Gå til innhold

Bruk av dress på restaurant/date


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan fort bli det ja:p Men det er klart at det kommer helt ann på resturanten. Det er jo litt forskjell på f.eks. Bighorn og Bagatelle! Men blazer, skjorte og chinos vil være mer enn pent nok på de aller fleste norske resturanter!

Lenke til kommentar

Går ytterst sjeldent på resturant med dress, kun når det er middagsmøter med klienter fra andre land egentlig.

Så midt syn er at det beste er å satse på f.eks chinos, skorte og blazer som "fkm" nevnte.

Evn. en pen jeans, v-hals genser og skjorte og slips og en litt "røff" blazer som brukes som ytterjakke.

Lenke til kommentar

En navy dobbeltspent dress med beige chinos er jo også en klassiker. For de som føler det blir litt for gubbete er det en del ganske korte versjoner nå, som hvertfall jeg liker godt. Denne fra Band Of Outsiders er f. eks. utrolig stilig!

00040m.jpg

Lenke til kommentar

Det eneste med det antrekket jeg kan forestille meg at du kan synes ser for lite ut er at blazeren er kort... Og hele poenget med den er jo nettop at den er kort... Buksen har han brettet opp, og resten av klærne sitter jo helt vanlig. Så jeg ser ikke helt poenget ditt.

 

Det jeg personlig liker best med det antrekket er nettopp det at et klassisk plagg som en dobbeltspent blazer er blitt endret til noe nytt, samtidig som det er blitt bevart mye av det klassiske. At du ville ledd av noen på gaten bare fordi de har på seg noe som utfordrer ditt syn på "normale" klær, vitner jo egentlig bare om at du tydligvis er ganske trangsynt..

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Det vitner vel mer om at jeg er en person som ler av folk som jeg synes ser dum ut. Det har ingenting med utfordring av mitt syn på normale klær, jeg godtar det meste av alternative antrekk. Jeg setter dog pris på anklagelsen, og skriver den ned i boken over ting jeg er blitt kalt basert på enkeltuttalelser.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er spesielt at du sier du godtar de fleste alternative antrekk. Det aktuelle antrekket er vel omtrent så lite alternativt som det går ann å få det, borsett fra at blazeren er kortere enn vanlig.

 

Jeg kan gå med på at det blir feil å kalle deg trangsynt basert på en uttalelse, men jeg mener så absolutt at det ikke er et positivt karaktertrekk å le av andre på grunn av utseende.

Lenke til kommentar

Det går greit, det er mote det er snakk om her, ikke karaktertrekk.

 

Poenget er vel at jeg ikke har noe imot at man har alternative stiler, så lenge det holder en viss standard. Jeg kan ikke se noe positivt med antrekket, jakken ser direkte tåpelig ut og å brette opp buksen for å vise frem anklene uten sokker.. Nei, jeg vet ikke. Det er vanskelig å definere hva som er fint og ikke fint, man må bare ta utgangspunkt i hva man selv liker. Og det antrekket stiller lavere enn de fleste antrekk, rett og slett fordi han har virkelig prøvd å være moteriktig og faller rett på trynet.

Lenke til kommentar

Det er fra lookbooken til Band Of Outsiders da, så det er ikke akkurat bare en random fyr som har slengt på seg noe.. Men vi får vel bare være enige om å være uenige:) Jeg syns hvertfall antrekket fungerer bra. Hvis du forresten ikke liker å se folk som går uten sokker med oppbrettede chinos ville jeg holdt meg inne i sommer, for det kommer du til å se mye av;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...