Gå til innhold

Noen som har fått testet Kubuntu 9.04?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjørt Kubuntu 9.04 som eneste OS på laptopen noen uker nå, meget godt fornøyd.

 

Hvordan oppfører kwin seg da? Lagging? chipset?

 

Har alltid vært tilhenger av kde, men er litt usikker ang kubuntu (kde4)

Noe negative utspill har det jo vært med tanke på kubuntu. Intrepid var jeg ivertfall ikke fornøyd med, dette har nok litt med hardware å gjøre tenker jeg.

 

Tenker jeg må prøve denne :D

Lenke til kommentar

Ingen lagging, men jeg bruker ikke desktop-effekter (det er ikke stabilt).

 

lspci:

00:00.0 Host bridge: Intel Corporation Mobile 945GM/PM/GMS, 943/940GML and 945GT Express Memory Controller Hub (rev 03)

00:01.0 PCI bridge: Intel Corporation Mobile 945GM/PM/GMS, 943/940GML and 945GT Express PCI Express Root Port (rev 03)

00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) High Definition Audio Controller (rev 01)

00:1c.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) PCI Express Port 1 (rev 01)

00:1c.1 PCI bridge: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) PCI Express Port 2 (rev 01)

00:1c.3 PCI bridge: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) PCI Express Port 4 (rev 01)

00:1d.0 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI Controller #1 (rev 01)

00:1d.1 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI Controller #2 (rev 01)

00:1d.2 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI Controller #3 (rev 01)

00:1d.3 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB UHCI Controller #4 (rev 01)

00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) USB2 EHCI Controller (rev 01)

00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 Mobile PCI Bridge (rev e1)

00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801GBM (ICH7-M) LPC Interface Bridge (rev 01)

00:1f.2 IDE interface: Intel Corporation 82801GBM/GHM (ICH7 Family) SATA IDE Controller (rev 01)

00:1f.3 SMBus: Intel Corporation 82801G (ICH7 Family) SMBus Controller (rev 01)

01:00.0 VGA compatible controller: nVidia Corporation GeForce Go 7900 GS (rev a1)

03:00.0 Ethernet controller: Broadcom Corporation BCM4401-B0 100Base-TX (rev 02)

03:01.0 FireWire (IEEE 1394): Ricoh Co Ltd R5C832 IEEE 1394 Controller

03:01.1 SD Host controller: Ricoh Co Ltd R5C822 SD/SDIO/MMC/MS/MSPro Host Adapter (rev 19)

03:01.2 System peripheral: Ricoh Co Ltd R5C592 Memory Stick Bus Host Adapter (rev 0a)

03:01.3 System peripheral: Ricoh Co Ltd xD-Picture Card Controller (rev 05)

0c:00.0 Network controller: Intel Corporation PRO/Wireless 3945ABG [Golan] Network Connection (rev 02)

Lenke til kommentar

Har nettopp kjørt Kubuntu Jaunty fra live-cden en to timers tid nå.

Dette virker som en absolutt bra distro. Den reagerte veldig raskt, selv kjørt fra cd'en.

 

Sammenlignet med Intrepid er dette en vesentlig forbedring.

Dette ble testet med nVidia geforce 8200, et kort som ikke hadde det så bra i Intrepid.

Installerte 180-driveren fra 'Hardware-Drivers' under denne seansen.

 

Atheros Ar500eg ble funnet med en gang.

 

Så kjærringa vet det ikke selv, men når releasen kommer -har hun plutselig fått Kubuntu 9.04 installert. :p

 

Anbefales å prøve ut denne betaen (fra live-cd'en IKKE NØDVENDIGVIS INSTALLER)

Finnes her: Kubuntu 9.04 (beta)

 

Andre som tester dette med annen maskinvare, oppfordres til å fortelle om det her.

Endret av Janvi
Lenke til kommentar

har selv laget en liten tråd om beta'en her.

 

men uansett, den nye ubuntu virker oversakene stabil om man sammenligner med betaen til ubuntu 8.10. gnome fungerer meget godt, men kde fungerer ikke 100% hos meg, blant annet kan jeg ikke koblet meg på trådløs om nettet har et passord. men alt i alt fungerer den meget bra

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Liten oppdatering. Har merket en del merkelig oppførsel som jeg dessverre ikke har hatt tid til å spore opp kilden til ennå. Så i KDE tilfellet fortjenes nok Beta stempelet ennå en tid. Uansett, bug-fix kommer i full fart for KDE, så dette ser ekstremt bra ut.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Kjører Ubuntu 9.04 på pcen min, og det er veldig raskt.

 

Men når jeg logger inn så er skjermen svart en god stund, så kommer skirvebordet opp. Er dette en bug?

 

Tror ikke det, har det på samme måten her. Avhenger selvfølgelig hvor lenge da..

 

Har opplevd dette på samme måten i disse distroene: (alle med kde4)

Mandriva 2009

kubuntu 8.10 + 9.04

opensuse 11.1

 

kubuntu Jaunty er nå ganske rask i mine øyne, booter på ca halve minuttet.

 

Men dette avhenger nok mye av hvilket skjermkort man har.

Lenke til kommentar

Slang inn kde i går og ble overrasket over at konqeror funker såpass bra nå. (Etter at jeg slang inn adblock så klart) Har aldri klart å bruke den noe særlig, da den har funka ekstremt treigt. Har ikke hatt noen kræsj heller enda. Måtte ta en liten pause fra arch til ati probleme blir litt bedre. Er også primært gnome bruker, men det begynner å komme seg nå. Gleder meg faktisk litt til kde 4.3 og 4.4. En ting som virkelig irriterer meg er at jeg enda ikke får media-devices til å funke i amarok2. De skulle ikke ha fjerna amarok fra repoet. Og så var det den idiotiske ideen med å fjerne Ctrl-Alt-Bckspace funksjonen da. openSUSE har ihvertfall løst dette med at man må trykke 2 ganger etter hverandre. Dette er da ikke windows, jeg vil velge selv.

Lenke til kommentar
Ctrl-Alt-Backspace is now disabled, to reduce issues experienced by users who accidentally trigger the key combo. Users who do want this function can enable it in their xorg.conf, or via the command dontzap --disable.

ref. http://www.ubuntu.com/testing/jaunty/beta

 

og en til:

https://wiki.ubuntu.com/X/Config/DontZap

så skal det være ut av verden for de som vil.

Endret av Del
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...