Gå til innhold

Forza vs GT


Anbefalte innlegg

Skrevet

poenget er at det blir meningsløst...man blir tvunget til å kjøre racet på nytt, med de irritasjonene og gledene det fører med seg i fm2. i fm3 slipper man irritasjonene, men går også glipp av noen av gledene. Hva som passer best er individuelt. Jeg er både glad og skuffa over denne funksjonen, men det vil ikke påvirke meg nevneverdig da singleplayer HOVEDSAKELIG er grinding.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kommer ikke til å spole tilbake løpet for andre formål enn å trene på svingene på nye baner. Den er jo kjempekjekk for spillere som ikke har spillt bilspill eller kun arkade bilspill tidligere. Du kan jo også gjemme den lille notisen som kommer opp slik at du ikke ser den når du kjører feil.

Endret av -Zeitgeist-
Skrevet

“Forza 3 is easily outclassed by the excellent damage modeling of DiRT 2 and even Need for Speed: Shift. Specifically, cars tend to sport the same generic “scratch” and “scuff” textures when they’re hit, and dent deforming seems limited, as well.” – 1up

 

“For a game so dedicated to all things automotive to slip in the cockpit is seriously disappointing, and part of what I see as a larger problem with presentation.” – Gamespy

 

“The achievements in Forza 3 are frankly quite boring. Easy, but super boring.” – Xbox 360 Achievements

 

“The game comes with a second disc filled with 100 more cars and 29 new tracks. That’s nice. However, it requires a 2GB install. Those without HDs are screwed…” – Games Radar

 

“Visual car damage might also be an issue for some, with the damage model used here nowhere near as dynamic as that found in the likes of Burnout Paradise or DIRT 2″ – VideoGamer

 

“Cockpit views are modeled for each car, but they aren’t quite as stunning as in Need for Speed SHIFT.” – GameTrailers

 

“The car interiors too, disappointingly, look a bit too grey and plastic-y. Forza 3 certainly doesn’t live up to Gran Turismo in the in-game visual stakes.” – CVG

Skrevet

Alle de punktene er nok fullstendig irrelevante til en som liker simulatorer. Personlig så kunne skademodellen godt vært mindre brukt tid på. Det er kjøreopplevelsen og gameplayen som er viktig, og det er det som det meste av vekten burde bli lagt på. Det å ha en bulk som ser bra ut på bilen er fullstendig uinteressant. Det å få achievements er heller ikke interessant, da spillopplevelse som gjelder. Om det er noen som kjøper Forza 3 for det å kunne få kjapt opp achievements så er det rimelig på jordet.

 

Forza 3 er til de som liker bilspill, god gameplay, kjørefølelse, realisme og grafikk.

 

Selvsagt kan det være forskjellige meninger der ute, men min mening er altså at punktene i innlegget ovenfor har fullstendig null betydning.

Skrevet
“Forza 3 is easily outclassed by the excellent damage modeling of DiRT 2 and even Need for Speed: Shift. Specifically, cars tend to sport the same generic “scratch” and “scuff” textures when they’re hit, and dent deforming seems limited, as well.” – 1up

 

“For a game so dedicated to all things automotive to slip in the cockpit is seriously disappointing, and part of what I see as a larger problem with presentation.” – Gamespy

 

“The achievements in Forza 3 are frankly quite boring. Easy, but super boring.” – Xbox 360 Achievements

 

“The game comes with a second disc filled with 100 more cars and 29 new tracks. That’s nice. However, it requires a 2GB install. Those without HDs are screwed…” – Games Radar

 

“Visual car damage might also be an issue for some, with the damage model used here nowhere near as dynamic as that found in the likes of Burnout Paradise or DIRT 2″ – VideoGamer

 

“Cockpit views are modeled for each car, but they aren’t quite as stunning as in Need for Speed SHIFT.” – GameTrailers

 

“The car interiors too, disappointingly, look a bit too grey and plastic-y. Forza 3 certainly doesn’t live up to Gran Turismo in the in-game visual stakes.” – CVG

 

Du kunne vel tatt med hvilken karakter spille fikk av disse anmelderne. Lavester karakteren av disse er 90/100. For eksempel Videogamer og Games Radar ga begge spillet 100.

Skrevet
“Visual car damage might also be an issue for some, with the damage model used here nowhere near as dynamic as that found in the likes of Burnout Paradise or DIRT 2″ – VideoGamer

Og alikevel sier de altså:

 

Never before has there been such a content-packed racing game, playable for people of all skill levels, that feels this good. That's the key. On the track, no matter what car you're in, it feels right. You're not wondering if the controls are too twitchy or if you should tweak some options in the menu. You're 100 per cent focused on nailing every corner, out-breaking an opponent and taking him on the inside and just having a good time. Turn 10 has created a sim racer that goes far beyond the genre's usual hardcore boundaries.

 

...og gir det totalscoren 10/10 ;)

Skrevet (endret)

lol as, cuz prøver desperat å rakke ned på Forza 3 :p , NOE må han jo gjøre mens han fortsetter å vente på gt5 :D

 

det eneste som står der som er av relevans sålenge du ikke er 9 år gammel og bruker biler til kræsjing er at interiørene er litt uskarpe og mindre detaljerte.

 

way to go!

Endret av Daily-Drifter
Skrevet

Det burde vært mulig å slå av rewind, men kommer ikke til å plage meg siden det er onlin racing eg liker. Men synte det er litt morsomt når GT guttene klager på at Forza 3 har rewind når de er så glad i en spillserie som ikke har hatt skade på bilene. Der det er ingen konsekvenser å bruke andre biler som bremse eller autovern i svinger.

 

Rewind er både negativ og positivt. Negativt du mister litt av nerven i spillet, med at en liten feil og du er ferdig. Positivt det gjør spillet mer tilgjengelig for nye spillere, pluss kan brukes som et øvings apparat.

 

Plager rewinden deg veldig, kjør onlin med meg da. Eller kjøp Forza 2 som er et veldig bra spill.

 

Hadde det ikke vært for Forza hadde GT5 aldri ikke hatt skade på bilene.

Skrevet

lol hadde det ikke vært for forza hadde ikke polyphony hatt noe å strekke seg etter :p - men igjen, hadde det ikke vært for polyphony sine eldre solide titler er det ikke sikkert at forza hadde blitt som det hadde blitt. Det er jo i bunn og grunn tatt utgangspunkt i de eldre gt titlene og lagt til bedre fysikk lyder grafikk og muligheter, for ikke å snakke om MP og bedre modifisering av bilene.

 

Tror vi skal være glad for at favoritten vår har en konkurrent uansett hvilken leir man befinner seg i.

Skrevet
lol as, cuz prøver desperat å rakke ned på Forza 3 :p , NOE må han jo gjøre mens han fortsetter å vente på gt5 :D

 

det eneste som står der som er av relevans sålenge du ikke er 9 år gammel og bruker biler til kræsjing er at interiørene er litt uskarpe og mindre detaljerte.

 

way to go!

 

post-123826-1255724365.gif

post-123826-1255724405.gif

Skrevet
lol hadde det ikke vært for forza hadde ikke polyphony hatt noe å strekke seg etter :p - men igjen, hadde det ikke vært for polyphony sine eldre solide titler er det ikke sikkert at forza hadde blitt som det hadde blitt. Det er jo i bunn og grunn tatt utgangspunkt i de eldre gt titlene og lagt til bedre fysikk lyder grafikk og muligheter, for ikke å snakke om MP og bedre modifisering av bilene.

 

Tror vi skal være glad for at favoritten vår har en konkurrent uansett hvilken leir man befinner seg i.

 

Vedtatt

Blir bare irritert når folk rakker ned på et spille di aldri har prøvd, eller bestemt seg for å ikke like.

 

Men eg er veldig er glad i Gran Turismo, og GT2 er kansje mitt favorit spill av alle bilspill det og Rallysport Challenge 2.

Skrevet (endret)
Det burde vært mulig å slå av rewind, men kommer ikke til å plage meg siden det er onlin racing eg liker. Men synte det er litt morsomt når GT guttene klager på at Forza 3 har rewind når de er så glad i en spillserie som ikke har hatt skade på bilene. Der det er ingen konsekvenser å bruke andre biler som bremse eller autovern i svinger.

 

Rewind er både negativ og positivt. Negativt du mister litt av nerven i spillet, med at en liten feil og du er ferdig. Positivt det gjør spillet mer tilgjengelig for nye spillere, pluss kan brukes som et øvings apparat.

 

Plager rewinden deg veldig, kjør onlin med meg da. Eller kjøp Forza 2 som er et veldig bra spill.

 

Hadde det ikke vært for Forza hadde GT5 aldri ikke hatt skade på bilene.

 

Tror ikke så mange her som klager på at det er rewind i Forza, det er at du kan bruke funksjonen så mye du vil uten noen verre konsekvenser enn de som er der, som mange synes er dårlig utvikling. :-/

 

Når du står fritt frem til å vandre tilbake i tiden og forandre det du nettopp gjorde med din egen personlige tidsmaskin innstallert i bilen som hver eneste Forza 3-bil har installert, så mye som du vil, så synes jeg det blir virkelig dumt å klage over at _andre spill_ har hatt uknuselige karoserri på bilene tidligere.

Endret av KongRudi
Skrevet
Tror ikke så mange her som klager på at det er rewind i Forza, det er at du kan bruke funksjonen så mye du vil uten noen verre konsekvenser enn de som er der, som mange synes er dårlig utvikling. :-/

 

Når du står fritt frem til å vandre tilbake i tiden og forandre det du nettopp gjorde med din egen personlige tidsmaskin innstallert i bilen som hver eneste Forza 3-bil har installert, så mye som du vil, så synes jeg det blir virkelig dumt å klage over at _andre spill_ har hatt uknuselige karoserri på bilene tidligere.

 

Du kan la være å bruke Rewind, da er det verre dersom spille ikke har damage du kan ikke velge da. Så du ville heller ha et bilspill uten damage en et spill med rewind som Forza 3? Det blir ingen RacingSim uten skade på bilene.

 

Men enig i at det burde vært mulig å slå av rewind eller begrense den som du vil.

Skrevet

Personlig så synes jeg uknuselige biler i disse hastighetene høres mere fornuftig ut enn tidsmaskin i bilen.

 

Selvsagt hadde det vært fint med tidsmaskin dersom du sitter i kø i rushtrafikken, men dersom du skal vælge hva som høres mest simulator-aktig ut, så tror jeg tidsmaskinen fjærnest fra virkeligheten, uansett om det er valgfritt å aktivere den eller ikke. :p

Skrevet

Er du klar over hvor masse energi og krefter som må til for å snu rotasjonen på jordkloden, og spole tilbake tiden?

(Går utifra at det er slik dem gjør det, siden det var sånn Supermann gjorde det).. Og alt dette skal inn i hver eneste Forza-bil.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...