Gå til innhold

Ny kraftpakk forslag?


Anbefalte innlegg

Det er overkill til video og photoshop også.

 

Spill avhenger ellers hovedsaklig av ytelsen på skjermkort, og har du ikke tenkt å kjøpe deg en skjerm på 27'' eller mer så holder HD 4890 i CF eller et GTX 295 kort i massevis. Om du parer det med i7 920 eller i7 965 vil du neppe oppdage forskjell andre steder enn i lommeboka.

 

Og det er jevnt over tåpelig å kjøpe en slik rigg i en utenlands nettbutikk. Du får dyr frakt, + merverdiavgift - så den riggen koster deg 40 000 norske kroner. Og da har du langt dårligere garanti og knapt mulighet til reklamasjon.

 

Et budsjett på 20 000 kr på Komplett vil gi deg noe som vil gi samme spillopplevelsen, og være særdeles smooth i videoredigering og photoshop. Photoshop er faktisk ikke ekstremt krevende. I tillegg har du godt med penger til framtidige oppgraderinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

965 koster 3-4 ganger mer enn 920, tross bare 20% ekstra prosessorkraft.

 

Video og bilderedigering vil være krevende, men det du tenker å kjøpe - er en maskin beregnet til å regne ut universet (godt forklart Bountyhunter).

 

Driver selv med bilde-redigering og CAD. Det du trenger er mye minne. Du vil ikke merke noen verdens forskjell om du har litt eller eller alt for mye. Men tro meg, du merker det når du har for lite.

 

Kjekt å ha en fremtidsrettet pc ja, men igjen. Du betaler mange ganger mer for bare noen få prosenter. 10-15k er mest økonomisk forsvarlig å bruke om du skal ha en kraftig maskin mener jeg.

Lenke til kommentar

Da det ikke er vår jobb å si at du bruker for mye penger på PCn anbefaler jeg at du går for det du skrev i første post. Du kommer til å få en KILLER av en PC, selv om den sikkert ikke er dobbelt så rask som en PC som koster halvparten. PhotoShop etc suger minne, så sørg for MASSE ram - og 64-bit OS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...