Gå til innhold

Noen her som liker Twilight?


Deathshadow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes filmen var omtrent midt på treet. Jeg skriver filmanmeldelser og følger dermed godt med i svingene. Dessverre for min del, litt mindre filmfølelse.

 

Det som skuffet meg mest var de såkalte vampyrene. En vampyr forbinder en gjerne med en bloddrikkende, menneskelik skapning som ikke tåler sølv eller sollys. I Twilight var de litt annerledes enn hva en forbinder med en vampyr. Da bør de etter min mening få et annet kallenavn allerede fra boken sin opprinnelse, slik at en ikke forventer andre ting. En vampyr skal også være ganske blek i huden. Det er da lite lurt å stille ned kontrasten i filmen slik at alle ser like bleke ut. Det blir mye mindre "skummelt".

Ellers likte jeg spesielt godt dagliglivet i filmen om en ser bort fra vampyrene som leker ekorn og kenguru. Der spesielt faren til Bella Swann, Charlie, gjorde en knakende god farsrolle.

 

Filmeffektene er noe billige. Hvem kan springe loddrett opp et tre?

 

Skal du ha svar på spørsmålet ditt om jeg liker filmen, så, et litt usikkert :yes:

Twilight utelukker jeg ikke at jeg kommer til å se flere ganger.

 

Hva er greia med en vegetarvampyr forresten? Litt latterlig :p

 

Hmm, ja må si meg litt enig der ja... Jeg håper film 2 blir litt bedre effekter i ^^ Og jeg er spent å se hvordan de skal klare forvandlingen fra menneske til varulv.

Lenke til kommentar

Denne tråden dreier seg om filmen/bøkene, ikke fansen. Jeg sakser inn litt sunn fornuft fra musikkforumet regler:

 

1. Alle har rett til å like den musikken de liker uten å blir angrepet personlig for det.

 

A. Diskusjoner om artister skal dreie seg om musikken/opptredener med mere, ikke om artistens tilhengere på eller utenfor forumet

 

Dette gjelder film også. Hvis du vil kan du opprette en tråd om dette "samfunnsproblemet" under Politikk og samfunn-delen, men ikke her, da det er off-topic.

 

Reaksjoner på moderering gjøres via PM og ikke på forumet.

Lenke til kommentar

Siden du er ny på forumet, kan jeg informere om at du ikke burde respondere på off-topic/trolling, men heller bruke p_report.gif-knappen, så en moderator kan komme og rydde opp. Diskusjonen her dreier seg som sagt om filmen/bøkene og ingenting annet. Alle andre innlegg med off-topic, trolling og spamming vil heretter bli slettet uten forvarsel.

 

Kommentarer til moderering gjøres via PM og ikke i tråden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-V5wtB5rV
Hmm, ja må si meg litt enig der ja... Jeg håper film 2 blir litt bedre effekter i ^^ Og jeg er spent å se hvordan de skal klare forvandlingen fra menneske til varulv.

 

Jeg har ikke lest bøkene, men blir menneskene til varulv?! NICE :) Håper for deres del at det ikke blir verre enn det er.

 

Jeg husker spesielt godt effekten når Edward skulle stanse bilen med hånden. Det er jo soleklart at bildøren var av noe som lignet blå plastfolie :!:

Lenke til kommentar
Hmm, ja må si meg litt enig der ja... Jeg håper film 2 blir litt bedre effekter i ^^ Og jeg er spent å se hvordan de skal klare forvandlingen fra menneske til varulv.

 

Jeg har ikke lest bøkene, men blir menneskene til varulv?! NICE :) Håper for deres del at det ikke blir verre enn det er.

 

Jeg husker spesielt godt effekten når Edward skulle stanse bilen med hånden. Det er jo soleklart at bildøren var av noe som lignet blå plastfolie :!:

 

Husker du Jacob og folkene fra "La push"? Som vampyrene kaller dem i filmen "The wolfs", de blir til varulver når de blir veldig agressiv.

Lenke til kommentar

Åh, jeg elsket bøkene. Har lest alle, leste de på engelsk. Gikk rimelig fort unna ja.. Men må si, slutten ble en liten skuffelse. Synes forøvrig ikke at filmen var noe særlig, men gleder meg likevel til neste film kommer :p Skulle ønske hun ville skrive flere bøker :(

Lenke til kommentar
Åh, jeg elsket bøkene. Har lest alle, leste de på engelsk. Gikk rimelig fort unna ja.. Men må si, slutten ble en liten skuffelse. Synes forøvrig ikke at filmen var noe særlig, men gleder meg likevel til neste film kommer :p Skulle ønske hun ville skrive flere bøker :(

 

Har hørt at hun driver på med Bok 5...

Lenke til kommentar
Åh, jeg elsket bøkene. Har lest alle, leste de på engelsk. Gikk rimelig fort unna ja.. Men må si, slutten ble en liten skuffelse. Synes forøvrig ikke at filmen var noe særlig, men gleder meg likevel til neste film kommer :p Skulle ønske hun ville skrive flere bøker :(

 

Har hørt at hun driver på med Bok 5...

Dette er en uferdig bok av Stephenie Meyer, den er skrevet fra Edwards perspektiv i Evighetens Kyss (Twilight). Den ble stoppet da en av hennes nærmeste la ut første utkastet på internett, og hun i sinne la fra seg prosjektet. Våren 2009 er prosjektet igjen påstartet. - fant det på wikipedia.

 

Hm.. det hadde jeg ikke hørt tidligere. Men det er en liten stund siden jeg leste bøkene nå også :) Lurer meg om det blir like bra, føles liksom å starte på scratch, når man allerede vet hvordan historien ender..Men, jeg skal nok lese den boken også :roll:

Lenke til kommentar
Åh, jeg elsket bøkene. Har lest alle, leste de på engelsk. Gikk rimelig fort unna ja.. Men må si, slutten ble en liten skuffelse. Synes forøvrig ikke at filmen var noe særlig, men gleder meg likevel til neste film kommer :p Skulle ønske hun ville skrive flere bøker :(

 

Har hørt at hun driver på med Bok 5...

Dette er en uferdig bok av Stephenie Meyer, den er skrevet fra Edwards perspektiv i Evighetens Kyss (Twilight). Den ble stoppet da en av hennes nærmeste la ut første utkastet på internett, og hun i sinne la fra seg prosjektet. Våren 2009 er prosjektet igjen påstartet. - fant det på wikipedia.

 

Hm.. det hadde jeg ikke hørt tidligere. Men det er en liten stund siden jeg leste bøkene nå også :) Lurer meg om det blir like bra, føles liksom å starte på scratch, når man allerede vet hvordan historien ender..Men, jeg skal nok lese den boken også :roll:

 

Hmm, oja

Lenke til kommentar

Har lest alle fire bøkene, tok meg omlag tre veker. Likte dei, men i første boka vart eg rimelig lei av all sytinga til Bella. Det tok seg heldigvis opp seinare. Likar svært godt forholdet mellom Bella og Jacob, og ikkje minst korleis det utviklar seg i bok 4 :)

 

Elles syns eg filmen var god, han fekk fram akkurat same stemning som eg fekk av boka. Har høyrd mykje negativt om Kristin Stewart som skodespelar, men eg syns ho var veldig flink :)

Lenke til kommentar
Har lest alle fire bøkene, tok meg omlag tre veker. Likte dei, men i første boka vart eg rimelig lei av all sytinga til Bella. Det tok seg heldigvis opp seinare. Likar svært godt forholdet mellom Bella og Jacob, og ikkje minst korleis det utviklar seg i bok 4 :)

 

Elles syns eg filmen var god, han fekk fram akkurat same stemning som eg fekk av boka. Har høyrd mykje negativt om Kristin Stewart som skodespelar, men eg syns ho var veldig flink :)

 

Enig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...