Gå til innhold

Mener at alt ikke blir fult utnyttet?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

 

Jeg mener at Skjermkortet & Rammen min ikke blir fult utnyttet.

Skjermkort:Sapphire Radeon 4850x2 1 GB

6 Gb RAM:DIMM1: Corsair XMS2 CM2X1024-6400C4

DIMM2: Corsair XMS2 CM2X1024-6400C4

DIMM3: Corsair XMS2 CM2X2048-6400C5

DIMM4: Corsair XMS2 CM2X2048-6400C5

Hovedkort:Asus p5e ( Tror det er Deluxe x48, men er ikke sikker )

CPU:Intel core 2 Duo E8400

 

 

(COD4) Fps'n ligger på 125 konstant helt til jeg kommer til litt smoke ( kan være smoke fra en granat ) Og en kompis av meg som har nVidia GeForce 260 har 125 konstant uansett! ( mitt er ca like bra som et nVidia 285 )

Lurer på hva dette kan være og håper noen har et svar =D ( jeg burde egentlig ha 200-250 konstant??)

 

 

-Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, leste en test på Tomshardware igår om bruk av mer enn 3gb ram, så hvis du har håp om å bruke mer så tror jeg ikke det går. Vertical sync er av regner jeg med?

Hvorfor kjøper fol 8 Gb ram da? og det ser ut som at det skal funke ganske så bra.. Tror du har lest feil eller at de tar feil!

Lenke til kommentar
Heisann, leste en test på Tomshardware igår om bruk av mer enn 3gb ram, så hvis du har håp om å bruke mer så tror jeg ikke det går. Vertical sync er av regner jeg med?

Hvorfor kjøper fol 8 Gb ram da? og det ser ut som at det skal funke ganske så bra.. Tror du har lest feil eller at de tar feil!

Mer enn 4GB vil ikke hjelpe med 32 bits operativsystem. Men her er det snakk om Vista 64Bits. Dette betyr imdlertid ikke nødvendigvis at et gitt spill eller program kan dra nytte av det.

Lenke til kommentar

6 GiB ram er ikke autmtisk like raskt som 3 GiB ram. Dette fordi ram er et mellomlager. Hvis du ikke fyller rammen så er alt fin, men med en gang det mer enn rammegden som skal mellomlagres begynner det å blir prolbmer.

 

Det kan vel også nevenes at selv om du har 64 bit os må også prgrammene være 64 bit får å kunne bruke mer enn 2 GiB minne (de kan falgges med adresseutidelse, men veldig få spill bruker dette av kompatibilitetshensyn). Da jeg ikke tror det finnes 64 bit versjon av COD 4 (er ikke sikker på dette) er det ikke rart det ikke fyller rammen.

 

Hvis ønsket er å få høyere FPS kan du jo prøve å slå av froskjellige bakgrundstejneste i windows og ellers optilmalisere systemet.

 

veit ikke om du må gjøre det men det kan være greit å sjekke om du må aktivere crosfire i catalyst conrol centre også.

Lenke til kommentar
Er du sikker på att du har satt minne brikkene dine i rett spor? For og få dual chanel må brikkene på 2GB stå på samme kanal og brikken på 1 GB må seffølgelig stå på samme kanal.

 

Om du lurer på om de står rett kan du laste ned cpuz og skjekke der.

Kanal? hva mener du med det?

 

Såvidt jeg har fårstått det, så er CoD4 et spill som yter bedre på nVidia-kort enn det gjør på ATi.

 

Hva skal du med mer enn 120fps på en monitor som bare viser 60Hz?

Hva faen? mener du at jeg ikke kan ha høyere enn 120 FPS med SyncMaster T240HD ( FULL HD ) ?

Lenke til kommentar
Såvidt jeg har fårstått det, så er CoD4 et spill som yter bedre på nVidia-kort enn det gjør på ATi.

 

Hva skal du med mer enn 120fps på en monitor som bare viser 60Hz?

Hva faen? mener du at jeg ikke kan ha høyere enn 120 FPS med SyncMaster T240HD ( FULL HD ) ?

 

PC'en styrer FPS'en i den forstand. Men en skjerm som du har klarer fortsatt ikke tegne/vise flere enn 60 bilder i sekundet. Altså 60Hz.

 

SÅ; Nei, jeg sa ikke at du ikke kan ha høyere enn 120 FPS. Du kan ha uendelig FPS, men skjermen vil fortsatt bare oppdateres 60 ganger i sekundet. :)

Lenke til kommentar

En skjerm viser 60 bilder i sekundet uansett, dette gjelder alle lcd-skjermer, med unntak av to som kan vise 120hz, disse er ikke tilgjengelige i norge enda så vidt jeg har fått med meg.

 

Dette er uavhengig av hvor mange fps du får. Pcen din kan lage uendelig mange bilder per sekund, men skjermen vil fortsatt bare vise 60 bilder per sekund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...