Gå til innhold

Beste leverandør av ASDL til maks 300 kr / måneden (Rogaland)


Anbefalte innlegg

Fant fram til Telepriser.no. Det ser ut til at Telipol og NextGenTel er de beste alternativene for ADSL (300kr/måned). Er førstnevnte til å stole på? Har aldri vært borti navnet før. Og hvordan er det forresten med bytte av leverandør. Akkurat nå har jeg Telenor, og regner med at man må gjøre litt mer enn å bare sende en mail? Trenger jeg for eksempel å kjøpe nytt modem (har et eldgammelt fra dem)?

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg har problem med nå er min oppfatning av at Nextgentel har et ganske frynsete rykte på seg. Mange folk klager på nedetid og hastigheter langt under det som blir lovet (litt er normalt, men altså mer enn som så). Har ikke hatt slike problem med Telenor så langt, men så er det dessverre ganske dyrt for så lite.

Lenke til kommentar

Bra å vite at NextGenTel er til å stole på. Men nå skjedde det faktisk noe merkelig her. Normalt, når jeg laster ned store filer, vil den maksimale hastigheten ligge på 300-400kb/s. Torrents går sjeldent over 200kb/s. Derimot når jeg målte hastigheten via Speedtest.net, viste den meg at hastigheten for nedlastning lå på hele 2.6mb/s. Men dette er jo langt i fra det jeg opplever i realiteten? Jeg tror fortsatt at jeg kan spare en del ved å velge NGT (4500kb/s er det aktuelle), men spørsmålet er om det faktisk har noen nytteverdi.

 

449211028.png

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
Bra å vite at NextGenTel er til å stole på. Men nå skjedde det faktisk noe merkelig her. Normalt, når jeg laster ned store filer, vil den maksimale hastigheten ligge på 300-400kb/s. Torrents går sjeldent over 200kb/s. Derimot når jeg målte hastigheten via Speedtest.net, viste den meg at hastigheten for nedlastning lå på hele 2.6mb/s. Men dette er jo langt i fra det jeg opplever i realiteten? Jeg tror fortsatt at jeg kan spare en del ved å velge NGT (4500kb/s er det aktuelle), men spørsmålet er om det faktisk har noen nytteverdi.

 

449211028.png

 

Testen er nok missvisende på en måte, er lett å missforstå mellom bytes og bits.

 

2.6Mbit er nok det speedtest viser her.

Lenke til kommentar

Da stemmer alt sammen mye bedre! Takk, Samcki. :thumbup: Nå la oss få litt oversikt her over framgangsmetode ved kjøp:

  • Bestiller NextGenTel ADSL 4500 Mega (349kr/mnd)
  • NGT avslutter abonnement med Telenor
  • Modem blir tilsendt i posten
  • Kobler til ruter og annet utstyr selv

Du trenger altså ikke noe ekstra hjelp eller utstyr til bytte ved leverandør eller innstallasjon? Alt dette skjer automatisk (ved unntak av enkelt montøringsarbeid) og kostnadsfritt?

Lenke til kommentar
Du trenger altså ikke noe ekstra hjelp eller utstyr til bytte ved leverandør eller innstallasjon? Alt dette skjer automatisk (ved unntak av enkelt montøringsarbeid) og kostnadsfritt?

 

Det stemmer. Du trenger ikke montør hjem til deg i de fleste tilfeller (svært sjeldent ved operatørbytte), og overgang til NextGenTel er gratis. Overgang skjer automatisk, du vil få dato pr mail/brev ved bytte. Det er da viktig at du har koblet opp nytt utstyr den dagen fra NextGenTel.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Utmerket! Den siste tingen jeg er i tvil om nå, er effekten ved å skifte til NGT. Dersom jeg får 2,9Mbit når ruteren er plassert i kjelleren, og jeg befinner meg i andre etasje, tilsier dette kanskje at den originale kilden gir enda høyere hastighet. Jeg har enda ikke funnet en metode for å finne ut nøyaktig hvilket abonnement jeg har i dette øyeblikk (Telenor sier ingenting om dette, selv når jeg har logget inn på hjemmesiden deres!). Dilemmaet er med andre ord: hva hvis jeg har en like kraftig linje allerede, men den blir rett og slett ikke fullt utnyttet. Er det vanlig at man kun får 2.9Mbit dersom man har en linje på opptil 4,5Mbit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...