Gå til innhold

Oppkjøring i Lillehammer


tarald91

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har tatt all min kjøreopplæring her i Oslo hvor jeg bor. Da jeg var litt sent ute med å ta teorien, ville jeg ikke få oppkjøringstime her i Oslo før sommerefeiren, noe jeg svært gjerne ville ha. Derfor så jeg at nærmeste stedet det var ledig rask, var lillehammer. Har derfor bestilt praktisk prøve der om 2 uker. Prisen ble faktisk bare 100 kr dyrere i lillehammer, og det er inkludert togturen opp og ned.

 

Men det jeg egentlig ønsker med dette innleget er noen tips/triks fra folk som har kjørt opp på lillehammer, eller noen som har gjort det samme som meg og kjørt opp et annet sted i norge. Jeg er ikke kjent i Lillehammer, men tenker å ta en dagstur opp og kjøre litt helgen før. Noe spesielt jeg bør gjøre, eller andre tips?

 

På forhånd takk for alle svar :)

 

- Tarald

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette tipset er sikkert like aktuelt over hele landet, men ta det rolig. Bruk tiden godt og observer skilt i god tid. En oppvarmingstime med kjørelærer rett før oppkjøring skader heller ikke. Jeg vil påstå Lillehammer trafikkmessig er en rimelig oversiktlig by.

Lenke til kommentar

Som flere har nevnt bakkestart. Ellers beveger trafikken seg rimelig sakte, og veiene er stort sett oversiktelige. Vær observant på hvorvidt du befinner deg på en forkjørsvei eller ikke, og så er det noen steder det er "unormalt" lav fartsgrense, dette må du være obs på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...