Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fjernet feil grønn brikke fra pcen


Anbefalte innlegg

pcen min( den stasjonære) restarter hele tiden av seg selv før jeg får logget på.

jeg hørte at man kan fjerne nettverkskortet så kanskje den virker igjen.

 

Da jeg skulle ta ut nettverkskortet så tok jeg ut feil. Jeg tok ut modemkortet. Nå virker pcen litt igjen, men restarter seg selv fortsatt. Ikke så ofte da som når jeg hadde i modemkortet. Jeg har støvsugd pcen min.

 

vet noen hva et modemkort gjør og kan brukes til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"vet noen hva et modemkort gjør og kan brukes til?

-------------------------------------------

Det ligger vel litt i navnet,synes du ikke ?

Ja jeg forstår det ikke.

 

Nå har jeg fjernet modemkort, trådløstnettverkskort. Pcen ser ut til å virke litt i allefall nå så jeg kan få ut de viktigste filene og så trashe pcen. Men hva i all verden trenger man egentlig et modemkort til, jeg vet det er dumt spørsmål , men jeg lurer så fælt

Lenke til kommentar
"vet noen hva et modemkort gjør og kan brukes til?

-------------------------------------------

Det ligger vel litt i navnet,synes du ikke ?

Ikke hvis h*n aldri har brukt telefonlinjen for BBS/Internett..

 

Til TS:

"Modemkort" ("modulator/demodulator er en fin liten ting som brukes ved oppringt nettverk. Det er her du plugger inn telefonlinjen om du vil bruke oppringt internett, bruke PC'n som telefax eller evt ringe en BBS (om de eksisterer ennå). :)

Lenke til kommentar
"vet noen hva et modemkort gjør og kan brukes til?

-------------------------------------------

Det ligger vel litt i navnet,synes du ikke ?

Ikke hvis h*n aldri har brukt telefonlinjen for BBS/Internett..

 

Til TS:

"Modemkort" ("modulator/demodulator er en fin liten ting som brukes ved oppringt nettverk. Det er her du plugger inn telefonlinjen om du vil bruke oppringt internett, bruke PC'n som telefax eller evt ringe en BBS (om de eksisterer ennå). :)

ok, derfor pcen min virker uten. Men faen nå slo den seg av igjen, etter at jeg også tok ut trådløstnettverkskort. Hva kan problemet være a, jeg rakk ikke få ut alle filene mine

Lenke til kommentar
"vet noen hva et modemkort gjør og kan brukes til?

-------------------------------------------

Det ligger vel litt i navnet,synes du ikke ?

Ikke hvis h*n aldri har brukt telefonlinjen for BBS/Internett..

 

Til TS:

"Modemkort" ("modulator/demodulator er en fin liten ting som brukes ved oppringt nettverk. Det er her du plugger inn telefonlinjen om du vil bruke oppringt internett, bruke PC'n som telefax eller evt ringe en BBS (om de eksisterer ennå). :)

ok, derfor pcen min virker uten. Men faen nå slo den seg av igjen, etter at jeg også tok ut trådløstnettverkskort. Hva kan problemet være a, jeg rakk ikke få ut alle filene mine

Jeg tror, i ditt tilfelle at den beste løsningen er å la noen andre som er kyndige til data-rep / data-service skal ta en titt på maskinen istedet for at du peller inni maskinen selv. Da slipper du bekymringen du sitter med nå som du demonterer del etter del om den vil virke til slutt.

 

-Øivind-

Lenke til kommentar

En grunn til at maskinen din kan slå seg av hele tiden er fordi kjøleribber kan være fulle av støv som igjen fører til at viftene ikke klarer å ta unna varmen, etter en liten stund så vil maskinen slå seg av for å forhindre at prosessoren brenner opp. Ikke for å være stygg, men det virker for meg som du ikke har særlig greie på hva du driver med, i slike tilfeller så er det bedre å la kyndige ta seg av dette. Å få renset en maskin for støy hos et pc-verksted vil koste deg 2-300kr vil jeg tippe.

Endret av Lord_Linus
Lenke til kommentar
En grunn til at maskinen din kan slå seg av hele tiden er fordi kjøleribber kan være fulle av støv som igjen fører til at viftene ikke klarer å ta unna varmen, etter en liten stund så vil maskinen slå seg av for å forhindre at prosessoren brenner opp. Ikke for å være stygg, men det virker for meg som du ikke har særlig greie på hva du driver med, i slike tilfeller så er det bedre å la kyndige ta seg av dette. Å få renset en maskin for støy hos et pc-verksted vil koste deg 2-300kr vil jeg tippe.

Jeg har støvsgud med støvsugeren og når virker pcen helt greit i perioder. Jeg skal brenne den uansett fordi jeg skal reise vekk. Har tatt ut bilder og alt sånt. Grunnen til at jeg vil brenne pcen er fordi athvis en pc havner i feil personer så kan mye rart skje.!

Lenke til kommentar
En grunn til at maskinen din kan slå seg av hele tiden er fordi kjøleribber kan være fulle av støv som igjen fører til at viftene ikke klarer å ta unna varmen, etter en liten stund så vil maskinen slå seg av for å forhindre at prosessoren brenner opp. Ikke for å være stygg, men det virker for meg som du ikke har særlig greie på hva du driver med, i slike tilfeller så er det bedre å la kyndige ta seg av dette. Å få renset en maskin for støy hos et pc-verksted vil koste deg 2-300kr vil jeg tippe.

Jeg har støvsgud med støvsugeren og når virker pcen helt greit i perioder. Jeg skal brenne den uansett fordi jeg skal reise vekk. Har tatt ut bilder og alt sånt. Grunnen til at jeg vil brenne pcen er fordi athvis en pc havner i feil personer så kan mye rart skje.!

Du kan bruke flere forskjellige programmer som virkelig FJERNER alt du har på harddiskene i maskinen din, uten at du må forsøple miljøet med å brenne metall, lakk og masse plast. Og har du virkelig så sensitivt materiale på din datamaskin at utveien du ser er å brenne maskinen? Shame on you Mr!

 

-Øivind

Lenke til kommentar

Enig med folka over her, få henta ut filene dine over på en anna pc, så kjører du et program som sletter hele disken, gjerne kjør det flere ganger.

Da burde til og med IBAS eller hva dem het, ha problemer med å få ut så mye som ei fil fra disken din.

Et sånt program finner du på ultimate boot cd, som du finner gratis via f.eks google.

Kan bruke Darik's boot and nuke (DBAN).

Om du ikke føler det er rett, og fremdeles vil fysisk ødelegge noe, så skru ut harddisken, behold den, slå den sund, eller gjør hva du vil.

Og send resten av maskinen til el-retur.

Det er mye bedre enn å brenne den ;)

Lenke til kommentar

Tusen takk for meget gode svar. Jeg skal gjøre som dere sier, først få over alle de filene jeg vil ha og så kjøre DBAN 4 ganger. Så skal jeg herpe harddisken fysisk og sende resten av pcen i retur. Men all informasjonen og alt man gjør blir lagret på harddisken?

 

Jeg har ikke så mye "muffins" egentlig, men jeg er paranoid. Og jeg liker ikke tanken på at folk kan finne ut hva jeg har sett på og gjorte de siste 6 årene samt finne ut all informasjon om meg. Som min bestemor sier til meg: "samer setter ikke spor"

 

Igjen tusen takk.

Lenke til kommentar
Tusen takk for meget gode svar. Jeg skal gjøre som dere sier, først få over alle de filene jeg vil ha og så kjøre DBAN 4 ganger. Så skal jeg herpe harddisken fysisk og sende resten av pcen i retur. Men all informasjonen og alt man gjør blir lagret på harddisken?

 

Jeg har ikke så mye "muffins" egentlig, men jeg er paranoid. Og jeg liker ikke tanken på at folk kan finne ut hva jeg har sett på og gjorte de siste 6 årene samt finne ut all informasjon om meg. Som min bestemor sier til meg: "samer setter ikke spor"

 

Igjen tusen takk.

Jeg trodde ikke samer brukte datamaskiner :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...