Gå til innhold

Test: Fire universalkontroller


Anbefalte innlegg

Harmony One er genial ja.

 

Off topic:

Godt å se det er liv i redaksjonen. Det er virkelig langt mellom artiklene her. Det er faktisk utrolig at det går ann å holde et så lavt produksjonsnivå, spesielt i disse tider når TV og forsterkere er for full utrulling av 2009-modeller.

 

Off topic:

Helt enig med deg. Det har virkelig vært dødt på denne delen av tek(blærk)-nettverket. I tillegg til at 2 av de 4 eneste artiklene som har kommet de siste 40 dagene er hentet fra/videresending til amobil. :nei: Virkelig trist med tanke på alt som skjer innenfor AV-området for tiden..

 

Allikevel bra test :-)

 

On topic:

Har hatt Harmony 525 tidligere, men den var jeg ikke så glad i fordi den var billig laget og jeg syns ikke tastene var så bra plassert.

 

På tross av dette likte jeg selve brukersystemet til Harmony(aktivitetsbasert), så gav jeg meg selv en Harmony One til jul og har ikke angret siden. :D

 

Mtp at jeg har både tv, forsterker, mediesenterboks, og dvd-spiller så fungerer den som en drøm!

Kunne ikke vært mer fornøyd (selv om det hadde vært greit om den kunne slått av/på Wii-en for meg også) :p

Endret av Raptus_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Harmony One er genial ja.

 

Off topic:

Godt å se det er liv i redaksjonen. Det er virkelig langt mellom artiklene her. Det er faktisk utrolig at det går ann å holde et så lavt produksjonsnivå, spesielt i disse tider når TV og forsterkere er for full utrulling av 2009-modeller.

 

Off topic:

Helt enig med deg. Det har virkelig vært dødt på denne delen av tek(blærk)-nettverket. I tillegg til at 2 av de 4 eneste artiklene som har kommet de siste 40 dagene er hentet fra/videresending til amobil. :nei: Virkelig trist med tanke på alt som skjer innenfor AV-området for tiden..

 

Allikevel bra test :-)

 

On topic:

Har hatt Harmony 525 tidligere, men den var jeg ikke så glad i fordi den var billig laget og jeg syns ikke tastene var så bra plassert.

 

På tross av dette likte jeg selve brukersystemet til Harmony(aktivitetsbasert), så gav jeg meg selv en Harmony One til jul og har ikke angret siden. :D

 

Mtp at jeg har både tv, forsterker, mediesenterboks, og dvd-spiller så fungerer den som en drøm!

Kunne ikke vært mer fornøyd (selv om det hadde vært greit om den kunne slått av/på Wii-en for meg også) :p

 

Man kan styre pcn også med harmony fjernkontrollen trådløst vel? Følger det med ir mottaker eller må man bruke usb kabel mot pcn? (f.eks kjekt til mediaportal)

Kan man slå på pcn med fjernkontrollen??

Lenke til kommentar
Jeg kunne godt tenkt meg å vite hvordan Harmony 785 er sammenlignet med Harmony 525 (555). Til 819,- virker den som en interessant oppdatering, den har ikke 8-formen og den har fargetaster...

 

Jeg vurderer og oppgradere til 785 når/hvis min 525 går i stykker. Er kjempefornøyd med 525, men 785 skal ha litt bedre byggekvalitet (ikke så mye plastknirk), displaylys som kommer på bare ved bevegelse (slipper å trykke på glow-knappen), oppladbare batterier, fargeskjerm og 2 ekstra "softkeys" i displayet. Bor du i nærheten av en Elprice butikk kan du plukke den opp for 899 uten å tenke på portoutgifter.

 

Det at One mangler fargeknappene gjør at den er uaktuell for meg.

Endret av -blo-
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har også en Harmony One, er stort sett fornøyd bortsett fra et par ting. Har en knapp for "Se på tv" og denne skal bare slå på tv og parabolen, men nesten hver gang så er det bare tvn som slår seg på. Også må jeg bruke hjelp for og få på parabolen. Og der kan det hende at jeg må svare både 3, 4 og 5 ganger nei på at parabolen ikke er slått på. Har en Dreambox. Dette er irriterende, spesielt for kona. Den andre tingen er at når jeg styrer parabolen så er knappene så trege. Må holde knappen inne et lite øyeblikk for at det skal skje noe. Også irriterende. Er det noen som har samme erfaring og eventuelt noen tips?

 

aanseth

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har også en Harmony One, er stort sett fornøyd bortsett fra et par ting. Har en knapp for "Se på tv" og denne skal bare slå på tv og parabolen, men nesten hver gang så er det bare tvn som slår seg på. Også må jeg bruke hjelp for og få på parabolen. Og der kan det hende at jeg må svare både 3, 4 og 5 ganger nei på at parabolen ikke er slått på. Har en Dreambox. Dette er irriterende, spesielt for kona. Den andre tingen er at når jeg styrer parabolen så er knappene så trege. Må holde knappen inne et lite øyeblikk for at det skal skje noe. Også irriterende. Er det noen som har samme erfaring og eventuelt noen tips?

 

aanseth

 

 

Dette er det en oppskrift for å bedre på veit jeg. Hadde samme problemet med RiksTV-boksen min, men i programmet til Logitech er det et menyvalg for å utbedre sånt som det. Husker ikke alternativene i farta, den justerer hvertfall signalet ift "følsomheten" på mottakeren. Hjalp veldig hos meg, hadde også problemer med at den ikke registrerte alle trykkene mine ift volum og kanalbytte og alle problemene forsvant.

 

Kan slenge opp en oppskrift i kveld om ingen andre gjør det før meg, må komme meg hjem fra jobb.

 

PS: Da ligger det forøvrig en Harmony 1100 og venter på meg hjemme.. :D

Lenke til kommentar
Man kan styre pcn også med harmony fjernkontrollen trådløst vel? Følger det med ir mottaker eller må man bruke usb kabel mot pcn? (f.eks kjekt til mediaportal)

Kan man slå på pcn med fjernkontrollen??

 

Hei.

 

Det følger ikke med en IR-mottaker. For å kunne styre en PC med en harmony fjernkontroll, må man skaffe seg en IR mottaker med dertilhørende programvare. Jeg tror kanskje jeg ville søkt litt på hva som er den beste fjernkontrollen til PC og kjøpt den, for så bruke harmony i stedet.

Lenke til kommentar
Er kjempefornøyd med 525, men 785 skal ha litt bedre byggekvalitet (ikke så mye plastknirk), displaylys som kommer på bare ved bevegelse (slipper å trykke på glow-knappen), oppladbare batterier, fargeskjerm og 2 ekstra "softkeys" i displayet.

(...)

Det at One mangler fargeknappene gjør at den er uaktuell for meg.

 

Takk for svar. Jeg vurderer også One litt som crippleware pga fargeknappene (= fire manglende programmerbare funksjonstaster) og derfor virker 785 interessant.

 

Og som mange påpeker er kanskje ikke 525/555 knirkefri i kvaliteten. Men jeg synes faktisk at tastene/designet er ganske pent på 500-serien (og One, kanskje). Det samme kan jeg ikke si om 785.

 

Jeg vil ha en fjernkontroll til, og har seriøst vurdert å kjøpe en 555, fordi det "er" en 525 med to ekstra knapper som jeg ser monn i. Mangel på dedikert aspekt-knapp har irritert meg, og det er det første jeg setter opp på fargeknappene.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har også en Harmony One, er stort sett fornøyd bortsett fra et par ting. Har en knapp for "Se på tv" og denne skal bare slå på tv og parabolen, men nesten hver gang så er det bare tvn som slår seg på. Også må jeg bruke hjelp for og få på parabolen. Og der kan det hende at jeg må svare både 3, 4 og 5 ganger nei på at parabolen ikke er slått på. Har en Dreambox. Dette er irriterende, spesielt for kona. Den andre tingen er at når jeg styrer parabolen så er knappene så trege. Må holde knappen inne et lite øyeblikk for at det skal skje noe. Også irriterende. Er det noen som har samme erfaring og eventuelt noen tips?

 

aanseth

 

 

Dette er det en oppskrift for å bedre på veit jeg. Hadde samme problemet med RiksTV-boksen min, men i programmet til Logitech er det et menyvalg for å utbedre sånt som det. Husker ikke alternativene i farta, den justerer hvertfall signalet ift "følsomheten" på mottakeren. Hjalp veldig hos meg, hadde også problemer med at den ikke registrerte alle trykkene mine ift volum og kanalbytte og alle problemene forsvant.

 

Kan slenge opp en oppskrift i kveld om ingen andre gjør det før meg, må komme meg hjem fra jobb.

 

PS: Da ligger det forøvrig en Harmony 1100 og venter på meg hjemme.. :D

 

Takk for det. Venter i spenning på oppskriften. Hadde vært veldig greit og bli kvitt disse irritasjonsmomentene. :)

 

aanseth

Lenke til kommentar
At Harmony One mangler fargetaster er forsåvidt riktig, men det er en smal sak å plassere disse lett tilgjengelig i displayet, med ikoner og det hele.

Det jeg synes er merkelig ikke blir nevnt, er den geniale "Favorites" kanallisten du kan lage på One, med fine ikoner og det hele. En kar som kaller seg Squareeyes har laget en sinnsykt liste over kanalikoner. Ikoner

 

Denne fjernkontrollen har gjort det til en lek for resten av familien å bruke hjemmekinoen, og ikke minst å skifte fra kilde til kilde, noe som førte til mye frustrasjon tidligere. Den har til og med gjort at småtten kan skru på tv (som vil si tv, receiver og tuner) og skifte mellom disney-kanalene selv, så den har faktisk ført til at jeg kan sove lenger på lørdagsmorgenene! Vel verdt pengene! ;)

 

Funker dårlig den linken din.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

I motsetning til de fleste her, synes jeg Harmony One er komplett ubrukelig. Jeg har En forsterker, dvd-spiller, tv, tuner og en TViX media streamer, som alle ble satt lett opp i kontrollen. Jeg kan nevne irritasjonsmomenter i fleng:

 

- Har man først f.eks trykket "Se på DVD", og så senere velger et annet ferdig "program", så slår kontrollen AV de allerede påslåtte enhetene for så å slå dem på igjen!

- Det er ofte en irriterende forsinkelse (fra man trykker til det blir registrert) i forhold til de andre kontrollene

- Trykk skjermen er totalt ubrukelig, da den på en eller annen måte er over sensitiv og man alltid kommer borti en annen knapp enn man skulle trykke på

- Utrolig irriterende å bla seg gjennom haugevis av menyer for å finne knapper

- Og mye mer jeg ikke kommer på i farta..

 

Har gått tilbake til haugen med fjernkontroller igjen, og får vel gjort det jeg skal mye raskere sånn =)

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har også en Harmony One, er stort sett fornøyd bortsett fra et par ting. Har en knapp for "Se på tv" og denne skal bare slå på tv og parabolen, men nesten hver gang så er det bare tvn som slår seg på. Også må jeg bruke hjelp for og få på parabolen. Og der kan det hende at jeg må svare både 3, 4 og 5 ganger nei på at parabolen ikke er slått på. Har en Dreambox. Dette er irriterende, spesielt for kona. Den andre tingen er at når jeg styrer parabolen så er knappene så trege. Må holde knappen inne et lite øyeblikk for at det skal skje noe. Også irriterende. Er det noen som har samme erfaring og eventuelt noen tips?

 

aanseth

 

 

Dette er det en oppskrift for å bedre på veit jeg. Hadde samme problemet med RiksTV-boksen min, men i programmet til Logitech er det et menyvalg for å utbedre sånt som det. Husker ikke alternativene i farta, den justerer hvertfall signalet ift "følsomheten" på mottakeren. Hjalp veldig hos meg, hadde også problemer med at den ikke registrerte alle trykkene mine ift volum og kanalbytte og alle problemene forsvant.

 

Kan slenge opp en oppskrift i kveld om ingen andre gjør det før meg, må komme meg hjem fra jobb.

 

PS: Da ligger det forøvrig en Harmony 1100 og venter på meg hjemme.. :D

 

Takk for det. Venter i spenning på oppskriften. Hadde vært veldig greit og bli kvitt disse irritasjonsmomentene. :)

 

aanseth

 

Når du går inn i programvaren til logitech velger du komponenter, "feilsøking" på komponenten du har problem med og så velger du "XXX reagerer for mye på kommandoer, eller reagerer bare iblant.". Øk verdien et hakk av gangen og prøv igjen til du blir fornøyd. Det gjorde susen for meg! :)

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har også en Harmony One, er stort sett fornøyd bortsett fra et par ting. Har en knapp for "Se på tv" og denne skal bare slå på tv og parabolen, men nesten hver gang så er det bare tvn som slår seg på. Også må jeg bruke hjelp for og få på parabolen. Og der kan det hende at jeg må svare både 3, 4 og 5 ganger nei på at parabolen ikke er slått på. Har en Dreambox. Dette er irriterende, spesielt for kona. Den andre tingen er at når jeg styrer parabolen så er knappene så trege. Må holde knappen inne et lite øyeblikk for at det skal skje noe. Også irriterende. Er det noen som har samme erfaring og eventuelt noen tips?

 

aanseth

 

 

Dette er det en oppskrift for å bedre på veit jeg. Hadde samme problemet med RiksTV-boksen min, men i programmet til Logitech er det et menyvalg for å utbedre sånt som det. Husker ikke alternativene i farta, den justerer hvertfall signalet ift "følsomheten" på mottakeren. Hjalp veldig hos meg, hadde også problemer med at den ikke registrerte alle trykkene mine ift volum og kanalbytte og alle problemene forsvant.

 

Kan slenge opp en oppskrift i kveld om ingen andre gjør det før meg, må komme meg hjem fra jobb.

 

PS: Da ligger det forøvrig en Harmony 1100 og venter på meg hjemme.. :D

 

Takk for det. Venter i spenning på oppskriften. Hadde vært veldig greit og bli kvitt disse irritasjonsmomentene. :)

 

aanseth

 

Når du går inn i programvaren til logitech velger du komponenter, "feilsøking" på komponenten du har problem med og så velger du "XXX reagerer for mye på kommandoer, eller reagerer bare iblant.". Øk verdien et hakk av gangen og prøv igjen til du blir fornøyd. Det gjorde susen for meg! :)

Takk, skal teste litt i kveld.

Lenke til kommentar
Logitech har fine fjernkontroller, ja.

Hvorfor tar de seg ikke bryet med å lage en med (IR) mottaker for PC?

 

Da slenger jeg meg frampå og er litt spekulativ nå.. Here it goes.

 

For en måneds tid siden plapret et par karer i Logitech om hvordan man snart kunne bruke en hvilken som helst Harmony-fjernkontroll til å kontrollere PS3, dette uten å bruke en eneste en av de kjære USB-portene på PS3. Mitt stalltips er at de har en egen iR->BT adapter på vei, og da vil det også overraske meg stort om denne ikke kan brukes til PC.

 

Kun spekulasjoner altså.

Lenke til kommentar
Logitech har fine fjernkontroller, ja.

Hvorfor tar de seg ikke bryet med å lage en med (IR) mottaker for PC?

 

Logitech ditcher all support på produktene sine noen uker etter de kommer på markedet, og etter et par servicepakker er det ikke lengre mulig å få driversupport uten å hacke til noe halvhjerta compability mode greier. Så en IR-mottaker fra Logitech vil vel virke i et par år, maks. Harmony-softwaren fikk de vel med på kjøpet når de kjøpte Harmony, så den vil forhåpentligvis virke også etter neste service pack. Så heldig var jeg ikke med f.eks. mitt Logitech Wireless Music System, webkameraet, og programvaren til diverse blåtann-tastatur mangler også ett og annet på stabil drift.

 

Jeg synes fortsatt de lager god hardware, men hvis jeg skal ha noe sånn som en IR-mottaker vil jeg heller ha noe standard USB dill som ikke har egne drivere i det hele tatt.

Lenke til kommentar
- Har man først f.eks trykket "Se på DVD", og så senere velger et annet ferdig "program", så slår kontrollen AV de allerede påslåtte enhetene for så å slå dem på igjen!

 

- Det er ofte en irriterende forsinkelse (fra man trykker til det blir registrert) i forhold til de andre kontrollene

 

- Det problemet har jeg ikke på mitt "Se DVD" program på 525'en. Mener det er noen innstillinger man kan endre for å få den til å (ikke) slå av alle andre enhetene, men den slår ikke av enheter som er i bruk hos meg. Derimot har den problemer med DVD-spilleren min. Spilleren slår seg av (strømsparing) og fjernkontrollen tror den er slått på. Dette frustrerer min utålmodigere halvdel.

 

- Det går an å skru ned tiden mellom hvert signal som sendes. Det er i utgangspunktet noe sånn som et schvært sekund mellom hvert signal, men dette kan man stille i programvaren. Fjernkontrollen er vissnok laget sånn fordi noen enheter trenger klart avskilte signaler.

Lenke til kommentar

Har hatt min 525 i over 2 år, fungerer fremdeles knirkefritt.

Et mer "kone-vennlig" produkt skal man lete lenge etter.

 

Det som ikke ble nevnt her er "Help" knappen på Harmony.

Innimellom er det noe som kommer ut av synk, og da trykker man på Hjelp, og fjernkontrollen sender forskjellige signeler til ting er stillt slik man vil ha det. Genialt.

 

Alt i alt et utrolig godt kjøp :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...