Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva kan bidra til en god psykisk helse?


Sportygirl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om man er frisk ellers om ikke mottakelig for schizofreni osv. mener jeg Cannabis er bra for alle og enhvers psykiske helse og generell velvære :) ..om man fra før av har en god psykisk helse, that is^^

Hvorfor det?

 

Det gjør at du føler deg fornøyd og godt med deg selv og verden forøvrig. Høres da deilig ut?

Lenke til kommentar
Det gjør at du føler deg fornøyd og godt med deg selv og verden forøvrig. Høres da deilig ut?

En kunstig lykkefølelse som ikke vil vare, høres ikke så veldig deilig ut, nei.

 

Kunstig? Hvordan da? Det utløser dopamin som er hjernens lykkerus. Er ikke noe kunstig med det, det er reell lykke. Greit at det er kortvarig, men da kan du ta deg enda et drag ;)

Lenke til kommentar
Kunstig? Hvordan da? Det utløser dopamin som er hjernens lykkerus. Er ikke noe kunstig med det, det er reell lykke. Greit at det er kortvarig, men da kan du ta deg enda et drag ;)
Jada, bare sitt hjemme og røyk ulovlige planter, du. Det løser nok alle problemer.

Må nok bare signere her. :)

Lenke til kommentar

Lediggang er roten til alt ondt er det noe som heter, kroppen er ikke skapt til å bare sitte i ro. Så en form for aktivitet som innebærer bevegelse er positivt, behøver ikke være noe som nødvendigvis har med trim/ trening å gjøre. Bare at en gjør noe konstruktivt med sitt liv...

 

Bare det er noe som er av interesse, kanskje en hobby/ lidenskap, noe som gjør at man får mange (nye) sanseinntrykk/ innfallsvinkler og da får en god omstokk og ikke bare stagnerer i den samme tralten. At en finner noe som man brenner for hjelper stort..

 

Eidt: Tjaller man i hverdagen så blir det kjedelig i lengden, men en kan vel kanskje være lidenskaplig opptatt av cannabis-planter og være stolt av å kunne si at dette er Norges beste grønt.

 

Who knows? :mrgreen:

Endret av Ba'al
Lenke til kommentar

Det å erkjenne at ens egne tanker kan være ens verste fiender og lære seg at de skal ofte lukkes ute bidrar til at man har en god psykisk helse.

 

Mange søker i eksterne kilder for å forbedre seg mentalt. Dette er helt klart viktig og også bra for å få det godt med seg selv, f.eks sosialisering, avkobling gjennom media/naturen/idrett eller føle seg vel gjennom hvordan man kler og ter seg, men mange glemmer/legger mindre vekt på at det er inne i seg selv de største forandringene og erkjennelsen må finne sted.

 

Det er vel ikke noe fasitsvar da vi alle er forskjellige, men jeg ser det slik iaf.

Lenke til kommentar
Om man er frisk ellers om ikke mottakelig for schizofreni osv. mener jeg Cannabis er bra for alle og enhvers psykiske helse og generell velvære :) ..om man fra før av har en god psykisk helse, that is^^

nå er skadeeffektene ved cannabisbruk sterkt overdrevet, men det er langt i fra trygt.

 

selv sliter jeg nå med angst og uvirkelighetsføleser etter en skikkelig bad trip jeg hadde på cannabis. vært hos psykologer, lege og diverse ungdomspedagoger. riktignok er jeg kun 17 år, og da er jeg vel mer disponert for å fakke opp huet mitt. en liten periode var det snakk om at jeg kanskje skulle bli innlagt, men det var heldigvis ikke nødvendig... men jeg må fremdeles kutte ut store deler av VGS, og nå er jeg stuck her hjemme, redd for at angsten og de ekle følelsene av å leve i en uvirkelig drøm skal komme tilbake når som helst. jeg hadde aldri opplevd noe slikt før etter cannabis. kanskje jeg er en av få uheldige, eller kanskje cannabis ikke er et så fantastisk stoff som pro legaliserings folka skal ha det til.

Lenke til kommentar

Mine beste råd er:

 

- Ta livet med ro, ikke stress.

 

- Ikke bry deg for mye om hva andre mener om deg.

 

- Fremhev dine gode sider. Du må også huske på at gode sider kan være så mangt, og det behøver ikke nødvendigvis være noe stort. Det er viktig å ha et godt selvbilde, og det er noe de aller fleste mennesker kan ha med god grunn. Vi er alle unike og spesielle.

 

- Gå ut i livet og treff folk, bli kjent med dem. For at dette skal gå må du ikke være dømmende eller intolerant.

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...