Gå til innhold

Progressive Nation i Oslo Spektrum, Lørdag 26. September. (Dream Theater, Opeth, Bigelf og Unexpect)


Joakim Skurk

Anbefalte innlegg

Skaff deg sitteplass, 6 timer på betonggulv er ikke pent gjort mot føttene dine.

 

 

Har bestillt ståplass billetter for Leeeeenge siden, gjett om jeg skal stå! Har vært gjennom mange timer på betonggulv før:P men det gir jeg faen i for jeg skal stå forran, om jeg så skal sitte i kø fra mandag uka før.

(Er DT fan til de grader) Var på DT da de var i oslo i 2007, faen så bra. Håper det blir like bra denne gangen:D OM ikke bedre, da jeg likte det nye albumet dems veldig^^ men håper jo seff at de skal spille fler sanger enn det ble presentert på en setlist fra en annen konsert med dem.

 

Detta blir konge gutta:D(Og alle dere kule jentene som ikke digger brian adams og technohelvette)^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er DT fan, ja. Det er jeg også. Men husk at det er 3 band FØR DT også. Og det er sikkert 45 minutter sceneskifte mellom hvert band, og hvert band spiller kanskje en times tid. De er ikke oppvarmingsband, det er jo en progfestival. Blir mye venting ja.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Du er DT fan, ja. Det er jeg også. Men husk at det er 3 band FØR DT også. Og det er sikkert 45 minutter sceneskifte mellom hvert band, og hvert band spiller kanskje en times tid. De er ikke oppvarmingsband, det er jo en progfestival. Blir mye venting ja.

Doors open: 6pm

Scale The Summit: 7pm

Bigelf: 7:45pm

Zappa Plays Zappa: 8:35pm

Dream Theater: 10:20pm

 

Dette er tidslisten i den amerikanske Progressive Nation turnéen, tipper det er mye av det samme i Norge. 15-20 min mellom hvert band utenom DT som vi må vente litt ekstra lenge på. Tviler også på at det er særlig trøkk foran scenen, at man må komme spesielt tidlig for bra ståplasser.

 

Tydligvis spiller BigElf og Unexpect 30 min hver, Opeth 1 time, mens DT spiller i 90 min. Håper på en setlist med et par ekstra sanger fremfor disse extended versions og keyboard soloer :)

 

Gøy blir det ihvertfall uansett, har gledet meg aaalt for lenge til denne konserten, bare trist for min del at det ikke er noe 3 timers show denne gangen.

Lenke til kommentar

Er egentlig litt greit å ikke ha 3,5 times konsert denne gangen. I de lange konsertene blir det litt for mange uendelig langt dratt ut versjoner av gamle låter, eller evigvarende Rudess-soloer. Gi meg et kjapt og konsist "best of" set denne gangen :) Har sett dem 3 ganger før i 3-timers show.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Setlist fra Helsinki:

 

Dream Theater:

1. A Nightmare To Remember

2. A Rite Of Passage

3. Hollow Years

4. Erotomania

5. Voices

6. Forsaken

7. As I Am

8. The Spirit Carries On

Encore:

9. The Count Of Tuscany

 

Opeth:

1. Windowpane

2. The Lotus Eater

3. Reverie/Harlequin Forest

4. White Cluster

5. Deliverance

6. Hex Omega

 

Det må også nevnes at både Reverie/Harlequin Forest, White Cluster og Hex Omega ble alle spilte for første gang live i kveld. Å fått det samme i Oslo hadde vært uendelig rått. Godkjent setliste fra Dream Theater sin side, men Forsaken og As I Am kan godt byttes ut for min del.

Lenke til kommentar

Aldri for sent å poste.

 

Skal på den konserten ja. GARANTERT! :whistle:

Får med meg "litt" ekstra før konserten også, skal på pre-party med DTNorway først. :thumbup: (ahh, privilegiet med å være medlem i fanklubben ja) Klarte å "overtale" en annen til å bli med da jeg sa at jeg fikk billetter til pre-party. :D

 

Noen andre her som er medlem i DTNorway og som skal på pre-party?

Lenke til kommentar
Aldri for sent å poste.

 

Skal på den konserten ja. GARANTERT! :whistle:

Får med meg "litt" ekstra før konserten også, skal på pre-party med DTNorway først. :thumbup: (ahh, privilegiet med å være medlem i fanklubben ja) Klarte å "overtale" en annen til å bli med da jeg sa at jeg fikk billetter til pre-party. :D

 

Noen andre her som er medlem i DTNorway og som skal på pre-party?

 

Jeg var der I fjor og det var veldig bra! Vant til og med backstage pass så jeg fikk møte bandetxD. Men har ikke fått ut fingeren og betalt medlemskapet til DTNorway i år så blir nok ikke noe preparty på meg :(.

Lenke til kommentar

Fy faen jeg gleder meg! Det er bare litt kjipt av nesten alle vennene minne hører bare på "mainstreem" musikk, så det er vanskelig å få dratt med en vennegjeng. Personlig så liker jeg best de lange soloene, og kompliserte delene. top hitsa til DT er ikke de beste for meg. eksempelvis så er jeg forelska si introen til Octavarium og videre fra 12:00 utover i sangen, hvor de spiller veldig avansert. Også er den siste delen av metropolis herlig.

Hells kitchen <3

the list goes on.. digger også den nye plata!

Når jeg tenker meg om, så digger jeg vel alt av DT. Og det beste er at nesten alle de forrige yndlingsband har jeg bare likt i noen mnd. men DT har nå vært best for meg i 2 år!

 

Det som er konge med konserten er at Opeth er 2. top band for meg, så jeg er helt i hundre.

Endret av magnus717
Lenke til kommentar
Fy faen jeg gleder meg! Det er bare litt kjipt av nesten alle vennene minne hører bare på "mainstreem" musikk, så det er vanskelig å få dratt med en vennegjeng. Personlig så liker jeg best de lange soloene, og kompliserte delene. top hitsa til DT er ikke de beste for meg. eksempelvis så er jeg forelska si introen til Octavarium og videre fra 12:00 utover i sangen, hvor de spiller veldig avansert. Også er den siste delen av metropolice herlig.

Hells kitchen <3

the list goes on.. digger også den nye plata!

Når jeg tenker meg om, så digger jeg vel alt av DT. Og det beste er at nesten alle de forrige yndlingsband har jeg bare likt i noen mnd. men DT har nå vært best for meg i 2 år!

 

Det som er konge med konserten er at Opeth er 2. top band for meg, så jeg er helt i hundre.

 

Bra at en fan som deg vet hvordan et av bandets mest sentrale låter, Metropolis, skrives da. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...