Gå til innhold

Test: Lenovo Thinkpad W700ds


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-187564

Hvis man bruker en så dyr pc i jobbsammenheng ville jeg heller brukt Raid1 så man hadde litt bedre sikring på date.. snurredisker i laptop stoler jeg ikke mye på

Lenke til kommentar
Åh, som jeg har venta og håpa og drømt om en test av denne! Prisen er helt klart rimelig stiv, men når man til og med har dual-monitor, optisk kalibrering oooog tegnebrett, så er det flere enn meg som tenker "ooooh, praktisk".

At designere ofte er noen hipster-tøser og vil ha "penere" design enn det Thinkpad byr på, er en annen sak... (Selv syns jeg firkanta og svart og rent er et stooort pluss.)

Men jeg er enig, som det vel ble nevnt, at det burde vært tester av CAD-ytelse og 3D-rendring. Pluss bilder av skjermene i aksjon.

 

Lå test av den på VG for en stund sida også. :)

Fet maskin ja. Lenovo-designen er kanskje litt gammel, men den er fortsatt kul.

Lenke til kommentar

Enig i at dere burde ha hatt mer relevante tester i forhold til bruksområdet.

 

Kan få denne maskinen med et Geforce-kort også? Quadro presser jo prisen opp vanvittig og det kan jo gjerne tenkes at noen som ikke driver med CAD også vil ha denne løsningen (meg f.eks., om jeg noen sinne får råd da...)

Lenke til kommentar

Apropos pris så er det mye penger for en pc, men som ett verktøy er HP sine bærbare arbeidsstasjoner med nesten like specs nesten like dyre. HP 8730(med forebehold på modellnavn) ligger på ca 30k eks mva med noenlunde like specs, uten tegnebrett og "2" skjermer. Stasjonært er det ikke uvanelig å betale opp mot 100k for proffe arbeidstasjoner av denne typen, HP Z800 toppspekket ligger opp mot det.

 

Men om en designer/animatør kan rendre eksempler og visninger på halve tiden av det det tok før skal det ikke mange timene til før en slike maskiner er betalt bare i spart arbeidstid. Gitt at man på ett prosjekt sitter med en timelønn på opp 700kr, regn med feks. i snitt 2 timer rendering hver dag totalt og man sitter med 7000kr i uka for feks. arbeidsgiver som går bort til venting. I måneden kan en arbeidsgiver fort spare ett pent beløp i titusen klassen med å nesten årlig investere i nye maskiner, eller en frilanser kan ta på seg flere jobber.

 

Om man pendler med NSB kan jo en slik lenovo være en god investering....2 timer forsinket = 2 timer arbeid så lenge man har strøm. :cool:

Lenke til kommentar
Hvis man bruker en så dyr pc i jobbsammenheng ville jeg heller brukt Raid1 så man hadde litt bedre sikring på date.. snurredisker i laptop stoler jeg ikke mye på

Det skulle vært påbudt med Raid 1 (evt. annen onthefly backup-diskløsning) på alle PC-er. Hadde vært interessant å vite hvor mye penger som bedrifter taper på at ansatte mister verdifulle data pga. disksalat, for ikke å snakke om alle bilder o.l. private mister, reinstalasjoner som må gjøres osv.

Det hadde kostet og veid litt mer, men hadde gjort verden litt mindre frusterende!

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Hvorfor i alle dager har dere testet spill på en maskin som er ment for CAD operasjoner? Dere burde testet f.eks AutoCAD eller å tegne noe tunge greier i Illustrator. Dette skjermkortet er jo tross alt ikke ment for å spille Crysis, Doom 3 eller FarCry

Greit med spill tester, men de må selfølgelig ha relevante tester i tillegg.

Lenke til kommentar

Nei det blir helt feil med spilltester på CAD skjermkort, jeg har brukt flere CAD skjermkort på maskiner jeg også har brukt til spilling, å tengne 3D og å kjøre tunge grafiske applikasjoner funker kjempebra. Men spilling er ikke så bra som enkelte tror. Det har jo med at instruksjonssettene til GPUen i et CAD skjermkort ikke er de samme som instruksjonssettene til GPUen i et vanlig gaming skjermkort.

 

CAD er CAD og spill er spill, det er ikke det samme

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...