Gå til innhold

Progressive Nation i Oslo Spektrum, Lørdag 26. September. (Dream Theater, Opeth, Bigelf og Unexpect)


Joakim Skurk

Anbefalte innlegg

Jeg tipper noe sånt som dette:

 

Unexpect - 20-30 min.

Bigelf - 30-40 min.

Opeth - 40-50 min.

DT - 90-120 min.

 

Da er jeg raus mtp. Opeth og DT.

Seriøst? Tror sjefene tar seg litt bedre tid enn som så. Spår opp mot tre timer med DT. Får bare håpe våre svenske venner får spille opp mot en time, men hvis det blir Deliverance er det ikke sikkert jeg står oppreist når DT kommer på scenen.

Endret av Tobo-Potato
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tipper noe sånt som dette:

 

Unexpect - 20-30 min.

Bigelf - 30-40 min.

Opeth - 40-50 min.

DT - 90-120 min.

 

Da er jeg raus mtp. Opeth og DT.

 

DT har alltid pleid å spele i 2,5-3 timar sjølv, og hugs på at det er ein Dream Theater-konsert med diverse band "med på kjøpet" - ikkje ein festival med DT som hovedattraksjon ;)

 

Blir skuffa om DT er på scena i mindre enn to timar.

Lenke til kommentar

Nja, de må nok slutte litt før denne gangen. De andre konsertene har vært annonsert som "An Evening with Dream Theater", da har de peisa på i 3 timer. Men når det er 3 andre band spørs det jo. Sliter temmelig på publikum å stå rett opp og ned i 5-6 timer også. Husk, bandene går ikke på rett etter hverandre, er sikkert regna inn 45 minutter på sceneskifte også. Og Spektrum holder ikke på halve natta heller. Pluss at folk må nå tog og t-baner for å komme seg hjem hvis de ikke bor midt i oslo.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg tipper DT holder på MAKS 2 timer. Tror spektrum avslutter alle konserter senest 23 pga. kollektiv trafikk.

 

Det hadde i så fall vore skuffande. Dei to konsertane eg har vore på med DT har dei holdt på i oppunder tre timar.

 

Det er fortsatt ein DT-konsert, men med fleire oppvarmingsband enn vanlig. Det er DT folk i hovedsak er der for å sjå ;)

Lenke til kommentar

Set list fra Rrogressive Nation i USA i fjor, hvor også tre band "varmet opp" (Opeth, Between the Buried and Me og 3):

 

1. 2008: An Ant Odyssey (intro video)

2. Also sprach Zarathustra

3. In the Presence of Enemies pt.1

4. Beyond This Life

5. Blind Faith

6. Forsaken

7. Erotomania

8. Voices

9. The Ministry of Lost Souls

~~~encore~~~

10. Metropolis pt.1 (w/ guitar and keyboard jam)/

11. Learning to Live (abridged)/

12. The Crimson Sunset

Lenke til kommentar

Og då endar vi opp på om lag 90 minutt med musikk (Albumversjonar, dog).

 

Skuffande om dette er tilfelle, I mine auge. Det er jo faktisk DT eg er der for å sjå. Og Opeth, men det blir for min del meir ein bonus. Synest det er dumt om DT skal nesten halvere konserten sin fordi dei skal ha oppvarming :\

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Jeg håper også på en sterk setlist. Forrige gang Dream Theater var i Spektrum ble jeg litt skuffet over hvilke sanger de hadde valgt ut, men det vel alltid poenget å promotere det nyeste albumet, da Systematic Chaos, nå Black Clouds & Silver Linings. For meg ville det vært virkelig kult om de spilte hele eller deler av A Change of Seasons, men det er nok ikke noe man skal regne med, men på setlisten blade-bunny postet står det at de faktisk avsluttet det hele med The Crimson Sunset, bare den ville vært verdt hele billettprisen for meg. Noe mer realistisk vil være å håpe på noe fra Scenes from a Memory-albumet. Noe som dette ville vært fett:

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Og då endar vi opp på om lag 90 minutt med musikk (Albumversjonar, dog).

 

Skuffande om dette er tilfelle, I mine auge. Det er jo faktisk DT eg er der for å sjå. Og Opeth, men det blir for min del meir ein bonus. Synest det er dumt om DT skal nesten halvere konserten sin fordi dei skal ha oppvarming :\

Du har misforstått ganske kraftig. Dette er Progressive Nation. Ikke "an evening with Dream Theater". Man drar ikke på Unholy Alliance f.eks og blir skuffet fordi Slayer spiller kort set. De andre bandene er en del av pakka. Ikke DT's oppvarming.

Endret av LueDotten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...