Gå til innhold

Windows 7 uønsket


Anbefalte innlegg

Skjønner dem godt. Windows 7 virket mer som tilbake til Windows 95 enn et framskritt :roll:

 

Utenom noen blinkende lys i begynnelsen og litt fancie forandringer, var det meste mer tungrodd og ubrukelig.

Har du i det heletatt brukt Win7? Poengene dine har ingen begrunnelse og det er bare dine subjektive meninger om saken slik jeg ser det. Og hva mener du med tungrodd og ubrukelig?

 

Ja jeg har prøvd det, og fikk det fort fjernet igjen. Si heller hva som er noe forbedring med det. Ingenting nytt utenom at alt bare så litt anderledes ut. Dessuten er en masse nyttig og funksjoner borte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner dem godt. Windows 7 virket mer som tilbake til Windows 95 enn et framskritt :roll:

 

Utenom noen blinkende lys i begynnelsen og litt fancie forandringer, var det meste mer tungrodd og ubrukelig.

Har du i det heletatt brukt Win7? Poengene dine har ingen begrunnelse og det er bare dine subjektive meninger om saken slik jeg ser det. Og hva mener du med tungrodd og ubrukelig?

 

Ja jeg har prøvd det, og fikk det fort fjernet igjen. Si heller hva som er noe forbedring med det. Ingenting nytt utenom at alt bare så litt anderledes ut. Dessuten er en masse nyttig og funksjoner borte.

 

Jøss. Her var det veldig mye dybde. Jeg er vel heller helt uenig med deg; det er ikke mye som har forandret seg på utseende, men under panseret; der har det skjedd mye! Det store løftet kom egentlig med Vista, men jeg skjønner litt av skepsisen til folk ved bruk av Vista, men det er også store internationale og norske firma som har adopert Vista som er meget fornøyd med resultatet. For oss som jobber i industrien er Vista og Windows 7 store steg fremover med hva som kan overvåkes, automatiseres, sikres, tilpasses og konfigureres. Jeg mener at sjelden har noe MS OS gjort så mye under panseret og allikevel klart å holde en "ok" tilbakekompabilitet. Kan f.eks. ikke si det om Mac da de gikk til OS-X....

Jeg har kjørt mange distroer av Windows 7, og kjører Windows 2008 Server R2 (bygget på samme kjerne som Windows 7) og må si meg veldig fornøyd med begge produktene. Veldig stabile, raske og mye ny funksjonalitet. Men mulig at point-and-click sluttbrukere som prøver det i 10 minutter ikke sitter igjen med samme oppfatning.

Lenke til kommentar
Skjønner dem godt. Windows 7 virket mer som tilbake til Windows 95 enn et framskritt :roll:

 

Utenom noen blinkende lys i begynnelsen og litt fancie forandringer, var det meste mer tungrodd og ubrukelig.

Har du i det heletatt brukt Win7? Poengene dine har ingen begrunnelse og det er bare dine subjektive meninger om saken slik jeg ser det. Og hva mener du med tungrodd og ubrukelig?

 

Ja jeg har prøvd det, og fikk det fort fjernet igjen. Si heller hva som er noe forbedring med det. Ingenting nytt utenom at alt bare så litt anderledes ut. Dessuten er en masse nyttig og funksjoner borte.

 

Jøss. Her var det veldig mye dybde. Jeg er vel heller helt uenig med deg; det er ikke mye som har forandret seg på utseende, men under panseret; der har det skjedd mye! Det store løftet kom egentlig med Vista, men jeg skjønner litt av skepsisen til folk ved bruk av Vista, men det er også store internationale og norske firma som har adopert Vista som er meget fornøyd med resultatet. For oss som jobber i industrien er Vista og Windows 7 store steg fremover med hva som kan overvåkes, automatiseres, sikres, tilpasses og konfigureres. Jeg mener at sjelden har noe MS OS gjort så mye under panseret og allikevel klart å holde en "ok" tilbakekompabilitet. Kan f.eks. ikke si det om Mac da de gikk til OS-X....

Jeg har kjørt mange distroer av Windows 7, og kjører Windows 2008 Server R2 (bygget på samme kjerne som Windows 7) og må si meg veldig fornøyd med begge produktene. Veldig stabile, raske og mye ny funksjonalitet. Men mulig at point-and-click sluttbrukere som prøver det i 10 minutter ikke sitter igjen med samme oppfatning.

 

Eid! :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg er rett som det er på support i en av verdens mest kjente banker, og der kjører de en god del på Win NT SP4 i LAN'ene(mange).

 

Tror Win 7 ikke er så veldig relevant for andre enn de som henger på slike fora som dette. :)

Lenke til kommentar
Du er fortsatt ikke konkret. Hva mener du mangler?, er nemlig ganske sikker på at det ikke gjør det. Ang stabilitet og driver støtte ligger win7 et hestehodet forran vista i følge min interne\private test periode ). Kommer til å kjøpe win7.

 

Hva vil støtte og stabilitet egentlig si, hvordan merker man det på et windows?

 

At bildet man ser på skjermen står mer fast og stabilt, eller er det noe bak der man ikke helt ser som "støtter" på en måte..?

 

Mulig jeg er på jordet her, men skjønner egentlig ingenting :blush:

 

Når jeg bruker windows xp kan jeg ikke se at det må være noen "støtte og stabiltet" på noen måte. Det er jo sånn som det er hele tiden, og hva virker ustødig eller ustabilt inn da? Hvertfall hos meg er alt helt rettlinjet og stabilt uten at jeg ser noe ustødig. Og alt som trengs kan gjøres helt greit.

Kunne ikke merke at når noe skulle gjøres så var det anderledes stødighetsmessig med window 7.

Lenke til kommentar

er det noen som har glemt at W7 bare er på barnestadiet enda . det er ikke lansert enda.

 

vista krevde at pcen var en GTI utgave i begynnelsen.

 

det jeg skulle vis er hvordan W7 faktisk ville virke på en maskin som klare xp godt men ikke det realistiske kravet til vista

 

 

det er bestandig slik:t ny hardWare = nye programmer og/ eller nytt os.

Lenke til kommentar
Du er fortsatt ikke konkret. Hva mener du mangler?, er nemlig ganske sikker på at det ikke gjør det. Ang stabilitet og driver støtte ligger win7 et hestehodet forran vista i følge min interne\private test periode ). Kommer til å kjøpe win7.

 

Hva vil støtte og stabilitet egentlig si, hvordan merker man det på et windows?

 

At bildet man ser på skjermen står mer fast og stabilt, eller er det noe bak der man ikke helt ser som "støtter" på en måte..?

 

Mulig jeg er på jordet her, men skjønner egentlig ingenting :blush:

 

Når jeg bruker windows xp kan jeg ikke se at det må være noen "støtte og stabiltet" på noen måte. Det er jo sånn som det er hele tiden, og hva virker ustødig eller ustabilt inn da? Hvertfall hos meg er alt helt rettlinjet og stabilt uten at jeg ser noe ustødig. Og alt som trengs kan gjøres helt greit.

Kunne ikke merke at når noe skulle gjøres så var det anderledes stødighetsmessig med window 7.

 

Ok, Skal dette være en spøk? Mener du seriøst det du skriver nå? "alt helt rettlinjet og stabilt uten at jeg ser noe ustødig" ... og du kritiserer Win7, som har mye peiling på "et windows" ?

Lenke til kommentar
Jeg er rett som det er på support i en av verdens mest kjente banker, og der kjører de en god del på Win NT SP4 i LAN'ene(mange).

 

Tror Win 7 ikke er så veldig relevant for andre enn de som henger på slike fora som dette. :)

 

Det henger sammen med at infrastruktur i bank og forsikring ikke bare er å bytte ut. Det avhenger av applikasjoner og tjenester samt sikkerhet. Forøvrig må alle bytte NT4 maskinene sine da support faller helt bort, også oppdateringer.

 

Og jo, kommer selv fra bank og forsikringsverden og jeg kan love deg at de snuser på ting som Winserver 2008, Vista (Win7) og andre teknologier. Man er ikke tjent med å henge tilbake i den teknologiske utviklingen. Derimot vil vi se AS400 maskiner gange lenge fremover.. og det er svart/grønn konsoll vindu. Tror enkelte kids her inne ville fått bakoversveis at slike systemer fortsatt er oppe å går. Ja: It's the shit.

 

Windows 7 er langt mer relevant enn de som sitter her, sorry to say. IT bransjen kan sies å stå og falle på Windows 7 sin suksess. Hva skjer om dette virkelig tar av?

 

1. salget av maskinvare og ferdige PC'er vil øke voldsomt.

2. Vi er i et "hvileår" rent teknologis. Hverken lenovo, hp eller dell kommer med nye maskiner i år, annet enn oppgraderinger av eksisterende modeller.

3. IT bransjen er veldig avhengig av en opptur for MS akkurat nå. Dette handler om markedsøkonomi.

 

Man kan si mye om Linux, OSX og andre varianter der ute. Og det er neppe så mye i veien for å bruke dette i bedriftsammenheng heller. Men vi er avhengige av Microsoft. Om vi vil eller ikke. Derfor må Windows 7 på sett og vis lykkes. Ellers kan vi få lange dager fremover...

Lenke til kommentar
Jeg er rett som det er på support i en av verdens mest kjente banker, og der kjører de en god del på Win NT SP4 i LAN'ene(mange).

 

Tror Win 7 ikke er så veldig relevant for andre enn de som henger på slike fora som dette. :)

 

Da tror du nok feil. Jeg sitter i et stort prosjekt hvor det rulles ut Vista, og har gjort det i snart 2 år. Vi har allerede lagt ut Windows 7 Beta på våres Microsoft Deployment servere slik at diverse team kan begynne å teste hvordan Windows 7 oppfører seg i dagens miljø med alt fra AD, Exchange, ForeFront, ISA, SCCM og ikke minst alle software pakker som er pakket. Tviler på at mange av disse personene "henger på slike fora som dette", så du bør legge turen innom kirken hvis du skal tro noe mer er mitt råd :p

Lenke til kommentar

 

 

Du er fortsatt ikke konkret. Hva mener du mangler?, er nemlig ganske sikker på at det ikke gjør det. Ang stabilitet og driver støtte ligger win7 et hestehodet forran vista i følge min interne\private test periode ). Kommer til å kjøpe win7.

 

Hva vil støtte og stabilitet egentlig si, hvordan merker man det på et windows?

 

At bildet man ser på skjermen står mer fast og stabilt, eller er det noe bak der man ikke helt ser som "støtter" på en måte..?

 

Mulig jeg er på jordet her, men skjønner egentlig ingenting :blush:

 

Når jeg bruker windows xp kan jeg ikke se at det må være noen "støtte og stabiltet" på noen måte. Det er jo sånn som det er hele tiden, og hva virker ustødig eller ustabilt inn da? Hvertfall hos meg er alt helt rettlinjet og stabilt uten at jeg ser noe ustødig. Og alt som trengs kan gjøres helt greit.

Kunne ikke merke at når noe skulle gjøres så var det anderledes stødighetsmessig med window 7.

 

Ok, Skal dette være en spøk? Mener du seriøst det du skriver nå? "alt helt rettlinjet og stabilt uten at jeg ser noe ustødig" ... og du kritiserer Win7, som har mye peiling på "et windows" ?

 

 

Poenget er vel at de fleste som har "testet" Win7 har testet det like grundig som de "tester" Linux før de kritiserer det. Prøv å bruke det i jobbsammenheng i mer enn 1 mnd, så kan du fortelle meg hva du syns om det.

 

Det er mye som er endret fra XP til Win7, hvorav den største delen er bakenforliggende funksjonalitet. Det har også kommet noen endringer i utseende, men er begrenset hva de kan tillate seg å gjøre der. Endrer du det for mye så er det mange brukere som ikke lengre finner frem til kabal og "den derre internetten".

 

Selv ansatte hos MS har utrykket at de ikke var fornøyd med Vista. Og MS har ikke råd til å feile med Win7. Så de har jobbet hardt med å få klar en stabil Beta hvor nesten all funksjonalitet er på plass.

 

Jeg har brukt Win7 hver dag på jobb i ca en mnd nå og er veldig fornøyd. Det er selvfølgelig noen programmer som ikke fungerer helt som de skal på Win7, men dette er ikke MS sin feil og det er nok en del firma som jobber febrilsk med å få klar en Win7 utgave av programmene sine. Men beta av Win7 er mer stabil enn den endelige utgaven av Vista, så det lover hvertfall bra for oss som begynner å bruke nye OS tidlig.

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg er rett som det er på support i en av verdens mest kjente banker, og der kjører de en god del på Win NT SP4 i LAN'ene(mange).

 

Tror Win 7 ikke er så veldig relevant for andre enn de som henger på slike fora som dette. :)

 

Da tror du nok feil. Jeg sitter i et stort prosjekt hvor det rulles ut Vista, og har gjort det i snart 2 år. Vi har allerede lagt ut Windows 7 Beta på våres Microsoft Deployment servere slik at diverse team kan begynne å teste hvordan Windows 7 oppfører seg i dagens miljø med alt fra AD, Exchange, ForeFront, ISA, SCCM og ikke minst alle software pakker som er pakket. Tviler på at mange av disse personene "henger på slike fora som dette", så du bør legge turen innom kirken hvis du skal tro noe mer er mitt råd :p

 

En liten arroganse sporer jeg? :)

 

I selvsamme bank så er det også miljø hvor det kun siste "skrik" av M$ utv.miljø benyttes.

Og disse er nok slike som deg som henger på slike fora og skriver spydige innlegg om sin fortreffelighet i "store prosjekt".

 

De er heller ikke så veldig relevante for hva hele organisasjonen/bedriften kjører av sw/servere/hardware.

 

Min betraktning/kommentar var mer å se på som en liten påminnelse, ikke om å gå i kirken.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Noe aner meg at denne diskusjonen vil utarte seg, som vanlig, mot det tragiske. Synd.

 

Men men, jeg tror nok ikke at Windows 7 er uønsket i den forstand, men jeg tror at Win7 er ønskelig å være mye bedre enn Vista. Derav skeptismen. Vil også tro at det kommer til å endre seg litt når Windows 7 faktisk er ute og vi har testet den endelige versjonen. Til nå har ingen testet mer enn builds.. Med untak av de som får alt rett fra MS. Da er det vel et noe svakt grunnlag for å forhåndsdømme et OS.

 

Vi kan krangle og diskutere, tro i kirka eller på forumet, men fakta kan vi ikke snike oss unna. Windows 7 er ikke ute ennå. Det er heller ikke Ubuntu 9.04. Ikke OSX "Snow leopard" heller. Alt vi har testet sålangt, er "uferdige" versjoner som har virket veldig bra for mange og noen har kanskje møtt på utfordringer.

 

Årets store greie er utvilsomt racet mellom Apple og MS om å få ut sitt neste OS raskest mulig, uten feil og mangler. Jeg vil tippe at Apple vil møte utfodringer nå som de kun skal ha 64bits OS. Sikkert noe som dukker opp der også. Ubuntu vil sikkert være enda flottere enn i fjor, nye funksjoner og lettere for oss vanlig dødlige.

 

Mitt grunnlag for å si hva jeg sier, er at jeg har testet, tester og fortsatt kjører Windows 7 og XP. XP for meg er desverre gammelt, men det funker. Windows 7 er sweet, synes jeg. Slet litt med å få alt til å virke (VPN klient bl.a + noen drivere). Ubuntu er vel det OS'et som overrasket meg mest i fjor. La vekk Windows i 3-4 måneder og tvang meg selv til å bruke det nye. Fungerte ypperlig.

 

Til nå er det bare 1 OS som har fungert prikkfritt "out-of-box", hos meg vel og merke, og hvor alle drivere var på plass ved første oppstart. Ubuntu 8.10.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg tror heller ikke Win7 er uønsket.

Langt derifra.

De i større IT-organisasjoner som har tatt seg bryet med å seriøst teste Win7 Beta vil jo fint klare "roll out" fra f.eks. XP til Win7. Man har da testet software som brukere er avhengig av. :)

Har selv brukt Win7, i tillegg til XP, 2000, 2003, 2008 Server, Ubuntu n.nn i lang tid både på jobb og privat. (Og Vista.. etter noe motvilje). :)

Men har som nevnt over "noe" praktisk erfaring på hvordan bedrifter der ute som *bruker* IT/OS for sin virksomhet.

De er svært lite opptatt av teknologi/siste "release", men styres av de som vil se svarte tall på regnskapene.

Men de har neppe noe forhold til om f.eks. Windows 7 er "unøsket".

Sånn sett er vel trådens tittel noe misvisende. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Jeg tror heller ikke Win7 er uønsket.

Langt derifra.

De i større IT-organisasjoner som har tatt seg bryet med å seriøst teste Win7 Beta vil jo fint klare "roll out" fra f.eks. XP til Win7. Man har da testet software som brukere er avhengig av. :)

Har selv brukt Win7, i tillegg til XP, 2000, 2003, 2008 Server, Ubuntu n.nn i lang tid både på jobb og privat. (Og Vista.. etter noe motvilje). :)

Men har som nevnt over "noe" praktisk erfaring på hvordan bedrifter der ute som *bruker* IT/OS for sin virksomhet.

De er svært lite opptatt av teknologi/siste "release", men styres av de som vil se svarte tall på regnskapene.

Men de har neppe noe forhold til om f.eks. Windows 7 er "unøsket".

Sånn sett er vel trådens tittel noe misvisende. :)

 

Helt enig og jeg føler at med ditt innlegg, satte vi et punktum for denne diskusjonen. Fornuften seiret, lenge leve ;)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Men de har neppe noe forhold til om f.eks. Windows 7 er "unøsket".

Sånn sett er vel trådens tittel noe misvisende. :)

 

Ja som jeg skrev tidligere

"Dårlig erfaring med Vista fører til at berifter ikke ønsker å ta i bruk win7 med det første" - er mer riktig.

 

Men da haddet jo klikke på faktoren minsket med 99%, da dette ikke vekker stor interesse. Samt heller ikke dette blir helt riktig som du selv nevner, får hvem er det egentlig denne statetikken er hentet fra osv.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Jøss, er utrolig mange som har vurdert Windows 7 da folkens, husk at det IKKE er lansert engang enda. Kan ikke skjønne annet enn at denne undersøkelsen er verdiløs, basert på synsing?

 

Korrekt. Ubrukelig analyse. Kom heller tilbake med en slik undersøkelse om 1 år

Lenke til kommentar
Er det så rart at bedrifter ikke vil ha W7 med det første? De gikk jo ikke for XP før ca SP2 heller.

 

Dusteundersøkelse.

 

Ingen legger planer for å rulle ut ett nytt operativsystem før det er lansert uansett.

 

Win 7 må jo først lanserest så man kan få prøvd det før man kan legge planer om å innføre det i en bedrift.

 

En slik undersøkelse gir ikkje noe riktig bilde før vi kommer til Win 7 SP1 imo.

 

Word! Akkurat hva jeg tenkte her. Særlig etter Vista fiasko de fleste med hjerne vil vente å se før planlegge noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...