Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste som er sagt er at Sense skal komme til enkelte andre telefoner også. De har også sagt at ingen av telefonene som har "with Google" brandingen vil få Sense. Vet ikke om den norske Magicen har denne brandingen?

 

Det finnes uansett allerede en Hero ROM med Sense som fungerer fint på Magic. Den er ganske treg på de av Magicene som har lite ram dog.

Lenke til kommentar
Det eneste som er sagt er at Sense skal komme til enkelte andre telefoner også. De har også sagt at ingen av telefonene som har "with Google" brandingen vil få Sense. Vet ikke om den norske Magicen har denne brandingen?

 

Det finnes uansett allerede en Hero ROM med Sense som fungerer fint på Magic. Den er ganske treg på de av Magicene som har lite ram dog.

 

Norsk magic er HTC branded, hvordan vet jeg det? Står HTC bak på den. Min i hvertfall :)

 

Magic som har lite ram/ eller mer ram:

HTC branded har 288mb -> 32A

Google branded har 198mb -> 32B

 

De som har kjøpt sin magic utenlands gjennom bl.a. vodafone har en google branded.

Lenke til kommentar
Ser at de skryter av at denne er veldig rask. rask iforhold til hva? normal hero rom?

 

Ja, den er basert på en testversjon av HTC sin neste oppdatering som fikser mye av tregheten i telefonen. Jeg har selv brukt denne rom'en i ca et døgn nå, og telefonen er en helt annen. Telefonen er nå like responsiv som en iPhone overalt.

 

lyst til å linke til denne versjonen, eventuelt riktig tråd på xda?

går meg litt vill i alle rom'ene på xda...

Lenke til kommentar
Er det bekreftet at oppdateringen kommer i morra?

 

Også, dersom jeg rooter telefonen, og så går tilbake til stock ROM, vil jeg fremdeles kunne laste ned de jeg har kjøpt?

 

Det er jeg ikke sikker på. Det har ikke jeg prøvd, men nåværende stock-rom er jo felles for alle nordiske magic pluss mange andre land, dvs. engelsk språk. Det er også nevnt her i forumet at den norske versjonen er "rett rundt hjørnet". Hvordan dette blir kan jeg ikke svare på, ei heller får prøvd.

 

Det eneste jeg vet er at du oppretter din egen google checkout account som tilhører din gmail-konto. På nettet ser du bla. hva du har kjøpt. Med den grunn tror jeg det er mulig å laste ned programmer som er kjøpt, så lenge ens ROM kan laste ned paid apps så klart.

 

Det er også nevnt her i amobilsforum at den norske versjonen åpner muligheter for betalt programvare. Bare å vente.

Jeg har selv kjøpt Gameboid til magic :p Når den norske versjonen kommer, får vi se om jeg kan fortsatt laste det ned uten å betale enda en gang.

Endret av daihiep
Lenke til kommentar

Navn: MyCityBikes

Beskrivelse: Program som gir deg oversikt over hvor det er ledige bysykler/stativ i Oslo - og manga andre steder i verden!

Vurdering: Fungerer enkelt og greit som det skal. Helt topp!

Pris: Gratis

 

 

Navn: SqueezeControl

Beskrivelse: Program som lar deg styre Squeezebox systemet ditt over wifi.

Vurdering: Funger greit nok, men er kanskje litt ustabilt.

Pris: Gratis

 

 

 

:w00t: Begge programmene er norskt utviklet tror jeg.

Lenke til kommentar

Navn: ES File Explorer

Beskrivelse: Program som lar brukeren bla gjennom sine filer på minnekortet.

Vurdering: Ganske enkel og bra i bruk, finnes mange andre men denne synes jeg er best. Smak og behag.

Pris: Gratis

 

Navn: Digital Clock ( Alarm+Widget)

Beskrivelse: Alarm og widget program må installeres seperat. Widget vise klokken. Alarm er alarm med ganske fine innstillinger. Anbefaler til å prøves ut! Installer begge og legg widget på homescreen, trykk på widget og alarmklokka vises. Egne sanger som alarmlyd.

Vurdering: Ganske enkel og bra i bruk, finnes mange andre men denne synes jeg er best. Smak og behag. Kun 2 stk widget av klokka å velge mellom.

Pris: Gratis

Lenke til kommentar
Noen som har tips til app eller fremgangsmåte for å ta screenshot på Android (Hero)? Uten root...

 

Du kan laste ned SDKen og ta screenshots via Dalvik Debug Monitor (ddms.bat under tools hvis du sitter på en windowsmaskin).

 

Der kan du gå på Device -> Screen capture (CTRL+S) og så fyre løs. Videre er det ganske selvforklarende:

dd.png

 

Tror selvsagt det også finnes apps for dette, men jeg har bare funnet apps man må betale for. Og de er jo ikke tilgjengelige for norske brukere enda

Endret av power
Lenke til kommentar
Hei,

 

Finnes det noen software slik at jeg kan bruke 1 av de 7 tilgjengelige skjermene til på lage en quick dial ringeliste til de nummer jeg bruker oftest?

 

 

Du kan laste ned AnyCut, den er fin til å lage shortcuts med bilde på "home" 1x1 Med denne må du velge om snarveien skal være til sms eller feks ringing.

 

Et annet alternativ er Noo Picture frame (widget). Denne åpner kontakten og gir et større bilde. 2x2 (tror jeg det blir)

 

Jeg har dama som Noo PF, og 12 venner som AnyCut rundt. Knakende fornøyd - dama altså ;)

Lenke til kommentar
Skriver en liste over programmene jeg har testet de siste dagene, og som er verd å beholde.. Både fordi jeg skal oppgradere telefonen og ville skrevet listen uansett, og fordi det kan være utgangspunkt for flere anbefalinger :)

 

 

Abduction!

aHome

AndNav2!

AutoLock

Barcode Scanner

Compare Everywhere

Compass

dg QuickCut

EkoBirthday

Facebook Sync

fBook

Gmote

GPS status

Hi MSN

Labyrinth Lite

Locale

Musical

Night Clock

Opera Mini

Power Manager

Shazam

ShopSavvy

ChompSMS

SMS Popup

Solitaire

StarContact

Steel

Stopwatch

System Monitor

The Weather Channel

Toggle Data

Translate

Video Player

WikiMobile

Wikitude AR Travel Guide

Yr.no

 

Ja, det var jo fint. En liste med programnavn, som "Shazam", "Steel", "Gnote". Så du tenkte vi skulle ta for oss programnavnene på listen din, og bare laste de ned?

Kunne det vært en fordel tror du å legge til en kommentar om hva slags de gjør?

Sjekk de andre anbefalingene som er her på forumet. De inkluderer gjerne beskrivelser, og gjerne argumentasjon for hvorfor programmene blir anbefalt.

 

Men det er klart, de fleste anbefaler bare et eller to programmer. Da er det mye bedre å ha en liste med 32 programnavn.

 

Kvalitet slår kvantitet. Alltid.

Lenke til kommentar
Det kan jeg selvfølgelig gjøre. Ser at jeg posta feil istad, denne skulle jo under hero-tråden. Er ROM for hero altså.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=552591

 

gah.. rom for hero så jeg ikke før no:p rom for hero og hero rom er nesten det samme :p

 

 

Kan ikke bruke denne jeg da siden jeg har en Magic. 

 

sjekk denne Rom'en: MyHero 1.1.0 på xda-dev

 

skal være basert på modaco's rom :)

 

har ikke testet den, men har planer om det så fort jeg har fått tatt backup av programmene mine :)

Endret av dano5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...