Gå til innhold

Akambrukernes bilder - juni 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pent, k.n.b.! Har du brukt gaussian blur igjen, eller er Powershot'en så brutal i etterbehandlingen sin?

 

Her er nok en liten hagemacro fra meg - en babygresshoppe?

<bilde />

Vivitar S1 @ f/8, SB-800, iso 800 og 1/120 sek.

 

Lekker gresshoppe, grådig ser det ut som han er også :p

Håpe jeg finner noen selv snart :p

Lenke til kommentar

Fikk mitt nye Casio Exilim EX-F1 til jobben i går, og det måtte jo selvfølgelig prøves ut.

Var på en liten kjøretur med to kompiser for å ta litt bilder og film, og tok dette fra baksete. Syns det var litt tøft :)

 

har forresten en veldig stor fasinasjon for s/h bilder, så de felste mine kommer nok til å være det :)

post-69839-1246001936_thumb.jpg

 

Edit: er ikke helt sikker på hva lukkerhastigheten var, siden bildet ble bare knipset løs for å teste kameraet desverre. Men brukte ihvertfall sort/hvitt farge-filter :)

Endret av g@bb@
Lenke til kommentar
Pent, k.n.b.! Har du brukt gaussian blur igjen, eller er Powershot'en så brutal i etterbehandlingen sin?
Takker. Du er inne på noe. Jeg har kun brukt unsharp mask, men ganske heftig, og med Blending Mode Darken. Dette gir en effekt som likner veldig på gaussian blur-bruken jeg hadde i aprilfesten. Dette fremhevet den mekaniske brutaliteten en del, men går litt utover vannspruten og den slags.

 

Her er nok en liten hagemacro fra meg - en babygresshoppe?
Den rakkeren der tror jeg ikke jeg har sett før, bra fangst. Blender f/8 er ikke akkurat ekstremt i nærområdet, så det er overraskende bra dybdeskarphet på gresshoppen. Men du var kanskje ikke supernært.

 

Heh - hvorfor fikk jeg plutselig en Transformers-fanfare i hodet, tro? :D
Si det. Kan umulig ha noe med bildet å gjøre...
Lenke til kommentar
Litt av et kunstverk!

RandiA

Et av teknologiens vidundere, som inngir skrekkblandet fryd. Det er tatt gjennom et lukket vindu av sikkerhetsmessige grunner.

 

hadde vel egentlig foretrukket et bilde av hydralikkslangen akkurat i "underkjeven" da :cool:

Sikkerhet er sterkt overvurdert...

Lenke til kommentar
Her er nok en liten hagemacro fra meg - en babygresshoppe?
Den rakkeren der tror jeg ikke jeg har sett før, bra fangst. Blender f/8 er ikke akkurat ekstremt i nærområdet, så det er overraskende bra dybdeskarphet på gresshoppen. Men du var kanskje ikke supernært.

Det er nok heller det at den var superliten - omkring en halv centimeter. Jeg var helt ved nærgrensen, så dette er 1:2 gjengivelse, men croppet fra 12 til 6Mpix. Prøvde meg med f/11 først, men da ble bakgrunnen for mørk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...