Gå til innhold

Trenger en topp fotosekk.


Anbefalte innlegg

Jeg har vokst ut av min Lowepro Fastpack 350. Kamera med påmontert 70-200 f/2.8 passer overhodet i denne sekken, og jeg er litt lei av å plukke det fra hverandre. Det passer heller ikke demontert, med alle objektivene+kamera i sekken må jeg bære 70-200 i en egen veske. Trenger anbefalinger til en topp sekk, med masse plass, og evt. med feste for stativet. Har du en topp sekk å anbefale?

På fårrhånj takk..

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en LowePro Vertex 200 som bør være interessant.

 

Tom

Jeg har også denne, men spørsmålet er vel heller om man ikke bør fokusere på å gjøre det rette valget av objektiver før man drar hjemmefra. Slik at man slipper å slepe på 10kg optikk... noe jeg har begynt å lære etterhvert (heldigvis for ryggen min).

Lenke til kommentar
Jeg har en LowePro Vertex 200 som bør være interessant.

 

Tom

Jeg har også denne, men spørsmålet er vel heller om man ikke bør fokusere på å gjøre det rette valget av objektiver før man drar hjemmefra. Slik at man slipper å slepe på 10kg optikk... noe jeg har begynt å lære etterhvert (heldigvis for ryggen min).

Point taken. Hehe..

Lenke til kommentar

Det er ikke lett å finne rett sekk. Jeg har en Lowepro CompusDaypack som er uegnet til annet enn turer der PC og lite optikk skal være med. Har en ThinkTank Streetwalker Pro i bestilling. Den tar med enten ei stor linse (opp til kamera med 400 f/2.8)og noe smådæsj inkl stort stativ. Med all inndeling kan du ta med masse mindre objektiv/kamera/blits etc.

 

Mem....jeg har jo ikke fått den enda, så det er ikke sikkert den er så bra i virkeligheten, som i mitt hode :)

Lenke til kommentar

ThinkTank Urban Disguise 35 tar både laptop (kun 10" med D3(x)/1D(s)), samt 70-200mm f/2.8 VR (eller tilsvarende fra Canon) påmontert kamera (om ønskelig) + 1 til 2 objektiver til (klarer skvise oppi 14-24mm f/2.8, 24-70mm f/2.8 og 70-200 f/2.8 VR påmontert D3, men da blir den i overkant tung etter mitt syn). T.o.m. plass i lomma utenpå (med lokk) til ekstra kamerahus eller eventuelt blits.

 

Selv om den ikke er laget som sekk kan den med ekstrautstyr også bæres på ryggen.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
Jeg har en LowePro Vertex 200 som bør være interessant.

 

Tom

Jeg har også denne, men spørsmålet er vel heller om man ikke bør fokusere på å gjøre det rette valget av objektiver før man drar hjemmefra. Slik at man slipper å slepe på 10kg optikk... noe jeg har begynt å lære etterhvert (heldigvis for ryggen min).

 

Jeg har en Lowepro Vertex 300 (på ryggen), Toploader 75 AW på skulderen med hus og 70-200 montert og Lenstrekker 600 AW slepende bak eller i bagasjerommet på bilen....

 

Som tidligere anbefalt, velg et eller maks to objektiver med ut på tur og bruk sekkene som støvfri lagringsplass.

Lenke til kommentar

Jeg har Lowepro Slingshot 200 AW som jeg synes er veldig handy. Har der en Nikon 55-200VR f/4-5.6 @ D60(kan ha opptill D3) + 4lommer som både støtter kameraet, og som kan romme 55-200mm, om jeg har 18-55mm f/3.5-5.6 på kameraet. Jeg er ikke sikker, for jeg har ikke en selv, men jeg tror du kan få en nokså god, stor blitz oppi en av de fire lommene også. Du kan forandre på alle lommene i bagen, i dag fant jeg ut at hvis jeg fjerner de to lommene på den ene siden, får jeg plass til 1l Litago :w00t: . På toppen av bagen er det en lomme jeg pleier å ha laderen i, hvis jeg skal ha med kameraet til hytta eller lignende. Foran på baggen er der også en liten lomme jeg har batterier til blitz, ekstra minnekort, ekstra batteri, litt notater og SD-kort usp adapter.

 

PS: I lommen på toppen av sekken har du AKKURAT plass til en Cola ;)

Lenke til kommentar
Jeg har Lowepro Slingshot 200 AW som jeg synes er veldig handy.

Denne fungerer veldig bra så lenge man ikke skal dra på liten laptop samtidig. For påmontert 70-200mm bør man gå for 300 AW. Har 100 AW, 200 AW og 300 AW utgaven... 100 AW kan ikke brukes sammen med D3 på en fornuftig måte (er ikke dyp nok).

 

Lowepro toploader serien synes jeg personlig er noe av det mest ubrukelige som er konstruert... vanvittig dårlig å bære på, eneste fordel er at 75 AW utgaven tar D3 med 70-200mm montert på.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Computrekker er en fin sekk.

 

Per dags dato har jeg E-3 med grep, 50-200, 14-54, FL-50R og et E-400 liggende i sekken, samt et 14-42. Og jeg har fortsatt plass til litt mer optikk.

 

For øyeblikket ligger E-3 med 14-54 og FL-50R påmontert med solblender på 14-54 i sekken (fordi blitsen har satt seg fast).

 

Dersom blitsen ikke satt fast kunne jeg uten problemer fått plassert E-3 med 50-200 og påmontert solblender nedi sekken.

 

:)

Lenke til kommentar

Lovende, meget lovende - fikk min Think Tank i går.

 

post-31719-1238789388_thumb.jpg post-31719-1238789396_thumb.jpg

 

Innholdt: DX2 med 70-180 m/mellomring og solblender (ca 30cmm) + 105mm i pose nederst.

til venstre er ledig rom, 2 blitser, 2 småobjektiv i poser og nederst en 60mm i pose

 

Elastiske sidelommer tar f.eks 1,5 liters flasker.

Stativet er litt over 75cmm sammenslått.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jeg har Lowepro Slingshot 200 AW som jeg synes er veldig handy.

Denne fungerer veldig bra så lenge man ikke skal dra på liten laptop samtidig. For påmontert 70-200mm bør man gå for 300 AW. Har 100 AW, 200 AW og 300 AW utgaven... 100 AW kan ikke brukes sammen med D3 på en fornuftig måte (er ikke dyp nok).

 

Til info så har Lowepro en Slingshot 350AW som har plass til PC også :)

Det er en 300AW + plass til pc altså.

 

Andreas

Lenke til kommentar

Jeg har en slingshot sekk fra lowepro som jeg er veldig fornøyd med. Jeg har med meg div. optikk, noen få filtre, lader og ett dig. kamera. Jeg har Nikon d40x med 55-200 objektiv som får glatt plass oppi her. Det mest geniale med sekken er at man "skli" den fram på magen med ett enkelt håndgrep og da ha ett "stativ" som man kan støtte seg på. Samt at denne har også "regnfrakk". Ett trekk som man trekke over hele sekken for å beskytte kamera og det du måtte ha i sekken. Hvis man skal ha med en laptop så ser jeg problemet. Lowepro har også en serie med sekker som også har mulighet for å ha laptoper i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...