Gå til innhold

HDMI fra pc til tv, kun bilde og ikke lyd.


Anbefalte innlegg

Sitter å ser på molde - vålerenga kampen på vglive.no har koblet pc'en til tv med en HDMI kabel, men får kun bilde på tv'en og ikke noe lyd.

 

Hvordan får jeg lyd fra tv'en? blir litt slit å høre fra laptop høytalera.

 

har en Dell 1340 med intigrert lydkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter å ser på molde - vålerenga kampen på vglive.no har koblet pc'en til tv med en HDMI kabel, men får kun bilde på tv'en og ikke noe lyd.

 

Hvordan får jeg lyd fra tv'en? blir litt slit å høre fra laptop høytalera.

 

har en Dell 1340 med intigrert lydkort.

 

hmm.. går ut i fra at det bare er noen instillinger du må trykke på under lydinnstillinger for og få lyden til og gå ut, ellers så kan du prøve å koble til en 3.5jack plugg i dataen og koble den til rød og hvit hullene bak på TVen..

Lenke til kommentar

Hvilket operativsystem? På Vista så kan du bytte lydutgang fra kontrollpanel -> Lyder/Lydenheter. Der burde du ha flere valg, hvorav et kan være for eksempel "SPDIF" eller "HDMI". Skift ved å høyreklikke og velge den som "standardenhet" eller noe slikt, restart programmet som spiller av lyd, og så burde det funke.

 

Og som sagt tidligere, dersom den faktiskt støtter lyd over HDMI. Om ikke, så må du ty til 3.5mm jack -> phonokabel.

Endret av Mirage-ness
Lenke til kommentar

er ikke sikker på om pc'en støtter lyd via HDMI nei. sitter med Win7. dårlig med kabler her no siden dette er første gangen jeg prøver meg på å koble pc'en til tv'en, måtte "låne" kabelen fra WD media player'en min:p

 

Har tuklet litt med lyd instillinger men fant ikke noe der.

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat det samme problemet, men jeg har en DVI-HDMI kabel. vet ikke om det går lyd igjennom den eller ikke. Men hvilke kabel skal jeg kjøpe for å få lyden på Tv'en?

DVI-kontakten inneholder ikke noe lydsignal, så du vil ikke få ut lyd gjennom HDMI-pluggen i den andre enden.

 

Når det hvilken lydkabel du skal kjøpe, så avhenger det av to ting:

- tilgjengelige lydinnganger på TV

- tilgjengelige lydutganger på PC

 

Hvis du har samme type inngang på TV som du har utgang på PC, så er det bare å kjøpe en kabel av riktig type og med riktige plugger i hver ende. Dette kan være digital elektrisk (coax), digital optisk (TOSLink), analog stereo (3.5mm jack eller RCA-plugger), osv.

 

Hvis utganger og innganger ikke matcher hverandre, så må du eventuelt bruke en signalomformer av et eller annet slag. Eller bruke PC-høyttalerne til lyd mens bildesignalet går til TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...