Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Slå Opp, men tur til syden?


Gjest G20Rogaland

Anbefalte innlegg

Gjest G20Rogaland

Hei! :)

 

Det var litt vanskelig å få en beskrivende emnetittel, men nå skal jeg forklare.

 

Jeg ønsker å slå opp med kjæresten min, og det er ikke noe problem for meg å gjøre det, dersom det ikke var for en ting. Til sommeren så skal vi på tur til syden, (f.eks. kreta), sammen med min familie. Vi har allerede bestilt og betalt bilettene, hun har betalt et betydelig pengebeløp ~8000(+/-) for biletten og planen er at hun skal reise sammen med meg og min familie.

 

Hun gir uttrykk for at hun er veldig forelsket enda, så det blir neppe noen gjensidig forståelse for hvorfor og jeg er redd hun ikke vil ta det med et smil akkurat. Jeg lurer litt på hva jeg kan gjøre. Jeg kan jo ikke slå opp og forvente at hun skal glemme disse pengene, men jeg har jo heller ikke mulighet for å få dem tilbake såvidt jeg vet? Skal jeg bare slå opp å se hva som skjer? Jeg har igrunn ikke råd til å betale så mye penger for et tomt sete på flyet fra egen lomme.

 

Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest G20Rogaland

Er litt vanskelig å selge en billett som har sånn "alt innlagt", jeg vil ikke ha en fremmed på rom med meg! ;)

 

Ferien er jo ganske lenge til da, men kan vel ende med at jeg venter.

Lenke til kommentar

Et godt råd er å ta en prat med kjæresten din. Om du i det hele tatt syntes det er verdt å gi det et nytt forsøk så kan det (av egne erfaringer) lønne seg å kommunisere. Det hjelper selvsagt om dere er vant med å prate om følelser (om dere ikke er det kan det sikkert være noe av grunnen til at forholdet er pår anden). Ikke legg det frem på måten at du er keen på å slå opp, men fortell at det ikke lenger er som før og at du trenger hennes hjelp for å finne ut hvordan det kan bli bedre. Dette er selvsagt kun om du fortsatt er interessert.

Lenke til kommentar
Gjest G20Rogaland

Vel, vi har hatt et "avstandsforhold" i rett over 2 år nå, vi har kun sett hverandre i helgene. I begynnelsen fungerte det bra, men for min del bare dårligere og dårligere etter som tiden har gått. Til høsten flytter vi til helt forskjellige deler av landet, så jeg føler at jeg ikke er interessert i å prøve en gang til, for så å innlede et avstandsforhold hvor vi ser hverandre enda sjeldnere når jeg ikke engang har følelser for henne lengre.

 

Takk for forslagene uansett! :)

Lenke til kommentar

Hvis du vet 100% sikkert at du skal slå opp synes jeg du skal gjøre det nå. Jeg synes det er en helt lattelig dårlig unnskylding at du må vente til etter turen pga av pengene, det synes jeg er skikkelig råttent gjort om det er det det står på. Hvis du ikke har råd til å reise får du heller gå til mor og far enn å la henne leve i den troen at alt er bra.

 

Jeg blir provosert når jeg leser dette for du tenker bare på de pengene.

Lenke til kommentar
Hvis du vet 100% sikkert at du skal slå opp synes jeg du skal gjøre det nå. Jeg synes det er en helt lattelig dårlig unnskylding at du må vente til etter turen pga av pengene, det synes jeg er skikkelig råttent gjort om det er det det står på. Hvis du ikke har råd til å reise får du heller gå til mor og far enn å la henne leve i den troen at alt er bra.

 

Jeg blir provosert når jeg leser dette for du tenker bare på de pengene.

 

Nå sa han vell at det var hun som hadde betalt. Så så veldig råttent er det vell ikke.

Lenke til kommentar
Gjest G20Rogaland
Jeg blir provosert når jeg leser dette for du tenker bare på de pengene.

 

Nå er det faktisk hennes penger jeg tenker på, ikke mine egne. Jeg må jo uansett snakke med henne, men jeg tror ikke ferie sammen blir veldig aktuelt dersom jeg sier at jeg har tenkt å slå opp, vil bare høre noen innspill. Ditt er forsåvidt like velkomment som alle andres, jeg følte bare at jeg måtte forsvare meg litt ;)

Lenke til kommentar
Hvis du vet 100% sikkert at du skal slå opp synes jeg du skal gjøre det nå. Jeg synes det er en helt lattelig dårlig unnskylding at du må vente til etter turen pga av pengene, det synes jeg er skikkelig råttent gjort om det er det det står på. Hvis du ikke har råd til å reise får du heller gå til mor og far enn å la henne leve i den troen at alt er bra.

 

Jeg blir provosert når jeg leser dette for du tenker bare på de pengene.

 

Nå sa han vell at det var hun som hadde betalt. Så så veldig råttent er det vell ikke.

 

Ja, det var nettopp det som var poenget mitt.. Hun har betalt.. Og han bekymrer seg for om han får reist hvis han slår opp fordi hun kan kreve pengene tilbake (noe han ikke har råd til, hvis hun ikke får det av reiseselskapet)..OG han vil da ikke ha råd til å betale turen selv.... Jeg synes det er ganske råttent gjort ja!

Lenke til kommentar
Gjest G20Rogaland

Det er på ingen måte det det går på Cyrenia, jeg skulle gladelig gitt bort min egen billett gratis dersom det kunne ordne det for henne, men saken er at det er min familie vi skal reise med, og jeg tviler på hun vil reise med dem når vi har slått opp. Jeg bekymrer meg ikke for å få reise, bare så det er klart. :)

Lenke til kommentar
Gjest G20Rogaland

Jeg skjønner hva du tenker Intro, men jeg tenker at det er jo vanlig å ha en periode hvor man hinter litt når man slår opp. For eksempel snakker mindre, viser mindre interesse og slikt, og vi kunne forsåvidt ha det hyggelig frem til da turen er over. Det er en og en halv måned til vi ville returnert fra turen, men jeg skjønner jo at det kanskje blir litt feil. Meh :/

Lenke til kommentar
Det er på ingen måte det det går på Cyrenia, jeg skulle gladelig gitt bort min egen billett gratis dersom det kunne ordne det for henne, men saken er at det er min familie vi skal reise med, og jeg tviler på hun vil reise med dem når vi har slått opp. Jeg bekymrer meg ikke for å få reise, bare så det er klart. :)

 

Måten du formulerer deg på virker det på meg som at du bekymrer deg for deg og pengene... Sitat : "Jeg kan jo ikke slå opp og forvente at hun skal glemme disse pengene" og Jeg har igrunn ikke råd til å betale så mye penger for et tomt sete på flyet fra egen lomme."

Men det går vel ann å snakke med reisebyrået og hvis dere har noen forsikringer (f.eks. har jeg avbestillingsforsikring dersom jeg betaler med kort fra DnbNor)

 

Men uansett.. og igjen.. hvis du vet helt sikkert ville jeg slått opp nå.. men sørg for å få snakket ordentlig med henne.. fortell hvordan du føler.. det vil gjøre det letter for henne å forstå.. siden dere har vært sammen såpass lenge og flytter lenger fra hverandre enn mot hverandre kan det jo hende hun også tenker i samme bane.. hvem vet?

Lenke til kommentar
Gjest G20Rogaland
Måten du formulerer deg på virker det på meg som at du bekymrer deg for deg og pengene... Sitat : "Jeg kan jo ikke slå opp og forvente at hun skal glemme disse pengene" og Jeg har igrunn ikke råd til å betale så mye penger for et tomt sete på flyet fra egen lomme."

 

Jeg mente bare å få frem at jeg ikke har mulighet for å legge ut pengene hun har betalt for billetten av egen lomme, og betale disse pengene tilbake til henne slik at det ikke hadde vært et problem. (Dersom det var lettere å skjønne nå?)

 

Jeg må jo definitivt prate med henne, problemet er bare hva som blir best. Å gjøre det nå, eller å være litt "kald" i en og en halv måned til turen er over. Hun kan jo hygge seg på turen selv om jeg ikke oppfører meg som om jeg er nyforelska.

Lenke til kommentar
Måten du formulerer deg på virker det på meg som at du bekymrer deg for deg og pengene... Sitat : "Jeg kan jo ikke slå opp og forvente at hun skal glemme disse pengene" og Jeg har igrunn ikke råd til å betale så mye penger for et tomt sete på flyet fra egen lomme."

 

Jeg mente bare å få frem at jeg ikke har mulighet for å legge ut pengene hun har betalt for billetten av egen lomme, og betale disse pengene tilbake til henne slik at det ikke hadde vært et problem. (Dersom det var lettere å skjønne nå?)

 

Jeg må jo definitivt prate med henne, problemet er bare hva som blir best. Å gjøre det nå, eller å være litt "kald" i en og en halv måned til turen er over. Hun kan jo hygge seg på turen selv om jeg ikke oppfører meg som om jeg er nyforelska.

 

Du får betale tilbake på avbetaling da..

 

Jeg stemmer for å gjøre det nå.. å være kald i en og en halv måned synes jeg er dårlig gjort.. Hvis du er glad i henne (eller noen gang har vært det) synes jeg du skal ta den praten ganske snart.. Den ferien synes jeg er det minste problemet akkurat nå.. Virker som du har tenkt på det her en stund, så du har vel allerede ventet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...