Gå til innhold

Bollar sin treningslogg - Et slankere liv.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da ville jeg rådet deg og jogge i tilleg til styrketrening!

 

Jeg ville tatt en titt her: Linky

 

Spis så grovt som mulig!

 

Tok en titt. Det der så jo sinnsykt ut. Spurt 20 sek og hvil 10 sek. Vel og vel, skal se hva jeg får til. Progresjonsbilde kommer til slutten av sommeren.

Lenke til kommentar

DAG 2:

 

FROKOST: (10:05)

3 knekkebrød med 3 striper skinkeost (tube) på hver.

 

TRENING:13:10-15:50

Samme som dag 1, bare skippet chins.

 

Lunsj: 16:10

2 knekkebrød med skinkeost (tube) 1 stripe på hver.

1 proteinshake med fryst banan; 330 calories (HELE SHAKEN ^^,)

 

MIDDAG:

1 rundstykke med philodelphia light = 80kcal

Endret av Bollar
Lenke til kommentar
Hvis målet ditt er å gå ned i fett% så ville jeg lest to ganger bakpå skinkeost tuben for å se hva den inneholder. Tror det finnes bedre alternativer.

 

Jaja, men jeg er ikke så flink til sånt. Skal hamstre pultost snart, jeg vet at det inneholder mye protein, smaker godt og 0g fett ^^,

Lenke til kommentar

DAG 3: Hviledag + jobbing.

 

LUNSJ: 12:00

Spiste ca. en findus frossen middag på ca. 380-480 kcal (husker ikke).

Samt en Litago sjokolademelk fra Tine (0,5 liter)

 

LUNSJ 2: 16:12

Birkebeiner oppskåret med philodelphia light = 168 kcal.

 

 

MIDDAG:

2 gildepølser med ketchup og sennep (tur-retur) og sprøstekt løk.

 

KVELDS:

1 proteinshake med fryst banan; 330 calories (HELE SHAKEN ^^,)

 

På jobben har det vel blitt 5 timer konstant gange og bæring/løfting av en gjennonsnittsvekt på 3,5 kilo; Butikkjobb.

Endret av Bollar
Lenke til kommentar

Kan jeg ta en proteinshake? Eller blir det for mye?

 

Mtp på løfting etc. i dag, pluss litt hobby løfting for biceps samt 15 pushups hver gang jeg dør på dette satans spillet her :tease:

 

Edit: Faen heller, jeg gjør det jeg. Varmt ute, varmt inne, tørst, trening etc.

Endret av Bollar
Lenke til kommentar
Kan du kartlegge hvordan du trener hva du trener på hvilke dager?

 

Inntil videre det jeg skrev på dag 1-2. Trener Mandag-Tirsdag, Torsdag-Fredag med det samme opplegget. Skal skaffe nytt siden den er beregnet for noen som trener få ganger i uka.. 2-3 skal helst være en dag i mellom hver sånn økt.

 

I går var det begravelse å reise. Hadde ikke noe særlig valg av mat;

 

1 brødskive roastbiff med alt mulig som en resturang kan stappe innpå. (På begravelsen)

 

Senere på dagen:

250gram hamburger.

2 glass iste.

Soft-is.

 

Tipper jeg erstatter denne dagen med lørdag. Er ikke sikker på om det oversteg 2000kcal eller ikke men.

Endret av Bollar
Lenke til kommentar

DAG 5: Lørdag 27. Juni.

 

FROKOST: 12:20

5 brødskiver med roastbiff og majones.

 

LUNSJ: 14;00

2 Brødskiver med roastbiff og majones.

 

MIDDAG: 17:00

1 gilde pølse.

 

Lørdagsgodis:

2 iskrem og litt jordbær gele med vaniljesaus.

 

Og ikke mer i dag. Trening starter igjen på Mandag tho'.

 

Litt mye kos siden jeg er borte, og roastbiff er livretten min, derfor velger jeg å spise litt mye når jeg først er i Hamar hvor de selger den beste roastbiffen i landet ;)

Lenke til kommentar

Beklager lite aktivitet i det siste. Har ikke holdt meg under 2000kcal noen av dagene denne uken, kanskje 2500 eller nogenlunde.

 

Så fra og med i dag kutter jeg all lørdagskos (har alt spist opp en pose med sombreros 750kcal). For nå, skal det ligge på 1750 kcal.

 

Fra nå av, skal jeg regne kalorier etc. så godt jeg kan for å dokumentere bedre for dere. samt veie alt mulig jeg spiser.

 

Nå skal jeg ta tak i nakken for å si det slik.'

 

PS: Siden jeg er i Sverige nå, så er det eneste jeg kan gjøre enten kondisjon eller pushups/situps. Noen forslag?

Endret av Bollar
Lenke til kommentar

5. Juli:

 

Frokost: 12:00.

To halve bagutter, ett grovt og ett fint, derav med ost, skinke, agurk og lettmajones. 300kcal

En rislunsj XL som er ekstra stor (dobbelt så stor tror jeg). 300kcal

Og 2x capri sonne apelsinjuice. 60kcal tilsammen.

Endret av Bollar
Lenke til kommentar
Trodde dette skulle være et kosthold hvor poenget var å gå ned i vekt. Sprøstekt løk, chips, majones, is og gelé, rislunsj, burger, softis .. det er ikke akkurat kalorifattige greier du stapper i deg.

 

Ser ikke helt poenget med å føre en kosthold/treninglogg hvor du ikke trener og bare spiser skrot.

 

Dette var ferie-dager + begravelse. Hadde ikke muligheten til å spise noe annet den dagen med burgeren. Var en hurtigmat bod på E6.

 

Og vel, jeg har holdt meg under 2000kcal 85% av dagene jeg har hatt denne loggen.

 

Men om du sier at du har noe i mot bloggen en gang til så sletter jeg den om den er til bry for deg. Skal ikke være sånn at jeg plager folk via det jeg gjør i en logg.

 

Men jo, jeg har gått ned 5 kg på 2 uker.. vet ikke om det teller jeg? Går vel ikke ned i vekt.

Lenke til kommentar

Og en annen grunn til at jeg ikke har trent i det siste er at jeg er på ferie i Sverige. Jeg tar ca. 50 pushups og 100 situps i løpet av dagen her, men jeg fører det ikke opp.

 

Ellers trener jeg 4 dager i uka, pluss jogging. Har ikke ført opp så mye av det heller.

 

Men førte opp 2-3 styrkeøkter, og som sagt så trener jeg: Mandager, tirsdager, torsdager og fredager. Jeg ser ingen grunn til å føre opp det samme hver eneste uke? Tror du skjønner såpass du som er moderator at jeg ikke trenger å copy paste treningsloggen hver eneste dag for da har jeg "trent".

 

Så nå forventer jeg et dyktig svar til å være frekk i MIN logg, hvor jeg BESTEMMER psilocybe.

Endret av Bollar
Lenke til kommentar

Du plager meg ikke på noen måte, men det må da gå an å kommentere kostholdet selv om det ikke er udelt positivt.

 

Slik loggen fremstår, er ikke kostholdet videre kalorifattig. Det er mye fett, mye brødmat og prosessert mat. Du skriver ingenting om frukt og grønt. Om du har råd til å jafse i deg roastbiff, så ville jeg heller brukt pengene på mer ubehandlet protein (kylling, kalkun, svinekjøtt, fisk), samt mye mer grønnsaker.

 

Fører folk trenings- og kostholdslogg, så er det standard prosedyre å liste opp hva man trener på de forskjellige dagene, uansett om det er repetisjon av hva man gjorde forrige uke, eller om det er konstant fremgang. Litt av poenget med å føre logg, er å se fremgang og stagnering, samt for andre å kommentere ting som kunne vært bedre. Det må jo være greit for deg selv å bla tilbake ti sider og se at du tar 15kg mer på markløft, eller løper 5km på 10 minutter mindre enn da du begynte, for eksempel.

 

Leser jeg denne loggen, tolker jeg den slik at du ikke trener. Jeg kan ikke vite at du jogger eller trener når du ikke skriver det.

 

For øvrig ville jeg droppet pushups og situps og heller brukt tiden på å jogge. Om målet ditt er å fjerne pondusen, så hjelper det mest med kardio (jogging, svømming, fjellturer) og ligge på et kaloriunderskudd. Å trene bryst- og magemuskler hjelper deg ikke nærmere det målet. Om du skulle ønske å fortsette med situps/pushups, ville jeg også anbefalt å redusere antal repetisjoner og heller økt motstanden (hold en vektskive på brystet under situps, ha på en ryggsekk med vektskiver/fulle vannflasker under pushups).

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...