Gå til innhold

Din favoritt-drink ute på byen.


Anbefalte innlegg

Jeg starter en liten undersøkelse og prøver å kartlegge hva folk liker best, og helst vil drikke når de bestiller drinker ute på byen. Vi ser etter hva folk liker av miksede drinker, som cocktails, longrinks etc. (Ikke øl / vin og rusbrus). ;)

 

Post din favorittdrink med navn og (om mulig) oppskriften under. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. GT Det er jo gin og tonic da, servert med en båt lime, presset over og dratt langs kanten.

2. caipirhina: lime kuttet i 4 like deler, tilsett brunt sukker og mos det sammen til allt sukkeret er oppløst, så skal man tilsette rom (egentlig sukker rom, men vanlig funker) og til slutt litt is.

3. Sure sivert bare en oppskrift jeg fant på nettet, foretrekker selv litt mer sourmix: 2 cl vodka 2 cl Pisang Ambon 2 cl Sour Mix 1 cl kremfløte shakes sammen og helles over i et glass med is, toppes med Sprite.

Lenke til kommentar

hmm, vanskelig å velge en...

må vel bli sex on the beach som favoritt.

evt taking care of buisness/strawberry decory/Pink Drink(tror den heter det)

 

oppskrift har jeg desverre ikke, men google har de sikkert.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

- Øl

- Whiskey, gjerne Jim Beam, Famous Grouse eller Upper Ten. Gikk mye i Jack Daniel's før, men er litt lei av den.

- Mojito (gjerne laget på samme måte som Roar Hildonen på To rom og kjøkken i Trondheim)

- Batteryvodka (på dette stadiet er jeg så sveiseblind at vi gjerne kan gå over til neste punkt på lista som er)

- Omtrent hva som helst som blir servert.

 

I den rekkefølgen.

Lenke til kommentar

Jeg er glad i søte drinker og kan observeres når jeg drikker Red Hope.

 

2 1/2 cl Gin (Beefeater)

1 cl Creme de Banane (Bols)

1/2 cl Apricot liqueur (Marie Brizard Apry)

10 cl sweetened Lemon juice

1 dash Strawberry syrup (Monin)

 

I tillegg skal det være sukker på kanten av glasset.

 

Ellers har jeg drukket en drink ved navn Spanish Strawberry som er veldig digg. minner mye om Strawberry daiquiri, men har mye mer smak. Har dessverre bare sett denne på en bari Tromsø og vet ikke oppskriften. Kanskje noen andre vet den?

Lenke til kommentar

skjønner ikke at folk kan drive å drikke på det greiene , for det første blir enn aldri ferdige men den slushen og for det andre så er det lite alkohol i forhold til mengde drikke..

 

lager det av og til hjemme om sommeren men litt annen alk. % enn det enn får på by'n

 

P2 er den beste drinken ever

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...