Gå til innhold

Progressive Nation i Oslo Spektrum, Lørdag 26. September. (Dream Theater, Opeth, Bigelf og Unexpect)


Joakim Skurk

Anbefalte innlegg

Lørdag 26. September kommer Mike Portnoy's prosjekt Progressive Nation til Oslo Spektrum i norge. Mike, som også er trommis i Dream Theater har, i tillegg til DT, fått med seg Opeth, Bigelf og Unexpect. Fire ganske forskjellige band innen progsjangeren. Flere enn meg som skal, og gleder seg? :D

 

www.myspace.com/dreamtheater

www.myspace.com/opeth

www.myspace.com/bigelf

www.myspace.com/unexpect

 

PN09EuropeanAnnouncementAdmat2.jpg

Endret av LueDotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forresten, var det ikke lørdag den 26. de skulle komme? Står det både hos billettservice og Oslo Spektrum sine hjemmesider.

Bare jeg som var litt kjapp på tastene. :)

 

Er det aldersgrense eller?

 

Kun legplikt ved kjøp av alkohol.

Digg å være myndig da, for å si det sånn! En god og kald halvliter til DT og Opeth blir supert!

Lenke til kommentar

Litt festlig den plakaten, det ser ut som det står One nation, under frog.

 

Halvliter og konsert funker aldri for meg, for jeg blir pissatrengt alt for fort. Hater å gå glipp av plassen min OG 5 minutter for å bryte meg bak til dass og tilbake igjen. Og folk som brøyter seg bak fra FREMSTE RAD for å kjøpe mere øl skulle vært nakkeskutt, når de kommer og skal brøyte seg frem igjen med 5 halvlitere som skvulper overalt.

 

Folk som må drikke kan holde seg bak i puben.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hørte nesten gjennom et helt Bigelf album på Spotify her om dagen (det nyeste?). Og kan sverge på at det noen ganger hørtes ut som det var Pink Floyd, Deep Purple eller Black Sabbath som spilte. Mange av riffene lignet noe så fælt :) Men stilig var det!

 

Unexpect er vel et band jeg må sjekke før konserten, noe som også gir mer enn nok tid til å lytte på litt Dream Theater og Opeth også.

Lenke til kommentar

Høres meget interessant ut. Jeg for min del fikk proghjertet tilfredsstillt for hele fjoråret på The Musical Box sin gjenskapning av Genesis' Trick of the Tail-turne fra 70-tallet. 2,5 time med 70-talls prog-Genesis i Oslo Konserthus, holdt på å dø på meg av lykke.

 

TMB er så dyktige at de har fått hjelp av flere Genesis-medlemmer og full tilgang på alt materialet. De fremfører showene med riktige kostymer og instrumenter, og spiller fletta av det meste jeg har hørt. Spesiellt han som er Tony Banks, sjukt dyktig på synth og piano.

Peter Gabriel tok barna sine med på TMB-konsert så "ungene skulle få se hva pappa gjorde før."

 

Vokalisten Denis Gagne er også noe for seg selv, han spiller like bra på trommer som Phil Collins, og flyr like godt bak til trommesettet og spiller helt sjukt en stund, og tilbake til mikrofonen igjen. De hadde 2 fulle trommesett på scena. Han har tilogmed lært seg å spille venstrehendt fordi Phil Collins også gjør det.

 

Og enda bedre, de spiller aldri noe etter 1980.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...