Gå til innhold

Amobil.no: Amobil, i fremtiden


Anbefalte innlegg

Hei alle!

 

Eg vet ikke hvor mye ressurser amobil kan bruke, eller har, men hva skal dere gjøre i fremtiden? Mobiler begynner å få mer og mer likt operativsystemer, og forskjellen fra mobil til mobil minker. Testene deres, må eg ærlig innrømme var ikke så spennende som for to-tre år siden, da mye var nytt.

Kan eg utfordre dere til å utforske nye deler av mobilbransjen? Hva med utenlandske modeller som ikke er å få kjøpt i norge? Mye spennende i Japan blant annet. Eller mobil program testing?

 

Noen innvendinger?

Endret av Simonfur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobiler blir som regel sendt av selskapene selv så tviler på om de gidder å skaffe mobiler til amobil som de ikke kommer til å selge selv. Men kanskje testing av programvare, symbian/windows mobile.

 

En annen ting kan være mer tekniske artikler som f.eks om maskinvaren, prosessoren og andre ting som trengs for å bygge en telefon.

Lenke til kommentar

Henger meg på at testing av programvare hadde vært kjekt. F.eks. "TEST: Regnearkprogramvare for mobilen", "TEST: Administrasjon av Windows, OSX og Linux fra mobilen" osv.

 

Kanskje en slik i uka som hadde tatt for seg både Windows Mobile, Symbian og iPhone OS.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar

det kunne jo vært spennende å se tester av konsept mobiler, som vi uansett aldri får kjøpt, men sett litt hvordan de virker. Jeg syns ikke amobil går noe særlig i dypden lengre. Det kan jo være det at det blant annet er så mye å teste med nye modeller, men da burde jo testmengden økt samtidig, noe den ikke har gjort

Lenke til kommentar

Mange modeller som ikke kommer til norge, vil ikke virke i norge, og er da lite interesangt for den norske mobilbruker. Konsept telefoner er vel ikke så lett og få testet da de ofte kan være en fin tegning i photoshop, og ikke en faktisk fungerende telefon.

 

Ellers husker jeg og ha lest artikler om både konsept telefoner, og modeller som kun kommer ut i japan, selv om de ikke kommer like ofte som de vanlige artiklene.

Lenke til kommentar

det er ikke det eg mener heller. Eg vet ikke hva du er ute etter når du leser amobil, men eg syns personlig at siden har fallt drastisk i kvalitet. Som blant annet flere har sagt, det ligner mer og mer på en tabloid avis, ikke et sted der vi kan "dele våre felles mobil interresser".

 

Det eg mener er å teste spennende modeller fra andre land, som selfølgelig fungerer i norge, og tar eg ikke feil bruker vel de gsm og usm i japan og. Testing av programmer har eg ikke sett ofte...kan du vise meg?

Lenke til kommentar

Joda, jeg skjønner litt hva du mener, og har også hørt dette fra andre. I Japan bruker de stort sett 3G i nettene sine, 850 & 2100 MHz, ikke GSM, selv om noen av modellene i Japan støtter GSM nettet for bruk i andre land. Og så sa jeg vel aldrig at jeg hadde lest om testing av programvare? :)

Lenke til kommentar

Hei, og takk for innspill.

Vi i Amobil tester gjerne software og tjenester, men som så mye annet er det som regel et spørsmål om tid. Så sant det er programvare som er interessant for en større del av lesermassen er det absolutt verdt å skrive om det.

Det er dessverre slik at vi hele tiden må veie hvor mye tid vi bruker på stoff kontra hvor mange som ønsker å lese om det. Blir det for smalt er det rett og slett ikke effektiv bruk av arbeidstiden.

 

Jeg er personlig interessert i mange av forslagene som er nevnt i denne tråden, og vi skal definitivt se hva vi kan få til med tanke på test av "sære" modeller.

 

Dette er jo noe vi tradisjonelt har dekket under Mobile World Congress, men som mange sikkert har fått med seg deltok vi ikke der i år. Finanskrisespøkelset henger over oss like mye som det henger over resten av mediebransjen.

 

Vi skal defintivt ikke legge oss på et nivå der vi skuffer trofaste lesere eller faller helt over i det tabloide sporet, så dere kan absolutt forvente å finne tester som er litt utenom fremover.

 

Håper dette svarer på spørsmålene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for svar! Det er bra om dere tar et lite tak i dere sjøl, sjøl om vi lesere med litt mer spesielle ønsker ikke kan forvente for mye, i forhold til resten av leser mengden. Selvfølgelig må dere fortsette å komme med nyheter og tester.

 

Men så er det med kvaliteten. Som flere har kommentert synes eg kvaliteten på tester, og egentlig journalistikken har forfalt. Det må være mulig å gå litt dypere i stoffet dere skriver, for å utlede litt, og kanskje sjekke om det er riktig.

Lenke til kommentar

Jeg har registrert tilbakemeldingene, og det er absolutt ikke vårt ønske å bli overfladiske og unøyaktige. Har det forekommet unøyaktigheter tar vi det på vår kappe, og vi skal selvsagt skjerpe oss dersom det er behov for det.

 

Når det gjelder artikler basert på andre artikler, refererende saker, så er det ofte slik at vi tar det med fordi det er nyheter som er viktig å formidle. Det blir selvsagt mye slikt stoff da mobilnyheter som regel ikke er av samme kaliber i Norge. Dette gjelder først og fremst maskinvarestoff. Vi forsøker alltid å referere nøyaktig, og utdype der det er naturlig.

 

Dessverre er det også en kjennsgjerning at det kan gå litt fort i svingene når man refererer artikler. Det skyldes som regel tidspress, som når man skal ut med en stor mobiltest samtidig som man skal holde nettsiden oppdatert. Dette skjer av og til hos oss, og det skjer av og til hos konkurrerende norske nettsider.

 

Vi ønsker ikke å være i samme bås som slike nettsteder, og jeg har absolutt lagt merke til tilbakemeldingene den siste tiden. Vi skal derfor jobbe hardere for å være enda mer nøyaktige. Vi skal også ta innover oss ønskene om mer "kjøtt på beinet".

 

Det er tross alt leserne og deres "forbrukermakt" som avgjør om Amobil er liv laga eller ei.

 

Så vil jeg bare si at jeg setter veldig stor pris på at leserne våre er engasjerte i siden, og at dere sier fra når dere merker tendenser dere ikke liker. Jeg er veldig åpen for dialog her på forumet, så det er bare å spørre dersom det skulle være noe.

Lenke til kommentar

har full forståelse for det, og takk for at du svarer! Dette beviser jo at dere lytter, noe eg var ute etter å se om dere gjorde, og at dere ville høre på leserene, og se om andre lesere syns om journalistikken deres, og hva de vil ha med. Får vel hive meg litt på feedbacken ;)

 

Uansett, må innrømme at dere er enn mye med intressan side enn mobilen.no!

Lenke til kommentar

En litt dyp artikkel om Android kunne vært spennende - dette er noe kun noen få har tilgang til i Norge foreløpig, men som har potensiale til å bli "det nye store" så snart telefoner lanseres.

 

Hva med en demonstrasjon av brukeropplevelse (altså ikke en direkte test, men heller en fortelling om "min dag med Android-telefon"), med mange skjermbilder, use cases etc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...