Gå til innhold

Lost - Seriens utvikling [Amerikansk sendeskjema!]


Anbefalte innlegg

LOST

 

[Tråden kan inneholde spoilers for de som følger TV-Norge sine sendinger]

 

Hva synes dere egentlig om LOST nå? Helhetsinntrykket...

 

Det begynte med et fly som krasjet på en øde øy, en øy som viste seg ganske så tidelig å være spesiell.

Og hvor er vi nå? Jo, på øyen fortsatt - bare i 1977!

 

Hva synes dere om alt som har skjedd fra sesong 1 til sesong 5?

I sesong 4 tar jo serien en ny vri med at vi får innblikk i time travel som viser seg å bli en ganske sentral storyline for hele serien. Hva synes dere, egentlig? Har det alltid vært planlagt tror du? Har de (Damon og Carlton) kommet opp med det underveis? Vet de egentlig hvor serien ender og har de alltid gjort det?

 

Spekuler i vei!

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, akkurat som med Babylon 5, så var det en "sikker" begynnelse, midt og avsluttning. Alt imellom er fillers.

 

Siden de ikke visste hvor lenge de kunne holde på, så dro de ut tida. Kan tenke meg at oppbyggingen mellom Locke og Jack mens de var i hatchen, sammens med Ben, kanskje kunne ha blitt korta ned. Men det er min mening.

 

Hva produsentene har sagt, er at Nikki og Paulo var et feilsteg.

Lenke til kommentar
LOST

 

Hva synes dere egentlig om LOST nå? Helhetsinntrykket...

 

Det begynte med et fly som krasjet på en øde øy, en øy som viste seg ganske så tidelig å være spesiell.

Og hvor er vi nå? Jo, på øyen fortsatt - bare i 1974!

 

Hva synes dere om alt som har skjedd fra sesong 1 til sesong 5?

I sesong 4 tar jo serien en ny vri med at vi får innblikk i time travel som viser seg å bli en ganske sentral storyline for hele serien. Hva synes dere, egentlig? Har det alltid vært planlagt tror du? Har de (Damon og Carlton) kommet opp med det underveis? Vet de egentlig hvor serien ender og har de alltid gjort det?

 

Spekuler i vei!

De uttalte på ett tidlig stadie at det kom til å bli kun 2 sesonger etter hva jeg husker, det tror jeg var en bløff.

 

Ting henger for godt sammen til å ikke være planlagt mener jeg ihvertfall, de som mener noe annet har trolig ikke fått med seg hele sammenhengen.

Lenke til kommentar

Skal vi snakke rundt USA sendinger nå? Da burde tråden merkes, fordi det Grumpy-Guy sier i slutten av innlegget sitt er gangske stor spoiler for de som ikke følger det amerikanske sendeskjema.

 

Synes ikke tiden på oppbyggingen av forholdet mellom Locke/Jack og Locke/Ben har vært treig. De kan ikke starte å være dødsfiener på en måte etter dag 1. Du hadde den geniale måten på å starte med og vise hvor farlig Ben er og hvor flink han er til manipulere. Så gikk han over til en mer normal person med sterke motiver for å gjøre hva han gjør.

 

Jeg synes time-travel var perfekt for serien. Virker som at flere folk glemmer at Lost også er delvis sci-fi. Det var en veldig bra og nesten orginal måte å vise ting vi ikke ville fått vite om på noen annen måte. Sesongen nå har virkelig levert nesten bare bra episoder, ingen som hvertfall setter seg opp som en dårlig episode.

Lenke til kommentar

Om utviklingen med time-travel var dårlig for serien? No way. Er ikke en bedre måte å få se historien til øya enn å gå tilbake i tid! Sesong 5 er den beste etter den første sesongen(det har med at Lost var nytt og orginalt). Man får svar på spørsmål man har sitte med i flere år å lurt på(srsly)! I tillegg får vi mer av gode karakterer som Chang og Radzinsky.

Lenke til kommentar

Jeg elsker bare serien mer og mer. Der folk har gitt opp og syns det blir for teit, har jeg bare beundret det som skjer. Og det er herlig å se sterkere og sterkere at det meste i denne serien har vært planlagt på forhånd. Selvsagt ikke til hver minste detalj (dog mange detaljer også har vært fantastisk koordinerte), men det store og hele bildet har forfatterne hele tiden hatt en klar idé om, noe de også har sagt helt siden starten (da var det mange som nektet å tro på dem).

Å introdusere tidsreiser var jeg bittelitt skeptisk til i starten, men dette snudde seg fort til fascinasjon. Jeg er av dem som godtar at Lost er en sci-fi-serie, og som stor fan av den slags så fryder jeg meg. Måten de i sesong 5 har brukt tidsreiser til å vise oss øyas historie, var et fenomenalt sjakktrekk. At jeg nå kan se nyeste episode i sesong 5, og plutselig få svar på spørsmål jeg har hatt siden sesong 1 for 4 år siden, er helt genialt.

Og så liker jeg at Lost er en veldig intelligent serie. Det er ikke for hvem som helst å følge med, hvertfall ikke om man er på jakt etter å få med seg og forstå alt. Lost er serien for de som er fullt fokusert på hva som skjer når de ser episoden (i motsetning til de som prater og skravler og har hodet på flere steder samtidig), for de som gjerne ser episodene og sesongene flere ganger om igjen og om igjen og stadig oppdager nye, skjulte detaljer. For de som elsker å spekulere i serien på nettet, lete etter nye spor, høre på podcasts og stadig snappe opp nye hint og finurligheter. Dette er det som definerer Lost, og det er det som gjør den til den serien jeg elsker, og som gjør at jeg fortsatt (og sannsynligvis også ved dens slutt) vil omtale den som tidenes tv-serie. Det er ikke bare en serie, det er et fenomen, og vi vil neppe oppleve noe lignende igjen på en god stund.

 

Kort oppsummert; tomlene opp for LOST! :thumbs:

Lenke til kommentar

Jeg likte første sesong veldig mye, men gikk fort lei av alt tullet med tilbakeblikk og det der. Andre sesong var grei nok, men jeg gikk lei ca halvveis. Jeg fulgte bare halvveis med fra ca halveis i andre sesong til halveis i fjerde, men det begynte å ta seg opp igjen. Femte sesong har vært svært bra så langt, spesielt siden vi har hatt fint lite fokus på Jack og Kate.

Lenke til kommentar
Jeg elsker bare serien mer og mer. Der folk har gitt opp og syns det blir for teit, har jeg bare beundret det som skjer. Og det er herlig å se sterkere og sterkere at det meste i denne serien har vært planlagt på forhånd. Selvsagt ikke til hver minste detalj (dog mange detaljer også har vært fantastisk koordinerte), men det store og hele bildet har forfatterne hele tiden hatt en klar idé om, noe de også har sagt helt siden starten (da var det mange som nektet å tro på dem).

Å introdusere tidsreiser var jeg bittelitt skeptisk til i starten, men dette snudde seg fort til fascinasjon. Jeg er av dem som godtar at Lost er en sci-fi-serie, og som stor fan av den slags så fryder jeg meg. Måten de i sesong 5 har brukt tidsreiser til å vise oss øyas historie, var et fenomenalt sjakktrekk. At jeg nå kan se nyeste episode i sesong 5, og plutselig få svar på spørsmål jeg har hatt siden sesong 1 for 4 år siden, er helt genialt.

Og så liker jeg at Lost er en veldig intelligent serie. Det er ikke for hvem som helst å følge med, hvertfall ikke om man er på jakt etter å få med seg og forstå alt. Lost er serien for de som er fullt fokusert på hva som skjer når de ser episoden (i motsetning til de som prater og skravler og har hodet på flere steder samtidig), for de som gjerne ser episodene og sesongene flere ganger om igjen og om igjen og stadig oppdager nye, skjulte detaljer. For de som elsker å spekulere i serien på nettet, lete etter nye spor, høre på podcasts og stadig snappe opp nye hint og finurligheter. Dette er det som definerer Lost, og det er det som gjør den til den serien jeg elsker, og som gjør at jeg fortsatt (og sannsynligvis også ved dens slutt) vil omtale den som tidenes tv-serie. Det er ikke bare en serie, det er et fenomen, og vi vil neppe oppleve noe lignende igjen på en god stund.

 

Kort oppsummert; tomlene opp for LOST! :thumbs:

Nevnarion, det der... det var vakkert! :p

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hva produsentene har sagt, er at Nikki og Paulo var et feilsteg.

Hva mente de med det?

The couple is introduced early in the third season. The producers of the show were often asked what the rest of the plane-crash survivors were doing because the show only focuses on approximately fifteen of the survivors, and the characters of Nikki and Paulo were created in response. Reaction to the characters was generally negative because of their abrupt introduction onto the show. Lost's show runner Damon Lindelof even acknowledged that the couple is "universally despised" by fans. As a result of this, the couple were killed off later in the same season.

Fra Lostpedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nikki_and_Paulo

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg elsker sci-fi, og synes tidsreisingen og den generelt overnaturlige utviklingen er genial.

 

Forstår dog at dette skremmer vekk mange seere. Bra at de skal avslutte serien i neste sesong, da jeg ikke ville følt meg trygg på at det er nok seere igjen til å holde det gående.

 

Ville vært en katastrofe om LOST ble kansellert før den var avsluttet. Det er ikke den beste serien jeg har sett, men ingen serie har fått meg til å tenke og spekulere mer i hva som skjer. For meg og de mange andre i samme situasjon ville dette vært så forferdelig som det kan bli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...