Gå til innhold

Nokias nye surfebrett nærmer seg


Anbefalte innlegg

Har lenge hatt lyst på et slik surfebrett da jeg bruker telefonen veldig veldig mye til surfing. Nå har jeg planer om å kjøpe meg en N97..

 

Men jeg lurer på en ting.. Ser at denne har GSM. Betyr dette at denne kan erstatte telefonen min? Altså ikke bare ringe men meldinger og mms?

 

Ville si det er høyst sannsynelig når de legger med såpass.

Network: GSM Quad-Band 850/900/1800/1900, WCDMA 900/1700/2100/2100

 

Hadde håpt de hadde fiksa batteriet litt, men ser ut til å de er super gay der ennå, med tanke på at de forrige versjonene har hatt batterier som er nesten dobbelt så store som tilsvarende mobiltelefon batterier på 1000mAh+...

 

http://www.thesmartpda.com/50226711/nokia_...coming_soon.php

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er et bilde av telefonen, fra Cellpassion:

http://www.cellpassion.com/news/2009/05/25...net-tablet.aspx

 

Småskeptisk til tastaturet, da de har forskjøvet Z-raden en tast, og det er 30 taster i stedet for 40 på N810. Dette gjør det unektelig vanskeligere å ha egne taster for Æ, Ø og Å - som det er på dagens modell. Og det er bare en enslig tast til tegnsetting, mot tre på N810 ( [,/;], [./:] og [-/_]. Fn-tasten ser ut til å mangle, så den må være flyttet et annet sted. Fn-funksjonaliteten er tydeligvis fortsatt der. Med så få taster er det sannsynligvis seks tegn som forsvinner fra tastaturet, da kan man spekulere i at dette for eksempel er €, < og >, #, %, ~, eller noe. Vanskelig å fjerne 6 tegn (utover ÆØÅ) uten at det går ut over evnen til å skrive vanlige epostadresser og passord.

 

Ellers så er det en viktig forskjell mellom CellPashions bilde og MobileCrunchs render, fotografiet viser fire store taster (piltaster?) til venstre for skjermen. Hvis dette bildet er the real deal, er det åpenbart at Nokia har tenkt på nytt på hvordan man skal bruke knappene. Der har vi i dag to taster som tydeligvis blir borte eller flyttet. Da vil det være interessant å se hvilke taster som er på toppen.

 

Ellers så er den 12mm lavere og 17mm smalere og det ser ut til å være kappet fra skjermen, ikke rammen rundt. Vanskelig å se om det er et LED i hjørnet, om funksjonaliteten for å varsle f.eks. IM/mail mangler er det nesten en dealbreaker for meg. Og Rover ser ut til å være over 4mm tykkere, med 1350mAh batterikapasitet i stedet for 1500mAh. Med tanke på at denne er koblet til mobilnettet vil det nok si at batterikapasiteten er so-so.

 

Fant følgende sammenlikning av størrelser:

http://www.sizeasy.com/page/size_compariso...7-vs-Nokia-N900

Lenke til kommentar
jeg vil påstå at begge bilder er oppspinn. cellpassion sitt er jo så dekket i støy at det grenser til idiotisk...

 

Så litt på diskusjonen på intenettablettalk og en ex-insider ser ut til å tro det er en planlagt lekkasje for å få folk til å vente med å kjøpe iP #3. Mange som er skuffet og de snakker mye om "den neste" modellen, for det er forventet to modeller med bakgrunn i dokumentasjonen.

Lenke til kommentar
la meg si det slik, er mange på det forumet som sitter å tvinner tomler og leter etter det neste "leketøyet" for tiden...

 

Ja...

Hvis man ser på dette som en ren telefon som tilfeldigvis også er en Maemo-enhet så har vi her rett og slett en ny toppmodell over N97. Dersom dette faktisk er sånn som telefonen blir, da.

 

Det tastaturet altså... Mangel på Fn-tast betyr at noe er off.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...