Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk Eksamen 2009 - 10'ende trinn - Skulle bare være morsom


Anbefalte innlegg

Virker som veldig mange er fornøyd med den saklige hovedmål teksten. Så bare fortsette og diskutere nynorsk videre!

Så skal prøve og oppdatere førsteposten med nynorsk stuff og fjerne bokmålting som står der nå.

Vil takke alle som har kommet med gode innlegg for å hjelpe andre!

Tusen takk! Bare kom med mer, nynorsk regler, skjønnliterære sjangere osv :)

 

Ikke gjør det, det er ikke alle som har nynorsk som sidemål.

 

Det e mange som hadde nynorsk i dag da!. Synn for dokke at dokke ikkje kan nynorsk!:). Bokmål e drit lett i forhold. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virker som veldig mange er fornøyd med den saklige hovedmål teksten. Så bare fortsette og diskutere nynorsk videre!

Så skal prøve og oppdatere førsteposten med nynorsk stuff og fjerne bokmålting som står der nå.

Vil takke alle som har kommet med gode innlegg for å hjelpe andre!

Tusen takk! Bare kom med mer, nynorsk regler, skjønnliterære sjangere osv :)

 

Ikke gjør det, det er ikke alle som har nynorsk som sidemål.

 

Det e mange som hadde nynorsk i dag da!. Synn for dokke at dokke ikkje kan nynorsk!:). Bokmål e drit lett i forhold. :D

 

Jeg bor i en nynorsk kommune, men har bokmål som hovedmål. Har ganske god kontroll på nynorsk også:)

Lenke til kommentar
Virker som veldig mange er fornøyd med den saklige hovedmål teksten. Så bare fortsette og diskutere nynorsk videre!

Så skal prøve og oppdatere førsteposten med nynorsk stuff og fjerne bokmålting som står der nå.

Vil takke alle som har kommet med gode innlegg for å hjelpe andre!

Tusen takk! Bare kom med mer, nynorsk regler, skjønnliterære sjangere osv :)

 

Ikke gjør det, det er ikke alle som har nynorsk som sidemål.

 

Det e mange som hadde nynorsk i dag da!. Synn for dokke at dokke ikkje kan nynorsk!:). Bokmål e drit lett i forhold. :D

Sant det du seie. Vi som har nynorsk, har lettare for å lære bokmål, enn det bokmåls-folk har for å lære nynorsk. Vil tru det er pga. all bokmålen på TV :)

Så, ja, det er synd for alle med bokmål som hovudmål :p

 

Sjå meir på NRK karar!

Lenke til kommentar

Jeg tok oppgave 6. Jeg var fast bestemt på at jeg ville skrive om komikere som gikk over streken med sine spøker igår. Så jeg hentet masse info som gjorde hele oppgaven en del lettere for meg.

 

Alt i alt så skrev jeg 4 sider tror jeg. Men må si det var meget strengt der. Var jo eksamen vakter overalt. Bare du snudde deg, eller strakk litt på hendene så kom de bort til deg og sa ifra.

Lenke til kommentar
Jeg tok oppgave 6. Jeg var fast bestemt på at jeg ville skrive om komikere som gikk over streken med sine spøker igår. Så jeg hentet masse info som gjorde hele oppgaven en del lettere for meg.

 

Alt i alt så skrev jeg 4 sider tror jeg. Men må si det var meget strengt der. Var jo eksamen vakter overalt. Bare du snudde deg, eller strakk litt på hendene så kom de bort til deg og sa ifra.

 

 

Det var jo ille da...

Lenke til kommentar
Jeg skrev oppgave 6, og var ferdig rundt 13.00 eller litt før.

 

Vi fikk ikke lov til å bruke minnepinne :(

 

Det var ni vakter da vi startet :p

Måtte vente til 14:30 for å hente kladden min som egentlig er 2. eksemplar av oppgaven min og få tak i den digitale kopien min.

Rart praksisen er så forskjellig rundt om kring.

 

Du får nok trekk tilsvarende en karakter. Det er vanlig praksis.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Kom på nå at jeg glemte å skrive kilder, hvor mye trekk tror dere jeg får? :mad: Hadde noen quotes fra monologen til Otto Jespersen. Og noen fakta fra wikipedia-artikkelen om muhammed-karikaturene.

 

Samme kildene som jeg hadde, da.

Lenke til kommentar
Oppgave 4 på meg. Skrev 4 og en halv side, (hehe trodde jeg skrev 3 og en halv når jeg tenker meg om xP) læreren sa vi burde skrive minst 4. Vi hadde to vakter og jeg satt til halv 3. Håper det gikk bra :)

 

 

når var det dere begynte da? vi begynte 09:00, og måtte være ferdig 14:00 + 15 min te utskrift og levering

Lenke til kommentar
Oppgave 4 på meg. Skrev 4 og en halv side, (hehe trodde jeg skrev 3 og en halv når jeg tenker meg om xP) læreren sa vi burde skrive minst 4. Vi hadde to vakter og jeg satt til halv 3. Håper det gikk bra :)

 

 

når var det dere begynte da? vi begynte 09:00, og måtte være ferdig 14:00 + 15 min te utskrift og levering

Vi begynte 09:00 , vi måtte være ferdig 14:00 + 15 min også, men jeg hadde sånn lapp dings - astma sitte en time lenger. Så jeg kunne faktisk sitte til 15:15 om jeg ville. (kommer til å få bruk for det på mandag)

 

(Skrev forresten et Essay. Gruer meg til mandag for jeg er skikkelig dårlig i nynorsk)

Endret av Henriette5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9
Jeg skrev oppgave 6, og var ferdig rundt 13.00 eller litt før.

 

Vi fikk ikke lov til å bruke minnepinne :(

 

Det var ni vakter da vi startet :p

 

Var 3 vakter her, en dro etter 2 timer eller noe. :>

Bare 25 elever eller noe though

Lenke til kommentar

Hei

nå er jeg endelig hjemme, men jeg kom på en ting jeg glemte å lagre før jeg printet ut!!! :SS ha det noe å si? liksom, jeg lagret underveis, men når jeg trykket "x" så kom den melding:"sikker på at du vil avslutte uten å lagre" Også automatisk trykket jeg ja... noen som har peil?

-------------------------------------------------------------------

skrev selv ca. 3 sider+ 1 side med kilder.. mange som glemte kilder hørte jeg. Valgte oppgave 2... skrev om humor, om hvordan den er hos forskjellige personer+noen egene ""erfaringer" mot slutten. Syntes ikke den svarte til oppgaven egentlig siden jeg skrev artikkel og de spurte om "hvordan er humoren din" eller noe i den grad... men skrev i hvert fall litt om meg selv og da...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Trodde ikke sidetall hadde noe å si? Isåfall burde jeg ha startet på en helt ny stil. Skrev 2 og en kvart, 3 sider til sammen med kilder.

Lenke til kommentar
Hei

nå er jeg endelig hjemme, men jeg kom på en ting jeg glemte å lagre før jeg printet ut!!! :SS ha det noe å si? liksom, jeg lagret underveis, men når jeg trykket "x" så kom den melding:"sikker på at du vil avslutte uten å lagre" Også automatisk trykket jeg ja... noen som har peil?

-------------------------------------------------------------------

skrev selv ca. 3 sider+ 1 side med kilder.. mange som glemte kilder hørte jeg. Valgte oppgave 2... skrev om humor, om hvordan den er hos forskjellige personer+noen egene ""erfaringer" mot slutten. Syntes ikke den svarte til oppgaven egentlig siden jeg skrev artikkel og de spurte om "hvordan er humoren din" eller noe i den grad... men skrev i hvert fall litt om meg selv og da...

 

Jeg måtte slette min stil etter jeg hadde skrevet ut og levert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...