Gå til innhold

Bollar sin treningslogg - Et slankere liv.


Anbefalte innlegg

Du plager meg ikke på noen måte, men det må da gå an å kommentere kostholdet selv om det ikke er udelt positivt.

 

Slik loggen fremstår, er ikke kostholdet videre kalorifattig. Det er mye fett, mye brødmat og prosessert mat. Du skriver ingenting om frukt og grønt. Om du har råd til å jafse i deg roastbiff, så ville jeg heller brukt pengene på mer ubehandlet protein (kylling, kalkun, svinekjøtt, fisk), samt mye mer grønnsaker.

 

Jeg spiser banan en gang om dagen, oppi protein shaken.

 

Jeg har ikke kjøpt roastbiffen, og det var en skive per brødskive derfor ikke særlig dyrt (rundt 30 kr så får du nok roastbiff til å dekke alle brødskivene jeg spiste.)

 

Det eneste jeg har brukt penger på igjennom loggen er 3x soyamelk og 15x bananer.

 

Skal kjøpe inn pultost siden det både er sunt og godt, slik at jeg ikke trenger å spise det andre dritet i kjøleskapet.

 

Er det noe mer du vil ha svar på? Og så fremt jeg holder meg under 2000kcal, drit nå langt faen opp i hva jeg spiser? Jeg lever enda, og samtidig går jeg ned i vekt og ser gradvis bedre ut, føler meg mer frisk og rask enn noen sinne, pluss at det er fullmåne om noen dager, og da tar jeg meg gjerne en kjempelang joggetur. (Blir ikke så fort sliten ved fullmåne av rare grunner, får bare lyst til å løpe.) Og spesielt nå tror jeg at det blir en veeldig lang joggetur, noe jeg tror er ufattelig bra for meg ^^,

Endret av Bollar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For øvrig ville jeg droppet pushups og situps og heller brukt tiden på å jogge. Om målet ditt er å fjerne pondusen, så hjelper det mest med kardio (jogging, svømming, fjellturer) og ligge på et kaloriunderskudd. Å trene bryst- og magemuskler hjelper deg ikke nærmere det målet. Om du skulle ønske å fortsette med situps/pushups, ville jeg også anbefalt å redusere antal repetisjoner og heller økt motstanden (hold en vektskive på brystet under situps, ha på en ryggsekk med vektskiver/fulle vannflasker under pushups).

 

Jeg veier mye og jeg har prøvd litt pushups og sammenligne med benkpress, en pushup fra min side tilsvarer ca. 75kg benkpress. Derfor klarer jeg bare 5-6 stykk av gangen.

 

Orker ikke mer vekt da altså.

Lenke til kommentar

Tror nok at vi tolker det du skriver feil da! Du skrev vel 50 push-ups. Jeg ville heller kjørt 3 sett, med så mange du klarer.

 

Ville også fått igang et skikkelig styrkeprogram, så kan du heller kjøre styrke mandag, onsdag og fredag feks. Jogge kan du kjøre etter styrkeøkten, da vil du får mest ut av det.

 

Stå på, jeg vet det er vanskelig å gå ned i vekt! Har forfalt selv, men er nå på bedringens vei igjen ;)

 

Jeg har nå kjørt 5 uker på 5x5 Stronglift-program, dette kan anbefales.

http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beg...aining-program/

 

Har økt i alt som er, spesielt på beinstyrke, deadlift og øvelser med kroppsvekt som utgangspunkt.

 

Veier 120kg ca, å tar nå 3x10-15 reps på pushups feks :)

Lenke til kommentar

Onsdag 8. Juli.

 

FROKOST: 13:40

1 brødskive pultost - Aner ikke, svenskt brød så det står ingenting der.

1 liten rislunsj - 130kcal

 

LUNSJ: 15:00

En 1/4 vannmelon - Aner ikke.

 

MIDDAG:

2 stykk små indrefilet biter ca. 100 gram - Aner ikke fortsatt svenskt kjøtt.

 

Tror det er alt jeg spiser i dag.

Lenke til kommentar
Ca 116kcal per 100g indrefilèt :)

 

Takk.

 

Har ikke så altfor mye tid om dagen, driver med mye annet.

 

Men har holdt meg under 2000kcal disse dagene, den ene tror jeg det var 200 kcal eller nogelunde. Fikk ikke i meg mat.

 

11. Juli 2009.

 

FROKOST: 08:50

Knekkebrød uten noe - Grovt - Aner ikke hvor mange kcal, svensk knekkebrød, står ingenting :S

+ banan.

 

MIDDAG: 17:00

Halv kylling filet - Aner ikke hvor mange kcal.

Fire brokkoli tuster - Aner ikke hvor mange kcal.

 

KVELDS: 00:40

To brødskiver birkebeiner norsk import; med egg og 3 skiver bacon på hver.

 

Dette for en liten påfylling.

 

SUM:

 

I dag har jeg spist lite, og fant ut at jeg måtte fylle på litt på slutten. Hadde tenkt til å prøve en stup dag, dog får jeg i gjengjeld at jeg ikke får sove.

Lenke til kommentar

Ser ganske bra ut dette. Hvordan ligger du an vektmessig for øyeblikket?

 

Har lagt merke til at du "roter" litt med måltidene. Sverigetur eller ikke er ingen unnskyldning.

Skal du ned eller opp i vekt, øke styrke eller kondisjon så ligger kosthold i roten, alltid!

 

Ha min. fem måltid hver eneste dag. Frokost, lunsj og middag bør være skikkelige måltid. Der de to, eller tre andre kan være en banan, ett eple eller en shake/smoothie. Hvis du ikke har faste rutiner for når du spiser, så ville jeg startet med frokost, deretter ett måltid hver tredje time utover dagen. Siden du ikke er ute etter å gå noe særlig opp i styrke, så trenger ikke alle å inneholde protein, men hvis du har det som mål i tillegg bør du sørge for å få i deg min. 10-20g protein hvert måltid, ettersom en musklel i vekst trenger en konstant fornying av proteiner og kroppen har ikke mulighet for å lagre proteiner.

 

Hvis du greier å følge disse rutinene og spise små, sunne måltider og drikke mye vann( 90% av det du drikker bør være vann!) så vil forbreninga de øke og du vil ha mer energi.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Takk til dere over her; Jeg vil helst ha 3 måltider om dagen. Jeg sitter ikke hjemme hele tiden og har derfor ikke tid til å gå på kjøkkenet å lage med skiver hver tredje time.

 

Lørdag 11. Juli:

 

FROKOST:

Ingenting.

 

LUNSJ:

Ingenting.

 

MIDDAG: 17:00

1 kyllingfilet, 7 små minipoteter (tilsvarer ca. en potet), og en brokkoli tust.

 

LØRDAGSGODT:19:00

8 små sitronmuffins :tease:

De veide tilsammen ca. 80 gram. Men svenske greier så står ikke noe nutrition på dem.

 

Sum:

I dag har jeg spist lite, siden jeg skulle ha litt lørdagskos.

Lenke til kommentar

Søndag 12. Juli: Kommer hjem igjen i dag, og da starter denne her for full mugge igjen.

 

FROKOST: 12:00

Halv birkebeiner skive (ferdigoppskjært) med baconost.

 

LUNSJ:

2 birkebeiner skiver med egg og bacon, derav to egg og 8 skiver bacon (nærmest stekt ihjel).

 

SUM: Jo, jeg vil gjerne ha det slik at jeg ikke mister muskler under akten. Så jeg inntar mye protein.

 

Noen som gidder å sette opp en spiseplan til meg? Som dekker 400 kr uken.

Endret av Bollar
Lenke til kommentar

bra att du tar intantiv til å gå ned i vekt ;)

ville kontaktet en coach til å sette opp trenings program og diet. jostein ødegård-eirik sandvik for eksempel.

da får du en komplett diet og treningsprogram. for matbudsjette du har på 2-3 uker.

 

http://www.josteinodegaarden.com/indexnorsk.html

 

http://www.eiriksandvik.com/

 

å gå ned i vekt er ikke så vanskelig som mange tror, om du har rett treningsmengde-treningsprogrogram.

og kosthold.

 

lykke til :)

 

og som mange sier er cardio bedre en styrketrening for å gå ned i vekt.

og du spiser alt for lite.

syns forøvrig ikke att du er så veldig tykk som du selv kanskje tror. men noe å ta av er det.

Endret av neoman
Lenke til kommentar
Sendte en mail til Jostein Ødegården om litt fakta osv.

 

Veier 95kg nå.

 

Øhh, spiste 2 brødskiver med egg og bacon i tillegg, siden jeg ikke skal spise noe særlig mer i dag :tease:

 

11 timer biltur up ahead.

 

selv om du veier 95 kg er det ikke sikkert du har mista noe annet en muskler og vann.

kroppen har som vane av å fjerne muskler før fett når kcal intak blir for lavt.

bruk målebånd og speil og mål fremgang med.

 

bare husk å forklar hva som er realistisk for deg når du kjøper diet og trenings program av ødergaard. så du ikke får noe du ikke klarer å gjennomføre.

Endret av neoman
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...