Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mora mi har turna helt!


Anbefalte innlegg

Få det klart når klassen deres har eksamen i, du kan jo bo i Kristiansund til eksamen eller ta eksamen der.

Hvet ikke om hvordan det ordnes eller noe, men finn på noe. Eksam blir jo omtrent det samme over hele landet. Vis det er over 1 måned til skriftelig prøv å få ordne noe over ved din gamle skole. Vis ikke holder du ut til du har tatt begge.

Ingen problemer løser seg selv. Si til muttern din at dette ikke fungerer i det heletatt, og kontakt gjerne far din.

 

Korka, hva tror du kommer til å skje med moren din hvis du flytter vekk fra henne? Bare en tanke.

 

Problem ja, men det er kanskje enda værre for trådstarter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er så klokt å slippe alt man har i hendene å reise sin vei. Jeg vil heller anbefale å gjøre seg ferdig med det lille som er igjen av skoleåret, søke skole på særskilt grunnlag, og heller bruke tiden framover til å utarbeide en god plan for hvordan man skal få orden i sakene. Jeg flytta for meg selv da jeg var 15, og det er det beste jeg overhodet kunne gjort på det tidspunktet. Forandret alt til det bedre.

 

Når det gjelder mora, har han absolutt ingen forpliktelser. Det er hun som skal være omsorgspersonen her, og hun har sviktet på de fleste områder.

Lenke til kommentar

Anbefaler at du tar kontakt med helsesøster på skolen din og forteller henne om situasjonen din så hun kan hjelpe deg med å få kontakt med psykologisk eller lignende som kan hjelpe deg og moren din. Og bare stikke av til kristiansund å skaffe seg egen leilighet for å "leve livet" virker ikke så god ide i vertfall ikke før du har snakket med noen først.

 

 

Må bare spør, og Beklager virkelig om jeg tar feil, men hadde ikke du en tråd om noe lignende for ett år siden elns. hvor du sa at du hadde flyttet til en kompis?

Lenke til kommentar

Jeg syns du skal ettersøke på en skole hvor du vil flytte, la det bli en motivasjon for å fullføre året der du bor nå, og flytte til sommeren/høsten. At du trives der du bor har utrolig mye å si, både for utdanning og livskvalitet. Jeg hadde det ikke så kjipt som deg, men jeg likte ikke hjemmestedet mitt og flyttet 70 mil unna når jeg var 16 og skulle starte på vgs. Angret aldri på det.

Lenke til kommentar

Hadde også ting jeg slet med når jeg bodde hjemme, men flyttet hjemmefra og tok ett år på folkehøgskole når jeg var på din alder. Det fungerte bra for meg. Anbefaler deg å komme igjennom det som er igjen av skoleåret og gjør ditt beste, også flytter du bort fra moren din inntil du får ting på litt avstand. Man kan desverre ikke velge sine foreldre her i livet.

Lenke til kommentar
Jeg er 15. Blir 16 om 21 dager.

 

Altså, jeg har søkt på skole her. Jeg vurderer sterkt å ringe faren min å fortelle situasjonen. Men han er eks-alkoholiker og ikke så smart. Han vet ikke noe om situasjonen, men det kunne kanskje ha vært en idé og ringt han og be han hente meg, han bor rett ved der jeg bodde før.

 

Eventuellt kan du kontakte barnevernet, de kan nok hjelpe deg med en egen leillighet.

Lenke til kommentar

Det meg og søke skole i kristiansund er kansje ikke en umulig oppgave. ta kontakt med rådgiveren på skolen din, forklar situasjonen så er der så og si alltids behjelplige med og ta kontakt med inntakskontoret. eller du kan ringe de direkte ;)

Jeg hadde nokk ventent til alle prøver og eksamener var over før du skal stikke.

 

Ser mange snakker om barnevernet og sånt i tidligere innlegg. Må ikke finne på det engang. du kommer aldri vekk i fra det igjen nesten. uten og stresse. Kjenner folk som enda kommer og sjekker dem selv om at de lever godt, og de klarer seg økonomisk uten dem. De har til og med måtte gå så langt og hyre advokat for og få de til og bake ut.

Lenke til kommentar
Du trenger en holdningsendring. Skulke skolen fordi du misliker en dialekt? What the hell.

du kan ikke så mye om dette? når man er depresiv(?) kan hva som helst bli jev*ig irriterende. at trappen knirker, lyden av at det "plinger" på bussen. man har bare rett og slett å knuse det meste.(i noen tilfeller)

 

har jeg rett i det heletatt nå det gjeler din "situasjon"?

 

jeg merner forsovidt også at du bør prate med noen og planlegge litt før du gjør noe drastisk. noe du selvsagt gjøre, men da er det best du gjør det som er rett. vil også anbefale å gjøre ferdig skoleåret, først. men det er selfølgelig helt opp til deg å finne ut om du klarere det. (jeg har heldigvis litt vansker for å sette meg i dine sko).

 

edit:

lilko @ han hadde sikkert fælt da også. det var jo ikke akkurat planlagt å slippe alt å reise fra venner og bekjente mot sin vilje.

 

husker denne tråden selv.

 

edit2: helsesøster er en god start, men du vil kanske snakke med noen som ikke har noen oppkobling mot skolen etc?

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Hadde nok ikke en tråd om det nei Carlgutt.

 

Stiffi, har du blitt "tvangsflyttet" til andre trakter, hvor alt er annerledes og personer er annnerledes? Jeg kan aldri skaffe meg venner her eller gå i en klasse som er lik den jeg hadde i Kristiansund..

 

Times change. =)

Lenke til kommentar
Jeg skal rote meg til på skolen på mandag og resten av uken og snakke med rådgiver og lærer.. Forklare situasjonen min.

 

Du har helt rett 2ball(s)..Alt irriterer meg nå! Dialekta spesielt.. Er drittlei!!

det forstår jeg godt. alle som har vert nede har vell følt det slik? ganske logisk at dialekten irriterer deg. den er jo bare en konstant bekreftelse på at du ikke er "hjemme".

 

bra at du tar deg en prat med dem. de kan hjelpe deg(og moren din).

 

lykke til! ønsker deg alt vell :)

 

edit:

oppveksten (spesielt tenårene) er langt fra kos. at man da skal havne i en slik situasjon hjelper ikke på akkurat.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...