Gå til innhold

Mener at alt ikke blir fult utnyttet?


Anbefalte innlegg

LOL?? hvis ikke er gaming skjerm til 4000 ikke klarer å vise mer enn 60 bilde i sekundet da er det TYVERI!

 

LCD skjermer har vanligvis en oppfriskningstakt på 60 Hz, noen har også 70 og noen få 100, samt det kommer noen på 120 Hz. Det gjelder nesten uansett pris. Men måten dette gjøres på er svært annerledes på LCD skjermer, kontra CTR. Derfor gir 60 Hz rask nok oppdatering, og responstid er langt viktigere for spillbarhet på LCD en bilder pr sekund. En viktig grunn til at mer enn 60 Hz (oppfriskningsfrekvens) ikke har noen betydning er at LCD-skjermer ikke flimrer.

 

Nå er øyet også i liten grad i stand til å registrere så mange bilder pr sekund, så å ha langt over 100 fps er mer skrytefaktor enn noe som betyr noe reelt for hvordan man oppfatter spillet. Men å ha mellom 60 - 100 fps betyr faktisk litt bedring.

 

COD4 er som sagt et nVidia spill, dvs det yter relativt sett noe bedre med nVidia kort.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En skjerm viser 60 bilder i sekundet uansett, dette gjelder alle lcd-skjermer, med unntak av to som kan vise 120hz, disse er ikke tilgjengelige i norge enda så vidt jeg har fått med meg.

 

Dette er uavhengig av hvor mange fps du får. Pcen din kan lage uendelig mange bilder per sekund, men skjermen vil fortsatt bare vise 60 bilder per sekund.

Det kan ikke være sant! når jeg har 60 i FPS lagger det litt, hvis jeg tar den til 125 f.eks. så går alt smood, da må den jo vise flere bilde i sekundet!

Lenke til kommentar
En skjerm viser 60 bilder i sekundet uansett, dette gjelder alle lcd-skjermer, med unntak av to som kan vise 120hz, disse er ikke tilgjengelige i norge enda så vidt jeg har fått med meg.

 

Dette er uavhengig av hvor mange fps du får. Pcen din kan lage uendelig mange bilder per sekund, men skjermen vil fortsatt bare vise 60 bilder per sekund.

Det kan ikke være sant! når jeg har 60 i FPS lagger det litt, hvis jeg tar den til 125 f.eks. så går alt smood, da må den jo vise flere bilde i sekundet!

Eller kanskje du har framedrops, eller så viser fps-måleren din feil. Du vil ikke merke lagging på 60 jevne fps.

Lenke til kommentar
En skjerm viser 60 bilder i sekundet uansett, dette gjelder alle lcd-skjermer, med unntak av to som kan vise 120hz, disse er ikke tilgjengelige i norge enda så vidt jeg har fått med meg.

 

Dette er uavhengig av hvor mange fps du får. Pcen din kan lage uendelig mange bilder per sekund, men skjermen vil fortsatt bare vise 60 bilder per sekund.

Det kan ikke være sant! når jeg har 60 i FPS lagger det litt, hvis jeg tar den til 125 f.eks. så går alt smood, da må den jo vise flere bilde i sekundet!

Eller kanskje du har framedrops, eller så viser fps-måleren din feil. Du vil ikke merke lagging på 60 jevne fps.

Nei, men i smoke er den nede i 30!

Lenke til kommentar
En skjerm viser 60 bilder i sekundet uansett, dette gjelder alle lcd-skjermer, med unntak av to som kan vise 120hz, disse er ikke tilgjengelige i norge enda så vidt jeg har fått med meg.

 

Dette er uavhengig av hvor mange fps du får. Pcen din kan lage uendelig mange bilder per sekund, men skjermen vil fortsatt bare vise 60 bilder per sekund.

På alle de innlegene som dere viser til er det ikke snakk om cod4 i det hele tatt! med høyere fps på cod4 skyter man mer presist ( jeg sniper, så det er en fordel ) hopper bedre så man kan glitche ;) Det som er problemet er at den er ikke 125 konstant ( den burde være 200 - 250 konstant ) Det må være en eller annen feil her..

 

 

Hjelp :/

Lenke til kommentar
En skjerm viser 60 bilder i sekundet uansett, dette gjelder alle lcd-skjermer, med unntak av to som kan vise 120hz, disse er ikke tilgjengelige i norge enda så vidt jeg har fått med meg.

 

Dette er uavhengig av hvor mange fps du får. Pcen din kan lage uendelig mange bilder per sekund, men skjermen vil fortsatt bare vise 60 bilder per sekund.

På alle de innlegene som dere viser til er det ikke snakk om cod4 i det hele tatt! med høyere fps på cod4 skyter man mer presist ( jeg sniper, så det er en fordel ) hopper bedre så man kan glitche ;) Det som er problemet er at den er ikke 125 konstant ( den burde være 200 - 250 konstant ) Det må være en eller annen feil her..

 

 

Hjelp :/

Om stabil fps er det du søker etter, så trenger du ikke lese mange reviews for å skjønne at SLI/Crossfireløsninger ikke er å foretrekke.

Single kort vinner nesten alltid på stabil fps.

En veldig sannsynlig grunn er at bare det ene gpu'en jobber av gangen når det kommer smoke (dårlig optimalisering) og at den ikke er veldig flink til det (enda dårlig optimalisering). Så du får halv ytelse - enda litt.

 

Single gpuer mister bare den dårlige optimaliseringen på slutten, ikke halvparten og så enda litt.

Lenke til kommentar
Det som er problemet er at den er ikke 125 konstant ( den burde være 200 - 250 konstant ) Det må være en eller annen feil her..

 

Hvorfor burde den være 200 - 250 konstant. Dersom kompisen din har 125 med GTX 260 kan du faktisk ikke forvente mer enn ca 125 fps.

 

COD4 (dersom det var det som var spillet) skalerer helt rææva på lave settings og CF. Dvs, skalerer knapt i det hele. Og når da HD 4850 yter omtrent som "gamle" GTX 260 (ca 10 % dårligere enn nye GTX 260), og trolig ikke har mer enn noen få fps ekstra på CF blir 200 - 250 fps drømmetall.

 

Det at man snakker om 125 og bedre i fps, forteller at man ikke akkurat kjører på høye settings.

 

Men drar man opp settings, så skalerer HD 4850x2 faktisk bra.

 

@evilowns: Pen test det. Slår hull på noen myter.

Lenke til kommentar
Dårlig forklaring av meg her, så jeg sender med en link angåede bruk av mer enn 3gb minne, inkludert 64bit.

 

COD World at War test

Skjønte ikke så mye av det .P

 

Testen viser fps mellom 3gb 6gb og 12gb ram installer på en i7-920, som du ser så har det nesten ingenting å si om du har 12gb eller 3gb i call of duty, siden du vil få samme fpsen uansett. Du har de nyeste driverene installert også?

Lenke til kommentar
Dårlig forklaring av meg her, så jeg sender med en link angåede bruk av mer enn 3gb minne, inkludert 64bit.

 

COD World at War test

Skjønte ikke så mye av det .P

 

Testen viser fps mellom 3gb 6gb og 12gb ram installer på en i7-920, som du ser så har det nesten ingenting å si om du har 12gb eller 3gb i call of duty, siden du vil få samme fpsen uansett. Du har de nyeste driverene installert også?

Ja, har nyeste drivere til skjermkort og hovedkort.. :)

trenger ikke drivere til RAM?? aldri hørt om

Lenke til kommentar

Mener å huske att mer enn 3GB ikke har så mye å si på ytelsen i spill (selv om du har 64bits OS) kommer av att 32bits applikasjoner ikke kan utnytte mer enn 2GB(3GB med noen workarounds som stadig flere utvilkere ser til å utnytte seg av). fordelen med mer minne er mer minne til overs til multitasking, buffering o.l.

Lenke til kommentar
Mener å huske att mer enn 3GB ikke har så mye å si på ytelsen i spill (selv om du har 64bits OS) kommer av att 32bits applikasjoner ikke kan utnytte mer enn 2GB(3GB med noen workarounds som stadig flere utvilkere ser til å utnytte seg av). fordelen med mer minne er mer minne til overs til multitasking, buffering o.l.

Jaja, vet det.. Men er det ingen måte å få høyere fps på? den har aldri droppa så ned når jeg kommer i smoke.

 

 

<3

Lenke til kommentar

Først og fremst tror jeg minnet har svært lite å si i dette tilfellet. Men jeg ville dobbelt sjekket att minnet står i rett spor. Feks, 2x1gb i svarte spor, 2x 2gb i gule spor.

 

Videre ville jeg oppdatert drivere til: Hovedkort(chipset) og skjermkort, evt CPU.

 

Evt. kan du stille ned litt på instillingene i spillet.

Lenke til kommentar
Først og fremst tror jeg minnet har svært lite å si i dette tilfellet. Men jeg ville dobbelt sjekket att minnet står i rett spor. Feks, 2x1gb i svarte spor, 2x 2gb i gule spor.

 

Videre ville jeg oppdatert drivere til: Hovedkort(chipset) og skjermkort, evt CPU.

 

Evt. kan du stille ned litt på instillingene i spillet.

Skal prøve det med rammen, og sjekke om jeg finner de nyeste driverne til hovedkort og cpu..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...