Gå til innhold

Er det riktig med statlig finansiering til tros- og livssynssamfunn?


Anbefalte innlegg

Er livssyn noe staten bør sponse, eller er det noe som tilhengerne bør betale for selv, dersom de ønsker å organiser seg? Bør de få penger etter antall medlemmer, eller bør alle få like mye?

 

Personlig ser jeg ingen argumenter for at livssynsorganisasjoner fortjener statsstøtte mer enn fotballsupportergrupper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal en ateist skatte penger for at de kristne kan gå i kirka?

Vil folk gå i kirka, versågod men jeg vil ikke ha regninga.

 

Men så begynner vel folk å klage på at kirka ikke vil overleve...

Men hvorfor skal det være alle andres problem? Er det ikke nok folk til å holde liv i kirka, så er det vel ikke noen grunn for at den skal leve.

Lenke til kommentar

I norge er det faktisk ganske vanlig å få pengestøtte om 'klubben' din er stor nok. Politiske grupperinger, intresseorginisasjoner, idrett osv. Ser ikke helt hvorfor ikke livsysngrupperinger ikke skulle få det samme som alle andre. Så kan heller fordelingsnøkkelen diskuteres.

 

Når det gjelder argumentet at ateister ikke skal betale kirken for kristne så blir det litt som at døve er med på å betale for operaen. Eller for å ta et personlig eksempel. Jeg har 0 intensjon om å noensinne bruke en hoppbakke. Jeg betaler likevel for dem via skatten. Det er sånn samfunnet funker.

Lenke til kommentar
Personlig ser jeg ingen argumenter for at livssynsorganisasjoner fortjener statsstøtte mer enn fotballsupportergrupper.

Personlig ser jeg ingen argumenter for at livssynsorganisasjoner fortjener statsstøtte i det hele tatt...

Hvis de driver utstrakt veldedig arbeid så kan jeg se poenget med at både fotballsupportergrupper og trossamfunn kan få statstøtte. Men det gjelder alle som driver veldedig arbeid mener nå jeg.

 

Støtten må selvsagt stå i forhold til det veldedige arbeidet.

Lenke til kommentar
Vil folk gå i kirka, versågod men jeg vil ikke ha regninga.

 

*Stående applaus*

 

jeg ser ikke hvorfor ikke trossamfunn også kan søke om, ikke få automatisk, statstøtte de og.

 

Hva med supporterklubber?

 

Støtten må selvsagt stå i forhold til det veldedige arbeidet.

 

Støtten må være ØREMERKET veldedige forhold, og ikke gå til bibler, hjernevaskingsmateriell, lønn av pedofile sektledere osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...