Gå til innhold

Bruk av dress på restaurant/date


Anbefalte innlegg

Hei, skal på date, og vi skal kle oss fint, dvs. dress til meg.

 

Er det noen fallgruver jeg bør unngå med tanke på bruk av denne? Skal jeg sitte med jakka på ved bordet, eller henge denne på stolen eller hva? Når jeg tenker på det, har jeg aldri hatt behov for slik kunnskap før :p På tide å komme seg ut mer :D

 

Vi er forresten allerede kjærester osv, men ble liksom ikke noe dating før vi ble sammen :p Men hadde følt meg mer komfortabel med noen tips fra dere! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hva slags restaurant dere skal på, men virker som om du er usikker på hvordan det skal bli. Det som gjør meg lettere til sinns når jeg skal ut er at jeg snakker med min partner først om hvor fint vi skal ha det, slik at vi stiller på ca samme nivå. Så får det bare være at dere skiller dere litt sammenlignet med de andre.

Lenke til kommentar

Vel, om du lurer på hvor du skal legge jakka om du finner ut at du skal ta den av mens dere spiser, så ta den av og heng den på stolen du sitter på. Det ser ikke dumt ut og er den mest naturlige plassen å henge den uten å forstyrre noen.

 

Annet tips er vel å ikke overpynte deg for mye, ikke for mye av det gode.

Lenke til kommentar

Er det et fint etablissement ville jeg beholdt dressjakken på, og ikke hengt den på stolen. Du kan kneppe opp knappen når du setter deg ned, men ikke glem å knepp den igjen når du reiser deg! Skal du ha på deg en ytterjakke, så for all del, ta på deg en jakke som passer til dress, f. eks. en trench. Jeg ville valgt å gå med slips, men det går greit å droppe det de fleste steder, så lenge du ikke knepper opp skjorten halveis ned til navlen. Regner med at dette er opplagt, men ha på pensko, ikke sneakers. Bruk et ordentlig belte som matcher skoene.

Lenke til kommentar

Hm, litt dårlig formulert kanskje, men jeg mente ikke den nederste nei. Kan prøve å klargjøre det jeg mente:) Du skal ikke ha mer enn en knapp kneppet på dresser med 2 eller 3 knapper. Du skal altså kneppe den midterste på en 3-knapps og den øverste på en 2-knappsdress. Står du oppreist SKAL du ha dressen kneppet, og sitter du er det vanligst å kneppe den opp. Det er ikke noe absolutt krav om å kneppe opp dressen når du sitter, men dresser er laget for å passe når man står oppreist, og derfor vil det ofte se litt rart ut og være litt ubehagelig å ha knappen kneppet når man sitter. Dressen holder seg også rynkefri lenger om du knepper opp når du sitter, siden det da ikke blir så mye "drag", om du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...