Gå til innhold

PhenomII med Raptor eller Ci7 uten?


Anbefalte innlegg

Hei

Skal bygge en PC på oppdrag, og foreløpig oppsett gir meg valget mellom et system basert på PhenomII X3 720 med en Raptordisk til OS o.l. eller muligens et Ci7-system, men da ryker raptoren. Det skal ikke brukes til spesielt tunge oppgaver, men bygges for å holde en stund. Lurer derfor på om man til "lett" bruk bedre merker fordelene med en rask disk enn fordelene med en raskere CPU?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor ikke en i7 med raptor/ssd ?

 

Fordi oppdragsgiver ikke har budsjett til prislappen på det?

 

Hva med å lese posten nøye først?

 

 

tilbake til topic

Hva definerer du som lett bruk?

Om du velger en plattform med oppgraderingsmulighet nå, så er det lettere å bytte cpu'en i senere tid enn å bytte disken.. (da sett bort fra at det kan lønne seg å reinstallere windows pga treghet over tid)

 

For en bruker som "bare" skal surfe/lese epost/drive med office pakka, så vil nok disken ha mer å si enn cpu'en.

Lenke til kommentar

De som skal ha den har nok ikke "bruk" for verken raptor eller Ci7, det kan så være. Men det skader ikke å ha noe ekstra. Systemet skal også klokkes litt lett uansett hvilken plattform det blir.

Bruken blir nok typisk mail, surfing, musikk, film o.l. Svært lite spilling. Men det går lenge til neste gang det blir oppdatert, derfor tar vi i litt. Spørsmålet er altså hva man merker best i det daglige, en raskere CPU eller en raskere disk. Har selv en raptor, og er fornøyd med den, men vet ikke hvor mye jeg kan si at jeg merker av forskjell.

Lenke til kommentar

Til daglidags bruk vil systemet med raptor/SSD være mer resposivt, Men i det lange løp vil kansje i7 prosessoren være askest. MEN, hvis du velger et AM3 hovedkort vil han kunne oppgrader prosessoren for en billig penge senere, noe som vil være det lureste. Faktisk hadde det smarteste økonomisk sett vært å kjøpe et AM3 system UTEN rask disk nå, og så oppgrader prosessoren for de pengene han sparte nå senere. eventuelt kjøpt en ok SSD nå.

Lenke til kommentar

Blir nok til jeg dropper raptoren, men heller bytter CPU til X4 955 hvis den kommer snart da... Etter nærmere undersøkelser tror jeg det blir bedre enn X3 og Raptor. Ci7 frister det også, men synes AMD fortjener en sjanse. De har ligget litt nede lenge nok!

Overkill blir det uansett :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...