Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Å bo sammen med eksen inntil videre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde heller flyttet hjem. Eller i noe veldig midlertidig greier bare for å slippe det.

 

Men om det var barn inni bildet så hadde jeg tatt en mye roligere og kontrollert flytteprosess. Mye bedre for alle parter. Sålenge eksen ikke er totalt skrudd i hodet. Det skjer jo det også i blant. :roll:

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar

Var gjennom dette for noen måneder siden. Det som hjalp en del var å bruke tid fremfor pc'en eller å ha noe annet å flykte inn i, ta noen spasserturer, være vennlig, sove på et annet rom, ikke snakke så mye om samlivsbruddet. Generellt sett så tror jeg man vinner mye på å ikke være en pine og en plage for den andre, så er det nok større sjangse for at man får det samme tilbake.

 

Spøk og latter hjalp også godt på. Både jeg og eksen lo som tårene trillet når jeg snakket om å gjøre bruddet til en hotel cæsar intrige, at kanskje vi skulle lage vår egen såpeopera.

 

Ingen klemmer, unngå ting som "jeg elsker deg enda" o.l. Vær bestemt, unngå å snakke om ting som førte til bruddet, men vær likevel vennlig og forståelsesfull.

 

Er også enig med Snublefot om at dersom det er barn i bildet så får man ta det litt rolig, unngå krangling, og bruke god tid på å finne ut av hva man skal gjøre med barnet. På dette punktet lønner det seg ekstremt mye å prøve å holde fast på et vennskap, selv om man føler seg bitter.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Er det barn i bildet, tar du det litt roligere, er det ikke flytter du ut på timen.

 

jeg har bestemt meg for å finne meg et sted å flytte først, en leilighet... Jeg flytter ikke inn hos noen. Er man voksne så er man voksne. Man bør pent kunne samarbeide, og respektere det hele.

Lenke til kommentar

Jeg beundrer optimismen din, men å bo med eksen tror jeg kan bli vanskelig. Men selvfølgelig, du kjenner din egen situasjon bedre enn meg, og hvis dere begge er enige om at dere skal få dette til å fungere, tror jeg det kan gå helt fint. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Hvis man uten særlige problemer greier å bo sammen med eksen, gir det inntrykk av at det ikke kan ha vært den enorme elskoven i utgangspunktet. Jeg ville iallfall ikke ha klart det uten å tigge om gjenforening, og grine til frokost, middag og kvelds etc.

 

Dessuten er det vel en del ekser som har sex av og til fordi det "bare skjer". I samme leilighet er det jo stor sjanse for at slik nærhet oppstår, og det kan forvirre følelsene. Om man da ikke har et fullstendig avstumpet følelsesliv. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...