Gå til innhold

Gamle menn som utnynttes av unge thailandske damer


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Syns dette rett og slett er morsomt. De fleste av mennene som får seg thai-dame gjør det jo fordi det er desp, og ikke fordi de er forelsket. Beviser bare hvor fail de er når de ikke klarer å få seg dame og så måtte skaffe seg en fattig dame som så klart gjerne vil velte seg i penger.

Lenke til kommentar

Jeg tror dere ser det veldig utenfra, og egentlig ikke kjenner noen par som har valg å finne hverandre i Thailand, og dermed flytte til Norge

Da er det veldig lett å feie alle over en kam, og det er jo forståelig.

Mens det er mange tusen thai jenter som har reist fra livet i Thailand inn til Oslo og andre byen i Norge, så er det plutselig veldig galt, men jeg kan ikke se hva som prinsipielt forskjell med det, og med at det flytter inn tusener av norske jenter fra vidda og bygda og gifter seg med en mann og slår seg ned i norske storbyer.

Jeg kan bare informere dere om at 99,9% av alle thai folk har ikke så forferdelig lyst til å flytte fra hjemlandet sitt at det gjør noe. Thailand lider ikke av noe krik, fattigdom eller andre U-lands syndromer.

Thailand er det mest velfungerende I-landet i sørøst Asia.

 

Det å si at alle gamle menn utnyttes av unge thailandske jenter er å generalisere det kraftig.

Det ville vært samme som å si at alle prester er pedofile.

Lenke til kommentar
Syns dette rett og slett er morsomt. De fleste av mennene som får seg thai-dame gjør det jo fordi det er desp, og ikke fordi de er forelsket. Beviser bare hvor fail de er når de ikke klarer å få seg dame og så måtte skaffe seg en fattig dame som så klart gjerne vil velte seg i penger.

Og du koser deg med å rakke ned på desperate og samfundets tapere. og du ler av dem når allt går fryktelig galt og de taper allt (penger, kona og venner/familie)?

Lenke til kommentar

Rakker aldri ned på noen ved å si noe til dem verbalt, men jeg syns dette er morsomt når jeg tenker på det. Ihvertfall de som faktisk gjør dette fordi de har mye penger og finner den fattigste jenta de kan. Derimot de som er slik som janern21 forklarer er det vel null grunn å le av. Kone er kone, uansett hvor det kommer fra. Ihvertfall så lenge man gjør fordi man vil og ikke fordi man er desp. :-)

Lenke til kommentar

Det er vel ikke tvil om at enkelte 'slike jenter' som nevnes i trådens start ganske kynisk utnytter mannfolk som av ulike grunner kanskje ikke har klart å gjøre de store erobringene på kjønnsmarkedet.

 

Når de da treffer 'den store kjærligheten' og får kontakt med en dame som faktisk later til å bry seg om dem så faller mange for fristelsen til å 'hjelpe til økonomisk' selv om hun bor på andre siden av kloden.

 

Kjenner selv en som gikk i denne fella for noen år siden - det viste seg etter hvert at hun hadde en håndfull karer på gress - som alle sendte henne penger jevnlig og besøkte henne noen ganger i året. Selvfølgelig var hun null interessert i å gifte seg eller flytte sammen med noen av dem. Hun ville bare ha pengene og la seg nok opp en rimelig heftig formue - selv i norsk målestokk - i løpet av få år :)

Endret av TubXtra
Lenke til kommentar
Det er vel ikke tvil om at enkelte 'slike jenter' som nevnes i trådens start ganske kynisk utnytter mannfolk som av ulike grunner kanskje ikke har klart å gjøre de store erobringene på kjønnsmarkedet.

 

Når de da treffer 'den store kjærligheten' og får kontakt med en dame som faktisk later til å bry seg om dem så faller mange for fristelsen til å 'hjelpe til økonomisk' selv om hun bor på andre siden av kloden.

 

Kjenner selv en som gikk i denne fella for noen år siden - det viste seg etter hvert at hun hadde en håndfull karer på gress - som alle sendte henne penger jevnlig og besøkte henne noen ganger i året. Selvfølgelig var hun null interessert i å gifte seg eller flytte sammen med noen av dem. Hun ville bare ha pengene og la seg nok opp en rimelig heftig formue - selv i norsk målestokk - i løpet av få år :)

 

Og du tror det skjer bare mellom thai jenter og norske menn?

Det skjer over alt hele tiden. du skal ikke lengre enn til danske jenter og norske menn for å finne den type handling.

Lenke til kommentar
Rakker aldri ned på noen ved å si noe til dem verbalt.........................

Så det er bedre å rakke ned på dem bak deres rygg og på internett atså?

 

Det blir litt som:

Jeg er jo ikke noe fæl nazizt som sårer jøder for jeg rakker jo ikke ned på dem direkte værbalt til de, men bare bak deres rygg til andre folk og på internett

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Hehe, godt argument. "Jeg tør ikke si det til den enkelte person, men legger det ut på nettet så disse kan bli såret likevel."

 

Har en viss sympati med disse mennene som blir lurt, man er sårbare når man er desperate. Men det skal sies at i de aller fleste tilfeller bør folk vite når grensen for idiotisk naivitet går... Befinner man seg i en situasjon hvor man godtar "hva som helst" for en dame har man i stor grad bidratt til å trykke ned seg selv. Det vil alltid finnes folk som vet å utnytte dumhet og naivitet i verden.

Lenke til kommentar

I slike saker der Norske menn blir svindlet av Thai-damer, bør en vurdere om de var følelsesmessig, mentalt og eventuelt fysisk så langt nede og svake at de ikke kunne forhindret at dette skjedde. Men her må det kun være snakk om svært få tilfeller om enn noen i det hele tatt. En slik person kvalifiserer seg uansett til umyndiggjøring, her kan det diskuteres om noen burde gripe inn før det er for sent.

 

De fleste av dem lar seg nok utnytte mot bedre vitende, ja. Lar du noen som helst utnytte deg og suge deg tom for alt du eier og har, har du deg selv å takke. Ihvertfall om du var såpass åndelig og fysisk tilstede at du burde og absolutt kunne gjort noe med det. Men jeg synes det også er feil å fordømme en slik person. Her er få snille folk her i verden, men mer enn nok drittsekker og snyltere.

 

De fleste av oss lærer av våre erfaringer. Man burde kunne gjennomskue en parasitt i løpet av kort tid, gjerne allerede ved førsteinntrykket av vedkommende. Med noen skinner det klart igjennom, andre er mer utspekulerte. Jeg har selv havnet borti folk av denne sorten, mange av oss har kanskje vært dumme og latt oss utnytte i mer eller mindre grad. Jeg er ikke mye stolt av det. Det være seg enten familie eller "venner". Da gjelder det bare å sette foten ned, om nødvendig be dem ryke og reise. Ikke ha dårlig samvittighet. Aldri.

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar
Og du tror det skjer bare mellom thai jenter og norske menn?

Langt i fra, det er bare så utrolig mye lettere å holde slikt gående i lang tid når det er stor fysisk avstand mellom 'kjæresten' og godfjotten som sponser vedkommende.

 

Om jenta er thailandsk, dansk eller russisk er ikke mitt poeng, men avstand er en vesentlig faktor for at det skal fungere å holde seg med flere 'sugardaddies' samtidig siden den som da mottar pengene alltid vil få rimelig forvarsel før hun får besøk :)

Endret av TubXtra
Lenke til kommentar
Mennene har eit valg. Dei kan fint klare seg utan å finne seg ei dame frå Thailand. Der borte er tilstandene litt verre og damene må i mange tilfeller ta det dei får. At nokon prøver å få tak i penger både til seg sjølv og familie er forståeleg, om mannen då ikkje klarer å regulere dette eller sei nei så har eg ingen sympati. Då kan han heller finne seg ei dame som ikkje treng penger.

Og hva tilsier at disse mennene ikke trenger en livspartner like sterkt som disse kvinnene trenger mat på bordet?

Lenke til kommentar
Jeg kan bare informere dere om at 99,9% av alle thai folk har ikke så forferdelig lyst til å flytte fra hjemlandet sitt at det gjør noe. Thailand lider ikke av noe krik, fattigdom eller andre U-lands syndromer.

Thailand er det mest velfungerende I-landet i sørøst Asia.

 

Thailand har væpnede rebeller (sødre delen av landet) som ofte benytter seg av voldelige midler som feks bomber, Landet har også nylig hatt et væpna folkeopprør og landet sliter med korrupsjon i alle ledd av infra strukturen sin... 30% prosent av befolkninga i Thailand lever under fattigdoms grensa, og landet har en utrolig stor og kynisk sex industri som får operere fritt.

 

 

Thailand er ikke akkurat hva jeg vil kalle et velfungerende I land.

Lenke til kommentar
Jeg kan bare informere dere om at 99,9% av alle thai folk har ikke så forferdelig lyst til å flytte fra hjemlandet sitt at det gjør noe. Thailand lider ikke av noe krik, fattigdom eller andre U-lands syndromer.

Thailand er det mest velfungerende I-landet i sørøst Asia.

 

Thailand har væpnede rebeller (sødre delen av landet) som ofte benytter seg av voldelige midler som feks bomber, Landet har også nylig hatt et væpna folkeopprør og landet sliter med korrupsjon i alle ledd av infra strukturen sin... 30% prosent av befolkninga i Thailand lever under fattigdoms grensa, og landet har en utrolig stor og kynisk sex industri som får operere fritt.

 

 

Thailand er ikke akkurat hva jeg vil kalle et velfungerende I land.

 

For det første, Thailand er ikke Norge, og vil aldri kunne fungere slik Norge fungerer.

Norge er en liten landsby i forhold, og kan styres lett av regjeringen. Med usle 4,5 millioner mennesker i Norge, så har staten FULL kontroll over enhver krok og menneske i landet.

Det er egentlig forbausende spør du meg hvordan Norge som har et enorm oljeinntekt, og knøttlite befolkning, kan slite med flere sine samfunnsproblemer, men nok om det.

 

Det er veldig lett for deg å sitte i din trygge leilighet i Norge, og åpne VG forså bli kastet på en svært overskrift fra Thailand, om en eller annen bombe eller noe sånt noe, og tro at, ja sånn er thailand, og thats it.

Thailand ligger milevis unna sine respektive naboland i sør øst asia, både når det gjelder industri, utvikling, politisk og økonomisk.

Thailand var for 4 år siden det landet i verden som hadde mest økonomisk vekst, og mellon NOK og Bath, så er har den thailandske valutaen kommet betraktelig bedre ut, under finanskrisen.

Men det er jo ikke noe som står om i vg, så det er jo klart du ikke vet det.

 

Thailand styres på en helt annen måte, og har en helt annen levemåte.

Men det blir for vannskelig å forklare for en som kun får sine kilder fra avisen.

Det blir som å si til en person som en blid, rød, og prøve å forklare hva fargen rød er..det bare går ikke.

Lenke til kommentar
Masse ord.

 

Det hjelper ikke om alle landene rundt er så mye, mye verre eller om Norge har en feilslått sosial politikk, det endrer ikke det faktum at Thailand er et land med mange ALVORLIGE problemer som ikke kommer til å løses med det første.

 

Og nei, jeg fikk faktisk INGEN av faktaene mine fra VG.

Lenke til kommentar
Masse ord.

 

Det hjelper ikke om alle landene rundt er så mye, mye verre eller om Norge har en feilslått sosial politikk, det endrer ikke det faktum at Thailand er et land med mange ALVORLIGE problemer som ikke kommer til å løses med det første.

 

Og nei, jeg fikk faktisk INGEN av faktaene mine fra VG.

 

Jeg føler jeg har all grunn til å kunne kommentere denne saken, i og med at halve familien min selv er fra Thailand og at jeg har både studert og bodd 6 år i Thailand.

 

Jeg er fult klar over hva som er bra og hva som er mindre bra med Thailand, men det er ingenting som kan kategoriseres som alvorlig, med direkte konsekvenser for nasjonen i sin helhet. Muligens det blir et spørsmål om definisjon, men faktumet er det at Thailand ligger langt over gjennomsnittet for hva vi kan definere som et velfungerende samfunn.

Jeg greier ikke helt å summe meg frem til et svar på hva du har oppservert, og dermed resultert til det inntrykket du har fått. Men vis det er det politiske du sikter til, så er ikke det noe som umidelbart utgjør et alvorlig problem da Thailand har levd med den type hontering av politikken i 100 år.

Og i mellom tiden har Thailand gått fra å være et U-land til I-land, samt blitt det viktigste knytepungtet for sør øst asia. Så det har jo ikke vært så ille, tross alt.

Sikter du til mere sosiale aspekter som sex industri, fattigdom og terror, så er det uten tvil et problem.

Men detter er sosiale problemer som har et mye større bredde, og kan ikke legges under samme politisk kategori.

Norge er også en del av sexindustrien i thailand, da norske turister legger igjenn mangfoldige kroner, gjennom sexrelatert handel.

Fattigdom er det også på lik linje med andre land. De bare syter ikke så veldig mye, slik som normenn gjør. De jobber og gjør så godt de kan isteden for å stå i klø hos nav og syke melde seg, forså å klage på at staten ikke har gitt dem penger eller jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...