål til alle som mener vi skal akseptere islam.

Men om du ser etter så ser du at spørsmålet var stilt til Hans-o.

 

For om du aksepterer islam, så aksepterer du også slike ting som utføres i islams navn og med grunnlag i islams skrifter.

så de som forsvarer islam, forsvarer også islams ondskap.

 

Det er nok ubehagelig å få sannheten servert slik, men det er slik det er. Det samme er for dem som støtter sosialismen eller nazismen, støtter du en del av ideologien, så støtter du alt. Det er ikke mulig å dele opp og si til seg selv, "dette støtter jeg, men det støtter jeg ikke" Den som gjør det, han lurer seg selv.

 

Du må ta hele pakken, eller ingenting.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Lokal fotograf under navnet: "Oddlei Apneseth", var her for litt siden. Han holdt foredrag. Et av bildene han viste frem, var et fra Jølster, tatt på 50tallet. De gikk med sitt lokale hodeplagg. Gudene vet hva det het; jeg har glemt det, men det var prikk lik en hijab og påkrevd. Å gå med noe annet på hodet ble sett på som uanstendig, håret skulle ikke vises.

 

Norge for 50 år siden. Hva faen maser dere om? Det er bare fint at dronningen vår har baller nok til å ta på seg et plagg som hennes medmennesker gikk med rundt om kring i utkantnorge når hun var på min egen alder.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...