Gå til innhold

[AoC]Tilbakemelding fra folk som spiller trail


Anbefalte innlegg

Har selv spilt AoC en stund, men lurer litt på hva folk som spiller trail mener om AoC.

 

Liker dere spillet. Hva er bra? Hva kunne vert gjort bedre?

 

Fritt fram å si hva du vil, men ikke useriøs drittpreik.

 

 

Jeg stortrivs i selv i AoC. Jeg vet også hvordan Fury PvP server kan virke på nye spiller. White Sands fulle av folk som gankere alt og alle de ser 24/7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har prøvd noen dager og er veldig usikker. Synes egentlig ikke det er så store forskjeller fra Anarchy Online, samme systemet, samme visa. Lite nytenkende bortsett fra miljøet. Prøvde med DX10, helt ok, flotte vannflater etc.

 

Den største skuffelsen var at hvis jeg vil fortsette må jeg laste ned på nytt og starte på nytt. Jeg skjønner bare ikke tankemåten, det koster jo ca 100 kroner måneden å spille, også skal man i tillegg kjøpe spillet, for 17 euro, hvis man vil fortsette. Sjansen for at jeg ville fortsette hadde vært mye større om jeg ikke måtte kjøpe noe som jeg skal bruke penger på, hvis dere skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Hei, har prøvd noen dager og er veldig usikker. Synes egentlig ikke det er så store forskjeller fra Anarchy Online, samme systemet, samme visa. Lite nytenkende bortsett fra miljøet. Prøvde med DX10, helt ok, flotte vannflater etc.

 

Den største skuffelsen var at hvis jeg vil fortsette må jeg laste ned på nytt og starte på nytt. Jeg skjønner bare ikke tankemåten, det koster jo ca 100 kroner måneden å spille, også skal man i tillegg kjøpe spillet, for 17 euro, hvis man vil fortsette. Sjansen for at jeg ville fortsette hadde vært mye større om jeg ikke måtte kjøpe noe som jeg skal bruke penger på, hvis dere skjønner hva jeg mener.

 

Nå kan du også bare kjøpe spillet fra billigste sted du finner da, så slipper du nedlastningen & sparer litt penger. Er det ikke til salgs for 99 kr noen steder eller lignende?

Lenke til kommentar
Den største skuffelsen var at hvis jeg vil fortsette må jeg laste ned på nytt og starte på nytt. Jeg skjønner bare ikke tankemåten, det koster jo ca 100 kroner måneden å spille, også skal man i tillegg kjøpe spillet, for 17 euro, hvis man vil fortsette. Sjansen for at jeg ville fortsette hadde vært mye større om jeg ikke måtte kjøpe noe som jeg skal bruke penger på, hvis dere skjønner hva jeg mener.

Synes det er rettferdig at også dere må betale for spillet. Noe vi som har spillt det en stund måtte gjøre. (Nå har jeg nettopp kommet tilbake da, men kjøpte spillet i starten!:p)

Lenke til kommentar

Joda, men problemet er at det er stort frafall, og det begynner å bli tynt med folk. Det er av interesse både for utvikleren og spillerne generelt at nye spillere rekruteres, og det betales uansett en månedlig sum, som i det store og hele blir store inntekter om mange spillere hadde kommet på banen. Synes egentlig det tenkes helt feil.

 

Det blir som om jeg skulle betale en engangsavgift for å abonnere på Illustrert vitenskap (kun et eksempel), for så å betale pr. blad. Hvem hadde giddet å abonnere da? I stedet gir de leserne til og med velkomstpremie, fordi de har skjønt at det er viktig å få kundene inn, og se produktet, få "smakt" på det, og fortsette om de liker det.

 

Hadde jeg vært utvikler av et slikt spill hadde jeg kun satset abonnement og gratis nedlastning av spillet. Det er der pengene ligger, hvor mye man legger igjen i løpet av et år i abonnement, og ikke at man kjøper spillet bare en gang, og dermed mange ikke gidder å prøve det. Jeg gidder i hvert fall ikke mer, blant annet fordi at jeg etter trial må laste ned en gang til og begynne på nytt.

Endret av AK47
Lenke til kommentar

Kan man ikke heller sammenligne det med kjøp av mobiltelefon. Man kjøper telefonen, så betaler man en månedlig avgift til teleselskapet. (kanskje ikke den beste sammenligningen men :p)

 

 

Er dere sikre på at det stemmer at man må installere spillet på nytt etter trial, hvis man vil spille fullversjonen? Jeg tror ikke dette stemmer, og jeg ser heller ikke logikken i det. Og normalt på andre MMO-trial, trenger man ikke å installere på nytt.

Lenke til kommentar

Om man laster ned Trial Clienten må man det.

Den tar kunn 8gb eller noe i den duren mens fullversjonen tar rundt 25-30gb.

 

Om du går over til andre soner med Trial Clienten så laster den ned content hver gang du får den "loading screenen".. Og det kan fort ta mange minutter før dne for lastet ned content til der du skal gå til.. veldig kjedelig altså :p

Lenke til kommentar
Joda, men problemet er at det er stort frafall, og det begynner å bli tynt med folk. Det er av interesse både for utvikleren og spillerne generelt at nye spillere rekruteres, og det betales uansett en månedlig sum, som i det store og hele blir store inntekter om mange spillere hadde kommet på banen. Synes egentlig det tenkes helt feil.

 

Det blir som om jeg skulle betale en engangsavgift for å abonnere på Illustrert vitenskap (kun et eksempel), for så å betale pr. blad. Hvem hadde giddet å abonnere da? I stedet gir de leserne til og med velkomstpremie, fordi de har skjønt at det er viktig å få kundene inn, og se produktet, få "smakt" på det, og fortsette om de liker det.

 

Hadde jeg vært utvikler av et slikt spill hadde jeg kun satset abonnement og gratis nedlastning av spillet. Det er der pengene ligger, hvor mye man legger igjen i løpet av et år i abonnement, og ikke at man kjøper spillet bare en gang, og dermed mange ikke gidder å prøve det. Jeg gidder i hvert fall ikke mer, blant annet fordi at jeg etter trial må laste ned en gang til og begynne på nytt.

 

De serverne som er igjen nå har ihvertfall ikke stor frafall, og er nok ikke mangel på folk. Fikk gruppe i går på kort tid på ganske lavt lvl også. Når det gjelder gratis nedlastning, husk at Eidos har utgiverrettigheter, så det tar tid før det skjer, sikkert neste år en gang. Det å starte på nytt på så lavt lvl er ikke så hardt heller, finnes verre...

 

Velg selv, jeg har sagt mitt.

Lenke til kommentar
Kan man ikke heller sammenligne det med kjøp av mobiltelefon. Man kjøper telefonen, så betaler man en månedlig avgift til teleselskapet. (kanskje ikke den beste sammenligningen men :p)

hehe, hadde kanskje ikke vært så dumt, betale for tiden man bruker :)

 

Huff nei, minner meg om tiden med Modem, hvor man måtte passe på hvor lenge man var online for ikke å blakke seg selv...

Lenke til kommentar
Kan man ikke heller sammenligne det med kjøp av mobiltelefon. Man kjøper telefonen, så betaler man en månedlig avgift til teleselskapet. (kanskje ikke den beste sammenligningen men :p)

hehe, hadde kanskje ikke vært så dumt, betale for tiden man bruker :)

 

Huff nei, minner meg om tiden med Modem, hvor man måtte passe på hvor lenge man var online for ikke å blakke seg selv...

Den sier jeg meg enig i. bedre slik det er nå.

 

Det er vel ikke mulig og oppgradere en trial account med et spill som alleredet er kjøpt og brukt ved launch? (viste ikke at man faktisk måtte kjøpe spillet for og fortsette trial accounten =/ )

Lenke til kommentar
Hmm ja får gi AoC enda et forsøk, det eneste problemet jeg har er å velge en spennende klasse. Eneste klassene jeg ikke har prøvd noe særlig er healere så får vel prøve dem.

 

Selv svært fornøyd med min Bear Shaman. Hard å mestre i starten, blir sterkere med tiden.

Lenke til kommentar

ok, jeg gir meg, har bestilt billigutgave fra Platekompaniet, 200 kroner totalt for to to gamecard og spillet.

 

Det er vel kanskje 30 dager med i spillet også.

 

Etter en pause fikk jeg bare lyst til å prøve mer :p

 

 

 

Det eneste som er rart er at jeg ikke har mottatt noen bekreftelse fra Platekompaniet, og det er to dager siden jeg belastet visaen.

 

Prøvde forresten Warhammer Online (trial) og jeg er kanskje bombastisk, men det var noe søppel til sammenligning. Tror det spillet er mest for nostalgigkere av Warhammer.

Endret av AK47
Lenke til kommentar
Prøvde forresten Warhammer Online (trial) og jeg er kanskje bombastisk, men det var noe søppel til sammenligning. Tror det spillet er mest for nostalgigkere av Warhammer.

Det er kanskje det eneste jeg syns er negativt med AoC. Det at alt annet av MMO-spill blir kjedelig etterpå. (fordi AoC setter en ny standard)

Lenke til kommentar

Jeg personlig har spilt Anarchy Online, Wow og Warhammer Online før og har nå kommet til 28 i trialen. jeg er kjempe glad for en forandring fra Auto attack. Warhammer Online gadd jeg ikke å spille mer etter en måned. synd at AoC hadde mye bugs i starten og mista mye spillere :ermm:

Endret av Traskelabb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Det er kanskje det eneste jeg syns er negativt med AoC. Det at alt annet av MMO-spill blir kjedelig etterpå. (fordi AoC setter en ny standard)

Akkurat slik føler jeg også. Til tross for at spillet har sine åpenbare mangler og feil er det noe som gjør at alle andre rollespill blir så kjedelige og slappe etter å ha prøvd AoC. Actionen er jo vannvittig intens til tider i AoC når man rusher omkring mellom spillere for å overleve best mulig. Gotta love it

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...