Gå til innhold

Kindle DX presenteres


Anbefalte innlegg

Drit i å holde boka forran seg. Her snakker man å unngå å måtte drasse på 5+ slike "fysikk" bøker når man drar på skolen og slikt. Det blir fort ganske tungt, spesiellt om man må gå ett stykke.

 

I tilegg kan man (med et hypotetisk fornuftig system), brette eselører, notere i boka, og overstreke tekst. på en reversibel måte, noe som hadde vært svært nyttig i fagbøker, bedre søk er også meget nyttig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Drit i å holde boka forran seg. Her snakker man å unngå å måtte drasse på 5+ slike "fysikk" bøker når man drar på skolen og slikt. Det blir fort ganske tungt, spesiellt om man må gå ett stykke.

 

Det vil jo også være gjeldende for enhver laptop. Men lærebøker i norske skoler er vel ikke spesielt ofte sett som E-bøker ennå?

 

Det er klart at denne har potensiale for å erstatte lærebøker. Men det foreslås at den skal kunne redde avisene. Som erstatning for en avis, må den kunne leses der aviser kan leses. Kjøkkenbordet, bussen, etc.

 

Den er nok bedre egnet til å erstatte skolebøker enn aviser.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jeg sier meg enig med tommyb her.

 

Det jeg ser på som det største problemet, er mangelen på åpne e-bok-formater. Med lukkede formater oppstår jo slike situasjoner som ble beskrevet på Aftenposten for noen dager siden. Der har PDF en veldig stor fordel allerede da det er et åpent format, men problemet igjen er jo at det ikke er laget spesifikt for e-bok-lesere.

 

Jeg har sett på flere ebok-lesere foreløpig, og til nå så er det Kindle DX som har vært mest attraktiv nettopp pga. størrelsen på skjermen i tillegg til e-ink og antatt batteritid. Det jeg hadde brukt den mest til er nettopp å lese alle de PDF-dokumentene jeg ellers leser på pcen. Det som er dumt med Kindle DX er at du ikke har mulighet for å zoom inn på pdf'er. Jeg håper virkelig at dette er en funksjon som blir lagt til i fremtidig firmware. Hadde det ikke vært for det, ville jeg kjøpt på dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...