Gå til innhold

Aprilfest 2009 - ingard - life at f/1.2


Anbefalte innlegg

Er bildene mine så dårlige at ingen kommenterer?

Ganske langt i fra. Men folket har nok rett og slett vært på ferie.

 

"Zuiko Tree" og "Pier" passet ganske godt sammen, selv om de egentlig er helt forskjellige. Det er vel bruken av smal DOF og "monokromifiseringen" som gir det inntrykket. Ganske delikate begge to, av en eller annen grunn har ikke "Zuiko Tree" plagsomt "busy" bokeh siden det er nærmest er benyttet som en effekt. Jeg liker også godt komposisjonen på "Pier", og holder nok en liten knapp på dette bildet.

 

"Star Trails" er et hederlig forsøk på denne typen foto, spesielt med tanke på at du har benyttet blender 1.2. Minimalistisk både motivmessig og fargemessig, holder allikevel ikke helt samme standard som "Pier".

 

"Annoyed" var et befriende friskt kattebilde uten forsøk på noen forskjønning.

 

På "Spring" får du denne snodige "swirl"-effekten igjen. Nydelige farger, nydelig bilde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Interessant boke du har fått her. Kan minne om 1. april bildet til Trondster.

 

Blir nesten som moderne kunst :)

 

Tom

Hehe, det var det først jeg tenkte da det kom på pc-skjermen.

 

Det må ha veldig mye med bakgrunnen å gjøre har jeg funnet ut. Det var en del dødt gress osv, som jeg tror lager de strekene. Minoltaen lager generelt nøytral bokeh.. Artig var det alikevel..

 

Takk for kommentar tomsi og carmelita :)

Lenke til kommentar
Interessant boke du har fått her. Kan minne om 1. april bildet til Trondster.

Det gjør faktisk det. Blir et slags krakelert preg, synes det ser sprekt ut jeg.

 

Det ser også ut som om hestehoven speiler seg bakover i bildet, selv om det dreier seg om andre blomster utenfor fokus. Fin komposisjon når du får med alle hestehovene her, og flotte farger.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Takk Jacob..

 

Forresten, har det siste bildet et utpreget grønt skjær over seg? Jeg så bildet på stasjonæren og tven, og begge plassene var blomsten veldig lysegrønn. I motsetning til gul på laptoppen. Tror seriøst jeg må få meg en ny skjerm til pcen snart.

 

 

 

 

"Blossom"

 

Et litt diffust bilde (kanskje for mye) av et tre som kommer ut av vinteren. Sånn halveis fornøyd..

 

p4165857_red_1024.8kl8v29odvggs08go0ow04k0s.57k9o2thhikokwkkgk04k8osg.th.jpeg

Lenke til kommentar
Forresten, har det siste bildet et utpreget grønt skjær over seg? Jeg så bildet på stasjonæren og tven, og begge plassene var blomsten veldig lysegrønn. I motsetning til gul på laptoppen. Tror seriøst jeg må få meg en ny skjerm til pcen snart.

Nei, det må være tv og stasjonær som sliter med fargene.

 

"Blossom"

Dekorativt. Litt rotete, men behagelig å se på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...