Gå til innhold

Vårt forsøk på overklokking, % style.


Anbefalte innlegg

Tema for årets kvalifisering er % økning fra stock til OC i 3DMark 01 og SuperPI 1M. Det hjelper lite med kraftig hw om den ikke lar seg klokke langt fra stock. Så hvem finner den hw'n som klokker lengst? Her er noen bilder fra mitt forsøk på å finne hw som klokker bra. Jeg kommer til å poste mer etterhvert i denne tråden.

 

Første forsøk, stock kjøler med en ekstra vifte.

luft.jpg

 

Ingen overklokking uten en vmod, eller to.

pot.jpg

lim.jpg

 

Luft er kjedelig, på med et rør.

ror.jpg

 

CPU på vann, er gpu som skal testes.

1366.jpg

 

Flere ting som er moddet her.

strom-mod.jpg

 

Pellets er for pingler.

plater.jpg

dice-biter-i-ror.jpg

 

Fant ingen hun-molex.

maalepunkt.jpg

 

Viktig å holde rede på hva som fungerer og hva som ikke fungerer i 01.

notater.jpg

post-8301-1243024384_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

for høy % OC, prøv E2160 eller E2180. (e2180 er core2 på 65nm og 2ghz org, så den oc'er lett til 3.4 på luft! 4ghz bør være mulig på tørris(?)). Har hørt E2160 skal være enda bedre å få høy frekvens på, men har personlig bare erfaring med E2180 fra den serien.

 

Går faktisk overraskende kjapt, selv om det er mer eller mindre ingen cache.

Lenke til kommentar
for høy % OC, prøv E2160 eller E2180. (e2180 er core2 på 65nm og 2ghz org, så den oc'er lett til 3.4 på luft! 4ghz bør være mulig på tørris(?)). Har hørt E2160 skal være enda bedre å få høy frekvens på, men har personlig bare erfaring med E2180 fra den serien.

 

Går faktisk overraskende kjapt, selv om det er mer eller mindre ingen cache.

 

Det er en E1200 de klokker på her hvis jeg ikke husker helt feil. 1600MHz stock. Tror de kjørte igjennom Super PI 1M på 4GHz med den. Men dette vet garantert hifiking og **dp** bedre, da det er dem som har lekt seg med dette utstyret :)

Lenke til kommentar
for høy % OC, prøv E2160 eller E2180. (e2180 er core2 på 65nm og 2ghz org, så den oc'er lett til 3.4 på luft! 4ghz bør være mulig på tørris(?)). Har hørt E2160 skal være enda bedre å få høy frekvens på, men har personlig bare erfaring med E2180 fra den serien.

 

Går faktisk overraskende kjapt, selv om det er mer eller mindre ingen cache.

 

Det er en E1200 de klokker på her hvis jeg ikke husker helt feil. 1600MHz stock. Tror de kjørte igjennom Super PI 1M på 4GHz med den. Men dette vet garantert hifiking og **dp** bedre, da det er dem som har lekt seg med dette utstyret :)

 

Disse kjører 200*8 stock, 2160 og 2180 kjører hhv 200*9 og 200*10 stock så det er mye verre å få disse opp i over 100% OC enn den de testet. Problemet er jo FSBwall, som er hit or miss ift hvor den ikke gidder mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...