Gå til innhold

Bytte skjerm på laptop til skjerm med høyere oppløsning?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kjøpte for en stund siden en MSI EX300 som jeg er veldig fornøyd med. Men jeg synes oppløsningen på skjermen er litt lav (1280x800). Så da lurer jeg på om det er mulig å kjøpe et nytt panel fra feks ebay med høyere oppløsning. Vil dette la seg gjennomføre, er det plug and play eller er det mange forskjellige kontakter osv som ikke går om hverandre?

 

Vet at totalprisen på pcn kan bli en del høyere en om jeg bare hadde kjøpt en pc med høy oppløsning med en gang. Men slik er det når man er litt korttenkt ;)

 

Takker til alle som tar seg tid til å svare :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Jeg kjøpte for en stund siden en MSI EX300 som jeg er veldig fornøyd med. Men jeg synes oppløsningen på skjermen er litt lav (1280x800). Så da lurer jeg på om det er mulig å kjøpe et nytt panel fra feks ebay med høyere oppløsning. Vil dette la seg gjennomføre, er det plug and play eller er det mange forskjellige kontakter osv som ikke går om hverandre?

 

Vet at totalprisen på pcn kan bli en del høyere en om jeg bare hadde kjøpt en pc med høy oppløsning med en gang. Men slik er det når man er litt korttenkt ;)

 

Takker til alle som tar seg tid til å svare :)

 

Om maskinen har blitt levert med andre paneler er det mulig, men vanskelig.

Hvis ikke - glem det.

Du kan nok klare å få et annet panel til å fungere, (om kontaktene er de samme, eller du er i stand til å bytte, og panelet krever samme strøm/spenning etc), men å få det til å passe fysisk er også en stygg utfordring.

Lenke til kommentar

Jeg vet det har blitt gjort på Thinkpad X61, hvor noen byttet ut den originale 1024x768 med en 1400x1050 fra en X61t. Hvis du vet at serien din pc tilhører er levert med høyere oppløsning kan jeg tenke meg at et slikt panel passer, men hvis det ikke er tilfelle tror jeg det blir vanskelig/umulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...