Gå til innhold

Ting du MÅ gjøre før du dør!


Hamnli2

Anbefalte innlegg

Kan jo hende han har drunka og så blitt redda da, før det var "for sent".

 

Jupp. Folk sier det er så fint å drukne, men det er bare bull :p

 

Gratulerer med og ha fått noen til og ta selvmord.............

 

Det var jo ikke å få noen til å ta selvmord, men å overtale dem FRA å gjøre det.

 

Men jeg er ikke enig i at du har druknet. Hvis du er i ferd med å drukne, men så blir reddet, så har du ikke druknet. Drukner du så dør du.

Wikipedia:

Drukning er dødsfall som skjer når luftrøret og lungene fylles med væske (ofte vann) slik at oksygenopptaket forhindres og personen eller dyret kveles og dør.

 

Uten at dette skal utarte seg til noen stor diskusjon om akkurat det, ville bare påpeke det.

Det er mye mulig at han faktisk har druknet, men som du påpeker krever det at han har dødd, alså fullstendig hjertestans. Alså må han ha vært død og så blitt gjennopplivet. Hvis han har NESTEN druknet men blitt reddet uten å få hjertestans og blitt defibrilert telles det ikke.

Kommer tilbake her med min egen liste senere etter litt tenking, men jeg kan si jeg har klart et par saker andre har på listene sine :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hah! Der fikk jeg en genial (og overtrøtt) idè! (har ikke sovet i natt...)

En ting jeg må gjøre før jeg dør er å hoppe ut av et fly uten fallskjerm fra en passende høyde der jeg ikke besvimer, men fortsatt får en del "airtime". Landingsområdet skal være et stort jorde/åker av et slag der det er satt av et areal x00*x00 meter med ca 100 meter skumgummi (eller noe sånt) i høyden så jeg har et område å lande i som jeg kan peile meg inn på og overleve landingen. Deretter kan jeg skryte av at jeg har hoppet ut av et fly i noen tusen meters høyde uten fallskjerm og overlevd. :p

 

Fallhastigheten til en menneskekropp er i snitt ca 200-220 km/t = 55-60 m/s. Med ca 60-80 meter deselerasjonsområde blir opplevd G-kraft på kroppen 4-6G over 1-2 sekunder (med maks G kanskje mot 8 helt på slutten). Det vil være helt fint mulig å overleve.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

- Fly F-14. Aller helst bare sitte på, men om jeg blir gitt muligheten til å fly selv, skal jeg vurdere det.

 

- Skrive en bok

 

- Skrive en riktig god sangtekst, og forhåpentligvis også være kapabel til å skrive melodi til denne.

 

- Lære meg å spille gitar og piano.

 

- Ha sex i over 100 forskjellige posisjoner.

 

- Dra til USA og sette mine føtter i Det Ovale Kontor.

 

- Håndhilse på Bjørn Dhælie og Bente Skari.

 

- Sitte en periode på Stortinget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Hah! Der fikk jeg en genial (og overtrøtt) idè! (har ikke sovet i natt...)

En ting jeg må gjøre før jeg dør er å hoppe ut av et fly uten fallskjerm fra en passende høyde der jeg ikke besvimer, men fortsatt får en del "airtime". Landingsområdet skal være et stort jorde/åker av et slag der det er satt av et areal x00*x00 meter med ca 100 meter skumgummi (eller noe sånt) i høyden så jeg har et område å lande i som jeg kan peile meg inn på og overleve landingen. Deretter kan jeg skryte av at jeg har hoppet ut av et fly i noen tusen meters høyde uten fallskjerm og overlevd. :p

 

Fallhastigheten til en menneskekropp er i snitt ca 200-220 km/t = 55-60 m/s. Med ca 60-80 meter deselerasjonsområde blir opplevd G-kraft på kroppen 4-6G over 1-2 sekunder (med maks G kanskje mot 8 helt på slutten). Det vil være helt fint mulig å overleve.

 

Du hadde nok mistet synet en stund og sprengt noen blodkar da :p

 

 

- Tatovere "Navnet ditt" på rumpa.

 

 

"Jeg har tatovert navnet ditt på tumpa!" :)

Lenke til kommentar
"Gratulerer med og ha fått noen til og ta selvmord............."

 

Det var jo ikke å få noen til å ta selvmord, men å overtale dem FRA å gjøre det.

 

Ja, jeg overtalte henne til ikke å gjøre det:p

 

Men jeg er ikke enig i at du har druknet. Hvis du er i ferd med å drukne, men så blir reddet, så har du ikke druknet. Drukner du så dør du.

Wikipedia:

Drukning er dødsfall som skjer når luftrøret og lungene fylles med væske (ofte vann) slik at oksygenopptaket forhindres og personen eller dyret kveles og dør.

 

Uten at dette skal utarte seg til noen stor diskusjon om akkurat det, ville bare påpeke det.

 

Det er mye mulig at han faktisk har druknet, men som du påpeker krever det at han har dødd, alså fullstendig hjertestans. Alså må han ha vært død og så blitt gjennopplivet. Hvis han har NESTEN druknet men blitt reddet uten å få hjertestans og blitt defibrilert telles det ikke.

Kommer tilbake her med min egen liste senere etter litt tenking, men jeg kan si jeg har klart et par saker andre har på listene sine :)

 

Pirke, pirke. Jeg var under vann til jeg ble bevistløs, så det går ikke ann å oppleve å drukne noe mer enn jeg gjorde likevel :) Og ja, jeg ble reddet. Av en 15 år gammel jente (flaaaauut, men jeg var bare 8-9 eller så :p) Jeg våknet opp etter cpr eller hva der nå heter og gulpa vann som fy, men det var ingen doktor til stede så jeg vet ikke om hjertet stoppet eller ikke.

 

- Skrive en riktig god sangtekst, og forhåpentligvis også være kapabel til å skrive melodi til denne.

 

Det må jeg og gjøre! :D

Endret av Hamnli2
Lenke til kommentar
Hjertet ditt hadde ikke stoppet. Stopper hjertet starter det ikke igjen med CPR, det bare holder sirkulasjonen i gang (er i alle fall hva jeg har hørt).

 

bullshit. Ta deg et røde kors kurs for du har hørt feil!

hjerte og lunge-redning utføres på personer som er døde...

folk som har puls skal ikke ha hjertekompresjon for da kan du stoppe hjertet...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-189621

- sprenge Danmark

- bli rik

- reise til rommet

- første mann på Mars ( ikke sjokoladen!)

- vinne 1001 Euro på pokerspill (bruttern vant 1000, må jo vinne mer)

- dra til over 30 forskjelige land ( har vært i 16 land)

- Bli over 37, 23 år igjen

- se filmen papillon

- lese papillon for 3 gang

- lese banco

- lese papillon for 10. gang ( serr! les den, det er epic litratur)

- ha en nær lars monsen opplevelse

- fnne en kjei

- få barn

- le til jeg spyr ( sett at en har gjort det før)

- drekka pule spy og sloss

- ta toget til moss

- bli berømt

- snakke med kongen

- bli kongen

- være regisør for en ny verson av papillon

- hoppe fallskjerm

- klare doubl kickflip

- brekke noe

- si lol

- dø

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

-Smake ordentlig mojito. :p

-Besøke USA og Canada.

-Suspension-piercing.

-Hoppe i fallskjerm.

-Svømme i dødehavet.

-Tatovere meg.

 

Og så videre!

Lenke til kommentar

- "Debutere"

- Bli kjent på en eller annen måte

- Bli en mPUA

- Få min egen restaurant

- Få kone/kjæreste

- Flytte til England noen år

- Få barn

- Bli rik

- Ta igjen på alle drittsekker i fortida med å kjøpe eiendomene deres og sprenge dem, og dermed bygge parkeringsplasser der.

- Få VIP adgang i Playboy Manision

- Ta over Playboy Manision

- Kjøpe et dårlig fotball-lag å få det til topps

Lenke til kommentar
Kan jo hende han har drunka og så blitt redda da, før det var "for sent".

 

Jupp. Folk sier det er så fint å drukne, men det er bare bull :p

 

Gratulerer med og ha fått noen til og ta selvmord.............

hvordan det? fordi han sier at det er jev*** å få lungene fylt med vann? tro meg.. det er det..

Lenke til kommentar
Kan jo hende han har drunka og så blitt redda da, før det var "for sent".

 

Jupp. Folk sier det er så fint å drukne, men det er bare bull :p

 

Gratulerer med og ha fått noen til og ta selvmord.............

hvordan det? fordi han sier at det er jev*** å få lungene fylt med vann? tro meg.. det er det..

 

Og jeg som synes det er jævelig nok å få lommene fylt med vann når jeg er og bader..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...