Gå til innhold

Dell XPS slår seg av etter 10 minutter spilling! Trenger hjelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EivindS_ : har ikke vert sånn hele tiden, har ikke renset for støv, ville ikke åpne den for å musta garantien :!:

 

cruzader: De forstår eg :) pc'en er snart 1 år... husker ikke hvor lenge de har vert sånn... men eg har satt noe under pc'en bak for at vifta skal få inn nokk luft men pc'en blir varm uansett....

Endret av Fire^^
Lenke til kommentar
Du mister vel ikke garantien om du åpner opp bak? Du må jo åpne opp bak hvis du skal bytte ram for eksempel, og det er jo ikke ulovlig?

er faktisk det :( vet hvertfall at Siba har det slik på PCene sine, skulle selv bytte minne på en PC jeg hadde kjøpt der, men jeg måtte betale dem for å gjøre det, eller så mista jeg garantien...

Lenke til kommentar

er veldig forskjellig fra produsent til produsent hvor de setter sine grenser om de mener ta av ytterdeksel er ok eller ikke, samt verksted til verksted om de følger det 100% eller overser at du har åpnet den om ingen skade påført av den som åpnet.

 

jeg ville kontaktet dell og høre hva supporten der mente, jeg heller mer mot defekt vifte enn støv siden ikke så veldig gammel.

enten mener de det er defekt vifte og ber deg sende inn eller sender tekniker på døren (spørs på din serviceavtale), eller om de mener det er støv og ok at du åpner den få navn/internnr på den du snakket med.

så om en rens ikke hjelper har du en person hos support og referere til spør verkstedet hvorfor maskinen har vært åpnet.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
er nå ikke helt sikker på om det er vifta, fordi den starter opp når eg spiller, høres ut som ett jetfly xD

 

Behøver ikke å være så mye støv, på enkelte bærbare ( de fleste) legger støvet seg som en pute på kjøleribba, hvis du er nervøs for å åpne kan et raskt fiks være å blåse inn i utløpet for kjøleren, slik at du blåser støv puten bort fra ribba og inn i PC'en, men beste er klart å ta av dekkslet over og få det ordentlig bort.

Lenke til kommentar
er nå ikke helt sikker på om det er vifta, fordi den starter opp når eg spiller, høres ut som ett jetfly xD

 

Behøver ikke å være så mye støv, på enkelte bærbare ( de fleste) legger støvet seg som en pute på kjøleribba, hvis du er nervøs for å åpne kan et raskt fiks være å blåse inn i utløpet for kjøleren, slik at du blåser støv puten bort fra ribba og inn i PC'en, men beste er klart å ta av dekkslet over og få det ordentlig bort.

 

Kødder du?

Lenke til kommentar

Trikset overnfor gjorde susen for min PC. Hadde akkurat samme prob.

 

Datakjeden i TRD blåser rein PC-en din med luftkompressor gratis. Vær forsiktig med å gjøre dette med privat, da noen gamle/billige luftkompressorer ikke har filter for å ta vekk fuktigheten i lufta. DVS. hvis den ikke har det blåser du fukt rett inn i hovedkortet, lite kult.

Lenke til kommentar
er nå ikke helt sikker på om det er vifta, fordi den starter opp når eg spiller, høres ut som ett jetfly xD

 

Behøver ikke å være så mye støv, på enkelte bærbare ( de fleste) legger støvet seg som en pute på kjøleribba, hvis du er nervøs for å åpne kan et raskt fiks være å blåse inn i utløpet for kjøleren, slik at du blåser støv puten bort fra ribba og inn i PC'en, men beste er klart å ta av dekkslet over og få det ordentlig bort.

 

Kødder du?

 

Nei, ser det stadig vekk, særlig når jeg får inn en pc som har stått på "gutterommet" med minimal støvsuging. Kjøpt kompressor, tørrfilter og blåsepistol nå.

Lenke til kommentar
Man skal aldri blåse støvet inn i laptopen.

 

Når støvet ligger på Værst tenkelig sted og tetter vifta har du ikke mye valg hvis du ikke vil åpne, Kan ikke tenke meg noe verre sted å ha støv en tette kjølinga.

 

Støv innpå elektronikken gjør ikke så mye i forhold, har demontert stasjonære PC'er fra Industri bedrift som var så fulle av støv det så ikke ut som kabinettet var åpnet i det hele tatt etter å ha tatt av deksel, og de virket ennå ;)

Lenke til kommentar

utover det logiske at komponenter ikke liker støv har jeg sett endel tilfeller hvor det er blitt for høyt trykk og "tunellen" laptopper ofte bruker for lede luftstrømmen ut effektivt funker akkurat samme måte motsatt vei og viften tar kvelden av trykket.

 

blåse støv innover i pcn gjør heller ikke at det forsvinner akkurat, slenger du rotet i en skuff er det fortsatt rot selvom du ikke ser det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei ! jeg har tenkt til å bestille min msi wind med 2GB installert minne, og 6 cellers batteri, med windows xp fra ps.no

 

jeg vil at pc'n min skal gå så fort som mulig men det er noen programmer som jeg føler at jeg "må" instalere for mitt bruk, det jeg lurer på er hvordan tror dere at pc'n min vil fungere med disse programmene instalert? vil pc'n gå merkbart mye treigere?

 

Disse er programmene:

 

msn messenger

 

spotify

 

vlc - movie player

 

avast - anti virus

 

cc cleaner

 

mozilla firefox

 

winrar

 

picasa 3 – bilde redigering

 

stylexp

 

utorrent

 

 

Hvis dere har andre tilsvarende programmer som bruker mindre ressurser så kom gjerne med det:)

 

håper på god tilbakemelding:)

Endret av sweaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...